Nettanls blogg

Fredag 20 Januari 2012 - Teneriffa
Är dålig med uppdatering här!
Men i dec-11 var vi iväg, hela familjen o med goda vänner till Teneriffa!
En riktigt skön o varm o solig vecka! Los Cristianos var helt underbart, hade inga förväntningar med mer än sol o bad men hela stället var kanon.Rent o fint! Åker absolut dit igen!
Torsdag 12 Mars 2009
Härligt!
Då har vi bokat resa. Återigen blir det till Karon Beach i Phuket, Thailand. Vi åker den 8 December-09.
Var ju där dec-06 och älskade stället. Har alltid sagt innan att jag inte vill åka till samma ställe igen utan jag vill uppleva andra ställen. Men nu har jag förstått att man kan o varför man åker tillbaka till samma ställe!
Jag känner att Phuket o runt omkring har så mycket att ge och jag har inte hunnit med att uppleva allt, känner mig inte färdig med stället än.
Det vi har i planeringen är att åka ett par dagar till Krabi o Aonang, och åka ut till de öar runt omkring. Hört att båtturen från Phuket till Krabi ska vara jättefin, likaså har hört mycket om Aonang.
Det blir en lång väntan!
Kram Nettan
Onsdag 31 December 2008
Gott Nytt År!
Kramar Nettan
Måndag 28 April 2008 - Sverige
Äntligen! Vad jag har längtat! Nu är den här.... Solen! Och värmen!
Vi har börjat att planera lite inför semestern i sommar. Nu längtar man verkligen, jag älskar sommar, sol o värme!.
Först bär det av till Kronocamping Böda på Öland. Där ska vi fira midsommar. Det har vi gjort de senaste 8 åren! Vi är ett kompisgäng som far dit varje år. Som mest har vi varit 14 familjer som dukat långbord vid campingstugorna. Vilken syn! Men roligt har vi!
Sen på vår semester, v 29, lånar vi min mammas husvagn och far till Böda igen. Då bor vi där i 8 dygn o bara slappar i brassestolarna! Hoppas på massor med sol o värme, blev ju inte så mycket av det förra året, tyvärr.
Efter Böda tar vi det lugnt hemma ett tag med lite kortare utflykter med bilen eller båten. Vi har ju fina stränder runt om på Öland och häromkring. Om inte annat så är det ju skönt att slappa vid poolen på Kolboda. Ett av våra favoritbad faktiskt!
Sen bär det av till västkusten, v 32. Har ett par kompisar som fått låna en stuga i Lysekil. Och vi hänger på. Ska bli jättekul, var ju hundra år sen jag semestrade på västkusten. Det ska ju vara jättefint där i skärgården.
Förresten, nu på Valborg firar Pelle o jag 20-årig bröllopsdag! Vi ska i helgen åka på kryssning till Åland! Ska bli härligt! En liten miniweekend.
Just nu känns allt bara så härligt, massor att se fram emot!
Ha det gott o njut av vårsolen, för det gör jag/ Kram Nettan
Onsdag 2 Januari 2008
Nu är vi hemma i Kalmar igen för en liten mellanlandning, jag åker vidare till Göteborg för att heja på Ida som spelar i Gothia Cup innebandy imorgon o hela helgen. Pelle och Ida har nu i eftermiddag gett sig av dit. Ska bli jättekul!
Vi har haft en underbar semester i HuaHin. Åkte ju sen i måndags till Bangkok. Mininbussen hämtade oss på hotellet kl 06.00. Vi hade inte bokat något hotell i Bangkok men damen som var med i bussen ordnade boende på väg upp till Bangkok. Det blev ett bra hotell ett par minuters gångväg från Siam Square. Perfekt för oss. Hon ordnade även en buss som skulle köra oss till flygplatsen dagen därpå! Vilka gästvänliga o härliga människor! Efter en liten vilopaus på hotellet åkte vi skytrain in till Siam Square. Där blev det mycket shopping på bla shoppingcentret MBK. Fann det mesta vi ville handla där. På kvällen firade vi nyår på Hard Rock Cafe. Himla trevligt! De delade ut tomtebloss och partypoppers till alla gäster!
Flygresan tillbaka till Kastrup var inga problem men däremot var vi återigen försenade. Kom till Kastrup 2 timmar senare än beräknat och med det missade vi vårt tåg hem! Vi fick köpa nya biljetter men det gick inget tåg till Kalmar utan bara till Växjö. Tur att vi har goa vänner som ställde upp o hämtade oss där. Tack Micke o Göran! Det var guld värt. Har idag pratat med vårt försäkringsbolag och de ersätter oss för de tågbiljetterna. Tack för det!
Om man nu bortser från allt strul med förseningarna så känner vi oss jättenöjda och har med oss mycket roliga och fina minnen i bagaget från Thailand! God fortsättning på det nya året! Kram Nettan
Söndag 30 December 2007
Hej! Nu borjar det dra ihop sig for hemferd, vill inte! Dagarna har gott sa himla fort o vi har haft det jettebra. Imorgon aker vi till Bangkok. Vi har hyrt en minibuss som hemtar oss pa hotellet kl. 06.00. Vel framme ska vi leta upp nonstans att bo sen blir det shopping o sen pa kvellen firar vi nyar pa nogon restaurang. Det ska bli spennande att fa komma till Bangkok. Till er alla onskar vi ett Riktigt Gott Nytt Ar! Kram Nettan
Torsdag 27 December 2007
Hej alla der hemma! Sitter her nu efter ennu en dag pa stranden. Livet er herligt! Idag har vi bara tagit det lugnt men igor for vi ca 6 mil inot i landet, till ett vattenfall, Pala U. Det var jettefint, vi fick go bra bit in i djungeln bland stenar, lianer o tred, det var lite heftigt faktiskt. Totte sog en orm slingra sig over stigen. Jag hade tenkt att bada i vattenfallet men vattnet var jettekallt o stenarna var glashala, sa det gick inte. Men fint var det! Var oxo lite kul att se landsbygden her. Ha det gott. Kram Nettan
Tisdag 25 December 2007
God Jul pa er alla! Vi har det jettebra! Igor pa julafton hyrde vi en speedbot och begav oss ut pa sjon. Det var herligt. Forst begav vi oss till en fiskeby med massor av fiskebotar, sen akte vi till ett stelle der vi fick ga upp for en jettetrappa ( ojemn sten) ca 430 m upp, det var skitjobbigt! Vel uppe so var det en grotta o i den ett tempel, jetteheftig upplevelse! Kommer ej pa vad den heter nu. Sen for vi vidare med baten till en annan beach o intog lunch, derefter ut pa sjon igen och fiskade. Pelle o Kenneth fick napp, 2 sma fiskar! Ner vi kom tillbaka blev det dopp i poolen!
Juldan overrakade vi Kenneth med frukost po rummet kl 8.00. Han fyller ju 60 ar. Grattis Kenneth! Sen blev det en lugn dag pa stranden. Vid 16.00 begav vi oss till ett konditori der Sofie bestallt torta. Jettegod! Ikvell har vi bokat bord pa en svensk restaurang der vi ska fira Kenneth. Hoppas att allt er bra med er! Kram o god fortsettning pa julen. Nettan
Söndag 23 December 2007
Hej! Nu sitter jag her dan fore julafton o allt er toppen. Kan inte fatta att det er julafton i morgon. Stemningen vill inte infinna sig riktigt! Men det er ok, vi har ju okt ifran julen. Vi har det jetteherligt her. I morgon, julafton, tar vi en bat ut till en island, Koh Talu, der vi ska bada snorkla o fiska. Det blir herligt att fira jul so. Der ska vara jettefint, seger de som varit der. Ha det gott, kram Nettan
Till er alla
fran oss alla
en riktigt God Jul
Fredag 21 December 2007
Glomde sega att Kenneth blev himla overraskad ner vi kom till stationen. Han hade inte anat nagonting, men blev jetteglad ner han forstod att vi skulle med. Haha.