Makichans blogg

Söndag 11 Juni 2006 - Rhodos stad
Resealbum: Grekland
Det var jobbigast med vägen hem. Vi åkte med ett plan som gick 03:00 på natten. Det var jobbigt på vägen till flyget eftersom det blåste så mycket den natten. Och så kom vi till flygplatsen en timme innan det startade så jag satte mej i en väntestol å sov i en halvtimme det var skönt men det blev lite pinsamt när jag vaknade å såg att jag lutade mej mot någon främmande gubbe som såg sur ut... Till middag (kl 03:30 på natten) fick vi dallriga chicken nuggets och en bit ostkaka till efterrätt ganska gott faktist. Sen minns jag inte riktigt men jag gissar på att jag sov resten av vägen... För det gick väldigt fort. Sen kom mormor och körde hem oss från flygplatsen.
Söndag 4 Juni 2006
Visum: Det behövs ej man kan till och med resa hit och börja jobba(Om man BOR inom EU)
Vaccationer: Behövs inte här heller.

Grekland ligger 1 timme före oss i Sverige.

Packning: Man kan behöva ta med sig solkräm, badkläder ett måste! Lite kalla/tunna kläder så som kjol, shorts, linnen m.m. också solglasögon, mp3 (bra att ha BRA musik), bra skor, hyigengrejor, handuk....mer kan man ju tänka på själv..

Valuta: Euro och cent. Man växlar bara in på något växlingkontor ex Forex. Man kan göra detta i sitt land eller sedan utomlands.
Söndag 4 Juni 2006
Resealbum: Grekland
Dom fösta dagarna slappade vi mest bara på hotellet och solade o badade samtidigt som jag åt alldeles för mycket godis. Om jag inte badade så spelade jag antagligen pingis eller air hockey med min store bror, vann varje gång....nästan . Två dagar senare blev det mest utflykter som åsneridningar, stora borgar, eller gamla städer. Min favorit var åsneridningen. Dom sista dagarna var det mest shopping som gällde det fanns så mycket kul saker där att köpa ! och resturangerna var mycket bättre än här i sverige allt förutom bläckfisken jag beställde på onsdagen....
Vi fick börja med att gå upp kl 01:00 på natten för att hinna till flyget 03:00 det var ganska spännande eftersom det var första gången jag åkte flygplan. fast jag blev lite rädd när röntgen pep till när jag gick förbi. jag var korkad nog att ha en sax i handbagaget. men annars gick det i alla fall bra, jag vräkte i mej godis och tuggumin så jag blev spyfärdig hela resan. Resan tog 2 timmar men kändes som hela natten! . Kl 05:00 var vi i alla fall framme och det var så himla varmt (i alla fall om man jämför med hemma).