Stöd Ukraina

Alfvas blogg

Måndag 13 Oktober 2008 - Stockholm

Är vi otursförföljda?

Hela denna sommar/höst har följts åt av att vi har haft problem med resor.

Det hela började i början på sommaren när vi ville åka på semester över jul. Min sambo ville gärna åka tillbaka till Filippinerna, eftersom vi kände att om några år är det hopplöst, det kommer att utökas och vi vill helst ha det genuina ( det som finns kvar av det).
Olyckligtvis låg då biljetterna på drygt 35 000:- efter att vi hade velat i 2 dagars tid.

Det var bakslag ett...

Lagom molokna funderade vi om och bestämde oss för att ta en resa med Apollo till Dominikanska över samma period.
2 veckor senare kommer beskedet att den avgången är flyttad till datum som inte alls passar oss. Avbokas.

Där kom bakslag två...

Jobb är ju som jobb är - men vi lyckades iaf få godkänt på ledighet över nyårsafton och bokade in oss på en 3 veckors kombo resa i Vietnam med Ving.
Jippi, nu två månader innan avresa känner vi....

Men så, bakslag nummer tre. I slutet på förra veckan kommer ett beordrat papper på att jag måste arbeta nyårsafton. Ringa till Ving och avboka.

Så nu står vi här igen, med bakslag nummer tre och fyra som håller varandra hårt i handen.

Vi har nämligen lyckats få tag i billiga biljetter till Filippinerna iaf, så vi kommer tillbaka.

Men utarbetad som är då så bokar jag anslutningen via Hong Kong och Cebu på fel datum, så nu är det en kamp mot resebolaget innan halva vår förmögenhet försvinner på flygbiljetter som aldrig nyttjas.

Det kanske inte är meningen att vi ska vara ute och resa i år?
Dela med andra:    

Kommentarer
Ivan säger:
Du skall nog inte satsa på at köpa en TRISSLOTT i dag!
Postat 2008-10-13 19:01  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet