Stöd Ukraina

Flys blogg

Lördag 20 Maj 2023 - Doha
Resealbum: Doha 2023

Dag 3

Frukost 10 och därefter visste jag inte riktigt vad jag skulle göra, eftersom jag inte planerat något utan bara sol o bad, men då jag brände mig igår så kändes det inte kul... Så jag tog det lugnt på hotellet fram till 2 och sen bestämde jag mig för att gå och titta på Fairmont hotellet, fast tanken var att inte göra det med tanke på de bilder jag fick igår. Det var nästan en timmes promenad dit, och då staden inte direkt är uppbyggd för gångtrafikanter, dels p g a värmen och dels p g a drivmedel ju är billigt, så var det en del omvägar man fick gå och man träffade inte någon annan människa när man var och promenerade mitt på dagen...

Känner ändå att det var värt det för det var en häftig byggnad att få se nära. Tog också en fika där i närheten innan promenad tillbaka.

På kvällen var det som vanligt 3 rätters middag på hotellet.
Därefter gick jag ner mot marinan igen, för ett stenkast därifrån låg en konstgjord strand och lite bostadshus mm, inte mycket folk här heller, men trevligt att se.

När jag kom tillbaks till hotellet så pratade jag med Hossam igen, då jag ju skulle åka hem dagen efter, men behövde inte åka från hotellet förrän tidigast kl. 20,00
Han erbjöd sen utcheckning till kl 15,00 kostnadsfritt och sen undrade jag om jag kunde ta en dusch och byta om i deras gym på kvällen, då man ju vill vara fräsch när man ska sitta på ett flyg i 6 tim - och det gick bra :-)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
40 veckor sedan
Långa promenader
40 veckor sedan
Kvällen var bäst
40 veckor sedan
Avfärd
40 veckor sedan
Sista dagen
47 veckor sedan