Stöd Ukraina

Jennie1s blogg

Söndag 4 Maj 2008

Solbadar och skraddarbesok

Nu va det ju ett tag sen jag skrev kanns det som.. Men vi har ju fullt upp hela dagarna.

Den 1maj bytte vi hotell till Thanh Binh 2, och trivs jatte bra dar. Rummet kostar 18dollar natten och det ingar frukost, dessvare ingen vidare sadan... Men men..

Annars ligger vi pa stranden hela dagarna, dar vi solar, badar och ater skaldjur(tanker pa Tessan da)..:)
Och kvallarna gar at att ga pa fittings hos skraddarna. I dag har jag best. 2 par snyggbyxor, ett par linne byxor, en top och tva klanningar. 2,6 miljoner VND. Den far ni rakna pa...

Igar kvall skulle vi ata middag pa ett mysigt fik, dar vi atit bakelser nar Helena fyllde. Det var bara det att det bodde en stor ratta dar... Sa middagen blev ganska obekvam.. det blev aven stromlost och det ar ju ganska mysigt, med tanda ljus och sa... Men nar Helena markte att hon inte var ensam om sin mat var det inte sa mysigt langre. Som tur va, var det inte rattan som hjalpte Helena med maten utan en kackerlacka... men det ar val inte sa jattetrevligt anda.. Sa ikvall ater vi nagon ananstans..

Pa tisdag aker vi vidare till Hanoi. Forst tar vi taxi till Danang och darifran taget, en resa som tar over ett halft dygn, kanske 17-18timmar. Men det kanns skont att slippa aka bussen, fast det ar betydligt billigare. Hotell i Hanoi ar ocksa bokat sa det kanns skont.

Na, nu kurrar det i magen, dax for middag:)
Dela med andra:    

Kommentarer
Tessan1 säger:
Tack för att du tänker på mig när ni äter skaldjur!!!!!!!
Jag tänker på Er med, varje dag :)
Postat 2008-05-05 10:13  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hanoi och Halong Bay
16 år sedan
Solbadar och skraddarbesok
16 år sedan
nattbussen till Hoi An
16 år sedan
vart tog solen vagen???
16 år sedan
Nha Trang
16 år sedan