Stöd Ukraina

Jennie1s blogg

Fredag 11 April 2008

Sola och bada eller -Vem brannde sig vart...

Igar chekade vi in pa ett hotell som inte ryms i var budget, men det far val bli lite mindre shopping istallet.
Hotellet heter Cookies (tack Lynn!) Och hr trivs vi riktigt bra. Pool 5meter utanfor dorren och stranden 10meter utanfor.

For dom som tankt att akat till Koh Chang och aldrig varit har kommer lite info. Vi tog ett packetpris pa minibuss och bat, fran Bbk for 650 Baht. Nar man kommit over med farjan star taxibilar och vantar. Man sitter bakpa och det far plats ca 8 pers. Man betalar olika, saklart beroende pa vart man ska. Vi betalade 50 Baht var och akte till varat sjaskiga hotellrum som vi dagen efter byte bort mot Cookies. Pa Cookies kostar ett rum ca 2500 Baht pa "ratt" sida vagen dvs dar havet finns. Annars finns det mkt sjysta matstallen har och varan favvo for tillfallet ar, Buffalo bill steakhouse dar maten ligger runt 250 Baht.

Att ta sig fram om man vill utforska andra delar av on sker da med taxibilar som hela tiden aker fram o tillbaka, det ar bara vifta med handen och om det finns plats ar det bara att aka med. Som jag forstar det ar det som olika zoner, vilket avgor taxipriset..

Dessa dagar som kantats av nastan bara sol och bad, satter sina spar. Da det blaser ar det saklart valdigt latt att branna sig... och det vet vi ju alla, men anda sa hander det. Jag trodde efter min forsta Indienresa-04 att jag aldrig mer skulle branna mina fotter....aj da sa fel man kan ha!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hanoi och Halong Bay
16 år sedan
Solbadar och skraddarbesok
16 år sedan
nattbussen till Hoi An
16 år sedan
vart tog solen vagen???
16 år sedan
Nha Trang
16 år sedan