Stöd Ukraina

Robbowans svar i diskussioner om Maldiverna

Robbowan
Robbowan säger i Emh87s diskussion "TripAdvisor - Fundering etc.":
Yelp skriver jag inte längre på för sämre recensioner filtreras alltid - fr undertecknad i varje fall. Folk som blir stekta av en eller annan anledning sågar ju oftast dessutom.
9 augusti 2014 16:12 - Anmäl
Robbowan
Robbowan säger i Emh87s diskussion "TripAdvisor - Fundering etc.":
Sedan tycker jag att det femstjärniga systemet är lätt otillräckligt från tre och uppåt. Många restauranger jag varit på förtjänar t ex bättre än tre men inte fullt ut fyra, samma med bättre än fyra men inte femma. Femmorna är femmor.
9 augusti 2014 11:29 - Anmäl
Robbowan
Robbowan säger i Emh87s diskussion "TripAdvisor - Fundering etc.":
Kanske funkar i USA på independent-hotell, men i t ex Sverige (de kedjor och hotell jag känner till) släpps den auktorisation du har godkänt efter att du checkat ut. Systemet sköter det automatiskt och numret scramblas för gästens säkerhets skull.
9 augusti 2014 11:27 - Anmäl
Robbowan
Robbowan säger i Emh87s diskussion "TripAdvisor - Fundering etc.":
Det stämmer att folk 'hotar' med att sabla ned dig på olika sajter. Om du inte är en rookie fr hotell- eller restaurangskola svarar du att det är tråkigt men det självklart står dem fritt att skriva vad de vill. Vet du däremot att du eller ditt företag gjort fel vidtar du av standard - om du är seriös - någon typ av åtgärd för att försöka få en nöjd kund.
12 juni 2014 17:36 - Anmäl
Robbowan
Robbowan säger i Emh87s diskussion "TripAdvisor - Fundering etc.":
Det är ju lite av poängen alla försökt få fram (med egna anekdoter) att det alltid kommer finnas folk med HEEEELT avvikande åsikter så varför deras recensioner (10-15 st av 1500 = >1%) har tyngd är lustigt. Igår fick jag höra av två gäster att de skulle såga oss på TripAdvisor för att DE tagit en taxi från Stockholmsmässan till hotellet - som kostat 900 SEK - och de höll oss ansvariga. In...
10 juni 2014 10:16 - Anmäl
Robbowan
Robbowan säger i Emh87s diskussion "TripAdvisor - Fundering etc.":
Menar faktiskt svenska... :-) Hotellvärlden - och dess anställda - är internationell. I Sverige behöver det faktiskt inte vara så att alla anställda talar svenska t e x eftersom den fria rörligheten öppnat marknaden för arbetare och många (business) gäster är internationella. - och på många charterdestinationer förväntas någon typ av svensk kontakt.
7 juni 2014 20:00 - Anmäl
Robbowan
Robbowan säger i Emh87s diskussion "TripAdvisor - Fundering etc.":
Gunillas exempel är bra och handlar om personliga förväntningar. Lätt generaliserat men... Amerikaner förväntar sig stora garderober, byråer och att Twin betyder två Queen (minst) sängar och inte 2x90. Svenskar anser att frukost alltid skall ingå och att all personal skall vara svensktalande. Spanjorer och fransmän att personalen skall kunna deras språk samt spanjorer och italienare at...
7 juni 2014 10:14 - Anmäl
Robbowan
Robbowan säger i Emh87s diskussion "TripAdvisor - Fundering etc.":
En personlig favorit: Jag stekte en snubbe kl 04:30, på ett hotell där jag tidigare jobbade, för att han ville ta med fem pax på efterfest. Motiveringen enkel: Endast gäster vid den tiden. Killen och hans sällskap lackade totalt, till ingen nytta i slutänden, men kan ju inte skriva att han inte fick ha efterfest så skrev att frukosten var värdelös (prisbelönt f ö) och gav oss en etta. Betyge...
6 juni 2014 19:50 - Anmäl
Robbowan
Robbowan säger i Emh87s diskussion "TripAdvisor - Fundering etc.":
KORT: 1) Alla har olika förväntningar, 2) Alla har olika sätt att bedöma kvalitet (subjektivt), 3) Alla har olika upplevelser. Någon bokar rum på ett hotell vid stranden. De väljer det billigaste rummet - utan utsikt och frukost. De vill (självklart) ha ett rum med havsutsikt, men är inte villiga att betala för uppgradering utan vill få en gratis. Kontentan är att de får ett rum med ut...
6 juni 2014 18:51 - Anmäl