Stöd Ukraina

Nettanls blogg

Måndag 28 April 2008 - Sverige

Sommar i Sverige!

Äntligen! Vad jag har längtat! Nu är den här.... Solen! Och värmen!
Vi har börjat att planera lite inför semestern i sommar. Nu längtar man verkligen, jag älskar sommar, sol o värme!.
Först bär det av till Kronocamping Böda på Öland. Där ska vi fira midsommar. Det har vi gjort de senaste 8 åren! Vi är ett kompisgäng som far dit varje år. Som mest har vi varit 14 familjer som dukat långbord vid campingstugorna. Vilken syn! Men roligt har vi!
Sen på vår semester, v 29, lånar vi min mammas husvagn och far till Böda igen. Då bor vi där i 8 dygn o bara slappar i brassestolarna! Hoppas på massor med sol o värme, blev ju inte så mycket av det förra året, tyvärr.
Efter Böda tar vi det lugnt hemma ett tag med lite kortare utflykter med bilen eller båten. Vi har ju fina stränder runt om på Öland och häromkring. Om inte annat så är det ju skönt att slappa vid poolen på Kolboda. Ett av våra favoritbad faktiskt!
Sen bär det av till västkusten, v 32. Har ett par kompisar som fått låna en stuga i Lysekil. Och vi hänger på. Ska bli jättekul, var ju hundra år sen jag semestrade på västkusten. Det ska ju vara jättefint där i skärgården.
Förresten, nu på Valborg firar Pelle o jag 20-årig bröllopsdag! Vi ska i helgen åka på kryssning till Åland! Ska bli härligt! En liten miniweekend.
Just nu känns allt bara så härligt, massor att se fram emot!
Ha det gott o njut av vårsolen, för det gör jag/ Kram Nettan
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Los cristianos, Teneriffa
12 år sedan
Thailand, Dec-09
15 år sedan
Nytt år!
15 år sedan
Sommar i Sverige!
16 år sedan
Nyår i Bangkok
16 år sedan