Stöd Ukraina

Flys blogg

Söndag 28 Maj 2023 - Doha
Resealbum: Doha 2023

Sista dagen

Frukost som vanligt vid 10 och personalen där var verkligen trevliga och uppmärksammade mig som ensamresenär och jag fick både en teckning av dem, en specialdrink och praliner innan jag gick därifrån, så det var verkligen kul :-)
Efter packning mm så bestämde jag mig för att ta tunnelbanan in till centrum och det visade sig att det går shuttlebussar inte långt från hotellet till tunnelbanan och det kostade inget - och precis som i Dubai så är det luftkonditionering i busskurarna, vilket ju behövs när det är så varmt, men imponerande :-)
Jag tog tunnelbanan till stationen DECC, som jag gissar står för Doha economic city center...
Häftiga skyskrapor, men hade lite svårt att orientera mig, men hittade några köpcenter som jag kunde ta en fika i och gå på toaletten.

Här, liksom annars, så var jag ganska ensam på trottoarerna. Kom fram en lokalbefolkning och frågade hur jag hade det och om han kunde köra mig någonstans - var väl ovanligt att se människor gå och strosa utan någon plan :-D

Efter någon timme så åkte jag tillbaka till hotellet och tog duschen och bytte om. Bad personalen beställa taxi till tunnelbanan - och denna gång kostade det 9 riad...
Därefter blev det tunnelbana till flygplatsen och incheckning där. Var som vanligt i god tid så det blev en lång väntan innan flyget gick - 01,30

Landade på Arlanda 07,15, men hade inte sovit så bra på flyget så det blev till att sova någon timme när jag kom hem :-)

Tack för att ni läst :-)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
39 veckor sedan
Långa promenader
39 veckor sedan
Kvällen var bäst
39 veckor sedan
Avfärd
39 veckor sedan
Sista dagen
47 veckor sedan