Stöd Ukraina

Flys blogg

Fredag 19 Maj 2023 - Doha
Resealbum: Doha 2023

Dag 2

Upp vid 9 och därefter frukost vid 10. Efter det så gick jag och bytte om och la mig vid poolområdet - för det skulle ju vara sol o badsemester... Det var molnigt och ganska tjocka moln, så jag smörjde inte in mig. Ibland skingrades molnen, men då jag är känslig, så fällde jag upp parasollen. Efter ett bad i poolen och drygt 2 timmar senare kände jag mig klar.
Det visade sig sen när jag kom upp på rummet att jag ändå bränt mig... Så de andra dagarna smörjde jag in mig...
De hade ett café på hotellet, men då de tog 90 kr för en kopp "Americano" så kollade jag på google map och hittade ett alternativ ganska nära, så jag gick dit och tog en fika. Här tog de bar 60 kr för en kopp (vilket visade sig vara priset som var normalt) Dock var det gott - annars kan "Americano" vara ganska blaskigt. Tog några kakor till, så fikan gick på 175 kr... Är generellt dyrt i Doha...
Efter det letade jag mig ner till Marinan som låg i närheten och gick en kort runda runt halva - var inte så mycket folk någonstans...

Efter det upp på hotelet och svidade om sen var det dags för middag på hotellet (hade inkluderat detta i bokningen) och det var alltid 3 rätters :-)

Efter middagen gick jag åter ner till marinan och tog andra halvan. Lite längre från mitt hotell låg Farimont hotellet, en häftig byggnad, men man fick ingen bra bild på den från området där jag bodde då det var andra hus som stod i vägen, så när jag kom tillbaks till hotellet frågade jag om det fanns någon skywiew högst upp i hotellet. Det fanns det inte, men en mycket snäll receptionist (Hossam) kollade upp och tog mig med till 38:e våningen och öppnade ett hotellrum som stod tomt och vi gick ut på balkongen och jag fick ta bilder av hotellet - och han tog några på mig :-)
- Mycket bra service!
Dags att lägga sig.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
40 veckor sedan
Långa promenader
40 veckor sedan
Kvällen var bäst
40 veckor sedan
Avfärd
40 veckor sedan
Sista dagen
47 veckor sedan