Stöd Ukraina

Alfvas blogg

Fredag 11 Juli 2008 - Stockholm

Ändrat sikte igen - Vietnam denna gång

Så var det ju allt det där strulet med resan över jul och nyår. Apollo som vi hade bokat med använde sig av KLM som reguljärbolag (och Condor), vilket innebär att Apollos kunder blir lidande av förändringar som görs i reguljärbolagens schema. Nu visade det sig att Condor ville ändra sina flightscheman, ta bort vissa dagar. Detta gjorde att den resa vi hade bokat inte längre var möjlig att genomföra på de datumen, utan istället skulle få en avresa 5 dagar tidigare och missa nyårsfirandet på plats.
Eftersom vi har lite krasst med semester kvar (inte så konstigt efter att vi redan har avverkat 6 veckor utan denna resa) så fungerade inte det med våra planer.

Efter mycket om och men, funderande hit och dit och beslutsångest dunkade vi båda nävarna i bordet och tyckte att nu räckte det. Vi var inte sugna på att lägga 60 000 kronor på att åka till Thailand, ville heller inte lägga samma summa på att åka tillbaka till Filippinerna (hur mycket vi än längtar tillbaka). Av någon anledning började jag istället leta på 3 veckors resor. Varför jag fick den tokiga idéen vet jag inte riktigt - det är klart att man vill vara borta längre, men det hade ju aldrig fungerat om vi inte hade haft ledigheterna vid jul.
Sagt och gjort började jag jämföra dessa priser med 2 veckors resorna och insåg direkt att de inte skiljde nämnvärt i pris. I vissa fall kunde de faktiskt vara billigare. Hur det kan komma sig vet jag inte...

Slutligen föll vårt val på Vietnam. En kombinationsresa Saigon (3n) +Phu Quoc (17n)+Saigon (1n) blev vårt slutgiltiga val. Ett val som visade sig ge oss mer semester - mer innehåll, roligare omgivningar, större möjligheter och bättre pris.
Efter att ha letat genom alla prisuppgifter som fanns insåg jag att denna resa med Ving till Vietnam var nog ett ganska bra kap. Vi hade kunnat fått gett dubbelt så många tusenlappar för en 2 veckas resa till Thailand på ett 3 stjärnigt hotell, men istället får vi uppleva något nytt.

Hoppas bara att det är något speciellt att uppleva! :)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet