Stöd Ukraina

Aktiviteter

Skriv kommentarAlla kommentarer
Martra
Martra säger i Sojjans diskussion "Refund":
Erc....tala gärna om vilket telnummer som man kan ringa för support på Continental!! Det står en hel del nummer & jag har fått fram ett nummer som är en support i Köpenhamn (00.800.5555.8000 )...DET numret funkar inte att ringa...har försökt både som det är och med Danmarks landsnummer...men funkar ej.
18 februari 2012 18:45 - Anmäl
Martra
Martra säger i Sojjans diskussion "Refund":
Hej! Kul med snabb respons här....tänk om Continental haft samma snabbhet!! Förtydligan...jag kunde alltså inte avboka resan som var ett "paket" med flyg & hotell genom Expedia. Det där med service som står på bokningsbekräftelsen är rena lögnen... Men sen ville jag förbättra våra sittplatser på planet då det trots allt är 9 timmar att sitta still (före nästa flyg, förutom över 5 timmar på ...
16 februari 2012 23:07 - Anmäl
Martra
Martra säger i Sojjans diskussion "Refund":
Hej! Du kan ju nästan vara glad för att du kunde avboka åtminstone....Jag har försökt göra detta genom Expedia som jag bokat paketet genom (hotell + flyg till USA) och det svar jag fick var att min resa inte var avbokningsbar!! -Var står sådant när man beställer...? (det handlar om 30 000:-...rätt mycket för min del) Jag vet ju att man har avbokningsskydd då man blir sjuk, genom sitt bankkort. ...
15 februari 2012 22:23 - Anmäl
Asasven
En litet förtydligande: Köp flygbiljetter med kreditkort. Enligt kreditlagen kan du nämligen kräva tillbaka pengarna av kortutgivaren eller banken. Betalar du med kontokort är det däremot upp till din bank om pengarna ska betalas tillbaka
7 februari 2012 10:41 - Anmäl
Asasven
Marta säger: "Av detta har man lärt sig att nästa gång så ska jag ta en skärmdump på infot vid bokningen....då har man ju svart på vitt." Ja det är ett bra råd. Jag har inte läst varje rad i tråden, men jag vill ändå försöka hjälpa till. Konsumentverkets regelverk angående paketresor är följande: (Regeringens proposition 1992/93:95) Ändrade förutsättningar före resan skall arrangören und...
7 februari 2012 09:53 - Anmäl
Floridasidan
MAn kan prova att mejla dem också e-post eller på hemsidan https://www.continental.com/web/en-us/content/Contact/customer/default.aspx Fax: 713.324.1431Address: Customer Refund Services Attn: Refund Accounting P.O. Box 4607, Dept. HQJRF Houston, TX 77253 Please be sure to include your Continental Airlines ticket number, name of the customer on the ticket and/or fli...
7 februari 2012 07:50 - Anmäl
Reselover
Annl..om man inte har FB, då sitter man i telefonkö minst 45 minuter o lyssnar på "hissreklam" om "continental.com"...o hoppas att man kommer fram till nån som är serviceminded...annars ringer man igen...sitter i 45 min telefonkö........
7 februari 2012 07:26 - Anmäl
Annl
Intressant.... Och vad gör man om man inte har FB.....
7 februari 2012 06:27 - Anmäl
Reselover
(Ryanair- de gav möjlighet till gratis avokning när de ändrade mina flyg till o från Girona häromåret apropå... men de flyger inte till USA...) Flög med Continental i maj i fjol... Eftermiddagen innan jag skulle åka till New York fr Gbg via CPH fick jag ett mejl: Your flight has been cancelled. Gällde GOT-CPH. Inget om att dom skulle återkomma, rerouta e.d. Blev såklart orolig, började funde...
6 februari 2012 23:53 - Anmäl
Floridasidan
Framför klagomål direkt till Continental, blir flyg inställt så har man visst rätt till ersättning med €600, får man nytt flyg så man kommer fam innom 4 timmar efter den ursprungliga tiden kan beloppet nedsättas till €300 om jag tolkar reglerna rätt. Citat: "RIGHT TO COMPENSATION. If you are involuntarily denied boarding or your flight is cancelled, you are entitled to receive €600 ...
6 februari 2012 23:36 - Anmäl

Sida:123Nästa