Kön / Ålder
Man, 38 årBor i
BoråsProfilsida skapad
2009-07-13Aktiviteter (Skriv kommentar)
Erik777 säger i Maximums diskussion "Uppleva natur och undvika turistfällor i Japan november":
Man kan se hela Kyoto som en turistfälla, man åker dit för att se de olika berömda templen, trädgårdarna och palatsen. Men grejen är att det är en turistfälla av en anledning. Det är oerhört sevärt och fint!
Men vill du helt slippa turistfällor, åk till Nagoya istället. Väldigt lite turister och turistattraktioner.
10 oktober 2017 09:34 - Anmäl
Visa liknande (1)
Gunillad säger i Maximums diskussion "Uppleva natur och undvika turistfällor i Japan november":
Alltså jag upplevde inte Japan som turistiskt på det sättet alls.
Jag ar i Japan under körsbärsblomningen, så visst det var mycket folk i Kyoto, men om du kommer en annan tid är det (nog) lugnare. Sedan finns det ju gott om andra orter att besöka också.
Kanazawa, Takayama, Magome för att bara nämna några.
I Japanska Alperna kan man vandra, tror att det kan vara vackra höstfärger i november.
...
9 oktober 2017 07:30 - Anmäl
Maximum startar diskussionen "Uppleva natur och undvika turistfällor i Japan november":2
Har några veckor ledigt i november och funderar på att åka till Japan.
Tänkte framförallt spendera några dagar i Tokyo som nog har massor att erbjuda.
Men vad gör man sen? Avskyr alla former av turistfällor. Finns det något genuint alls att se om man besöker Kyoto osv? Eller är det "turistigt"? Vill inte lösa massa inträdesbiljetter och stå o trängas med massa turister med systemkameror i högs...
8 oktober 2017 18:11 - Anmäl
Visa liknande (2)
Japanexperterna säger i Maximums diskussion "Funderingar kring Japan över jul/nyår":
För medeltemperaturer i Tokyo, se www.japanexperterna.se/artiklar/tokyo
December och framför allt januari är kalla månader.
Jag skulle inte rekommendera att vara i Japan över nyår, precis allting är stängt. Nyår är en familjeanlägenhet i Japan och som turist är det inte särskilt roligt. Om du däremot lyckas hitta en trevlig familj att bo hos via airbnb, som låter er fira tillsammans med dem,...
26 augusti 2016 03:22 - Anmäl
Visa liknande (2)
Gunillad säger i Maximums diskussion "Funderingar kring Japan över jul/nyår":
Håller med Hawaii om att 10 dagar i Tokyo är för mycket. Resten av Japan är dessutom så oerhört fint att det är synd att missa detta.
När vi var i Tokyo i slutet på mars var det väldigt kallt! Packa med samma vinterkläder som du har hemma.
Om jag åkte till Japan under vinterhalvåret skulle jag definitivt åka och titta på "de badande snö-aporna" utanför Nagano:
https://www.google.se/search?q...
16 augusti 2016 07:40 - Anmäl
Hawaii säger i Maximums diskussion "Funderingar kring Japan över jul/nyår":
För det första - Japan (och Tokyo) är en fantastisk destination. Ska själv dit i oktober. Har dock aldrig varit där under vintern så kan inte uttala mig om vädret, bortsett från att ni definitivt bör ha vinter-kläder, speciellt för kalla kvällar. Men 10 heldagar för Tokyo tycker jag är i mesta laget. Varför inte ta 3-4 dagar i Tokyo och därefter utnyttja ett 7-dagars Japan Rail (JR) Pass. Det gjor...
16 augusti 2016 03:18 - Anmäl
Maximum startar diskussionen "Funderingar kring Japan över jul/nyår":3
Funderar på att åka med min sambo till Tokyo över jul och nyår eller enbart nyår. Vi har aldrig varit i Japan tidigare.
Vi funderar lite på hur många dagar som är "lämpligt" att boka. Är ca 10 heldagar i Tokyo lagom för att få ut mycket av resan? Kan 2 veckor kännas långt när man bara turistar?
Vad vi förstått så bör vädret vara OK (svalt och torrt) och årstiden bra att besöka Tokyo?
Någo...
15 augusti 2016 22:48 - Anmäl
Helen69 säger i Maximums diskussion "Fel period att göra östkusten jan-feb? (regn o jellyfish) ":
Hej!
Jag kommer från Australien och har varit många gånger i Queensland i Januari och har faktiskt aldrig sett en jellyfish där! Har rest från Sydney till Cairns och badat i Byron Bay, Gold Coast, Hervery Bay, Fraser Island, Noosa, Great Keppel Island, Whitsundays (fantastiskt vackert!!!) Townsville, Magnetic Island och Cairns. Hade inte mycket regn - kanske någon lätt regn på natten. Men i...
11 augusti 2009 14:27 - Anmäl
Visa liknande (4)
Worldofmarie säger i Maximums diskussion "Fel period att göra östkusten jan-feb? (regn o jellyfish) ":
Jag hade nog undvikit det helt och hållet och hållit mig till södra Australien och ev. åkt tillbaka till norra en annan gång.
Visst kan det vara fint väder även under regnperioden, men maneterna är inte roliga att ha att göra med... Det är värst vid fastlandskusten. Ute i revet finns de oftast inte, risken finns dock.
11 augusti 2009 13:39 - Anmäl
Asok säger i Maximums diskussion "Fel period att göra östkusten jan-feb? (regn o jellyfish) ":
Var första gången i Australien 1986 och vädret kan ju ha förändrats sedan dess men vi var på Barriärrevet i mitten av januari
och hade kanonväder. Badade även på några ställen på vägen från Brisbane till Cairns men bara på stränder där Aussie själva
badade.
Däremot har jag upplevt att det regnar en hel del i Sydney under januari men det är oftast varmt väder (25 gr).
2 augusti 2009 13:37 - Anmäl
Robbowan säger i Maximums diskussion "Fel period att göra östkusten jan-feb? (regn o jellyfish) ":
Tja, jag skall ju säga att jag aldrig hyrde någon dräkt utan badade ändå när jag var i Norra Queensland. Jag fick ju en manet runt armen och det sved som f-n men badvakterna sa att det inte var någon fara. Man skall vara försiktig men allt är en avvägnin gsfråga. jag såg faktiskt aldrig någon i dräkt.
Undvik t ex Cape Trib om ni skall vara där när det är som värst för om det slår till or...
2 augusti 2009 12:57 - Anmäl
Babbo säger i Maximums diskussion "Fel period att göra östkusten jan-feb? (regn o jellyfish) ":
.
1 augusti 2009 18:29 - Anmäl
Maximum startar diskussionen "Fel period att göra östkusten jan-feb? (regn o jellyfish) ":5
Hej!
Under vår jordenruntresa kommer vi stanna att i Australien och resa upp längs östkusten under januari och februari.
Nu har jag dock läst avskräckande saker om dels jellyfish och dels den pågående regnperioden! Jag har försökt prata med Kilroy men dom visste inget om detta.
1. Är det en dålig period att "göra östkusten" på under januari och februari?
2. Kommer vi inte kunna bada/su...
31 juli 2009 19:05 - Anmäl








