Carolines blogg

Fredag 16 Februari 2007
Äventyret fortsätter nu i Phuket. Vi bor på Duangjitt Resort i Patong. De har renoverat hotellet och rummen är de lyxigaste jag sett i Thailand! Kommer lägga in bilder inom kort. Igår var vi iväg och red på elefanter. Jag fick rida direkt på elefanthuvudet! Efteråt fick jag massage av en elefant, riktigt bra faktiskt. Den kysste mig också flera gånger på halsen.
Efter detta begav vi oss till en orm farm och kollade på massa olika ormar. Bl. a flera olika Kobror. Det var sedan Kobra show och jag fick den äran att prova hur det känns att stoppa in ett finger i munnen. De bits nämligen inte om man för fingret väldigt sakta framför huvudet och rakt in i munnen. Det var en häftig upplevelse!
Vi har varit på Freedom Beach både igår och idag! Underbar strand!!
Söndag 11 Februari 2007
Idag for jag och Martin i väg med Visa Dykcenter på dykutflykt. Vi gjorde första dyket i Bida Nai. Det var ca 15 meter sikt och vi såg bl. a Trigger fish, bläckfisk, lion fish mm.
Andra dyket gjorde vi i Maya Bay, och vi gjorde swimthroue, såg sköldpadda på ytan. Verkligen riktigt fina dyk. När vi kom tillbaka från utflykten så fick vi reda på att det brunnit på ön, så mycket att de varit beredda på att evakuera alla på ön! Baren precis intill Carlitos har brunnit upp totalt till gunden och branden hade spridit sig upp i skogen bakom. Det var helikoptrar på plats och massor av folk som försökte hjälpa till att släcka elden. Nu är det nog helt under kontroll tror jag. Men det var en läskig syn att gå förbi, när vi var på väg till vårt hotell. Har nu legat i poolen och gottat oss en stund, käkat färsk frukt och kompenserat med "dyk öl" och pancake med choklad och banan..
I kväll ska vi hämta framkallade bilder som vi tog med undervattenskamera under dagens dyk samt dvd film som gjordes.

Lördag 10 Februari 2007
Mitt motto 'Carpe Diem' blir jag påmind om när jag går ut från bungalown varje morgon, det finns en restaurang precis utanför som heter just så. Imorgon ska jag och Martin ta ytterligare en dykutflykt. Vi ska göra 2 dyk, ett i Bida Nai och ett i Bida Nok, hoppas att få se lite sköldpaddor och kanske ytterligare en leopard haj... Återstår att se imorgon.
Jag har haft lite ont i magen men det har gått över nu. . så nu ska vi snart njuta av trevligt halfmoon party på Hippies Bar, kuddar och ljus på stranden under en stjärnklar himmel, med ljus överallt och en värme på 33 grader, efter steamed rice med seafood i en pinapple och en singha. Kan det bli bättre? Tror inte det..
Torsdag 8 Februari 2007
Nu ar vi pa Phi Phi och det ar helt sagolikt!!!!
Startade i Krabi pa Railey Bech och blev glatt overraskad att de byggt om hotellet, ny stortskon pool och jatte frasha bungalows!
Jag och Martin gjorde vara forsta 2 dyk tillsammans igar. Vi dok pa Anemoe Reef och Shark Point. Vi sag bl. a Leopard Haj, Barracudor, Pufferfisch etc etc. Sagolikt. Vadret ar toppen, 33 grader i skuggan och sl hela tiden. Vattnet var 27 grader pa 19 meters djup!
Ja, livet kan inte bli battre an sa har... Maten ar som vanligt superb. Jag ater mycket seafood here. Den ar sa frasch och mycket frukter, underbart med Pinneaple, Watermelon and Papaya. Nu ska vi vara pa Phi Phi i ca 5 natter och sedan vidare till Phuket.