Stöd Ukraina

Carolines blogg

Söndag 11 Februari 2007

Dykdag nr 2

Idag for jag och Martin i väg med Visa Dykcenter på dykutflykt. Vi gjorde första dyket i Bida Nai. Det var ca 15 meter sikt och vi såg bl. a Trigger fish, bläckfisk, lion fish mm.
Andra dyket gjorde vi i Maya Bay, och vi gjorde swimthroue, såg sköldpadda på ytan. Verkligen riktigt fina dyk. När vi kom tillbaka från utflykten så fick vi reda på att det brunnit på ön, så mycket att de varit beredda på att evakuera alla på ön! Baren precis intill Carlitos har brunnit upp totalt till gunden och branden hade spridit sig upp i skogen bakom. Det var helikoptrar på plats och massor av folk som försökte hjälpa till att släcka elden. Nu är det nog helt under kontroll tror jag. Men det var en läskig syn att gå förbi, när vi var på väg till vårt hotell. Har nu legat i poolen och gottat oss en stund, käkat färsk frukt och kompenserat med "dyk öl" och pancake med choklad och banan..
I kväll ska vi hämta framkallade bilder som vi tog med undervattenskamera under dagens dyk samt dvd film som gjordes.


Dela med andra:    

Kommentarer
Mila säger:
Ska åxå åka till Thailand på måndag woo hoo :) du berättar så mycket om dykning att jag bli tvungen att överlata min pojkvän att prova :)
P.S. hur laddar man bilder till blogg??
Tack
have fun in sun
Postat 2007-02-16 17:50  Anmäl
Roy säger:
Härlig bild av korallen! Härligt att vara runt i Thailand igen, eller? Akta er för Tony bara... Och köp med en fräck klocka till mig är du hygglig!
Postat 2007-02-12 20:37  Anmäl

Skriv kommentar
Visa alla

Senaste inläggen

Mitt finger har varit i en Kobra mun!
17 år sedan
Dykdag nr 2
17 år sedan
Carpe Diem
17 år sedan
Phi Phi-a little taste of heaven
17 år sedan

Senaste bildkommentarerna

Lillahappemmpa
Lillahappemmpa säger om Carolines bild "Koh Phi-phi":
läskigt
23 januari 2008 17:08