Ban Phe, Koh samed, Bangkok och Hua Hin

Resealbumet skapat av: Marika
19 nov. 2009
Visningar: 271
Befinner oss just nu i Thailand och njuter av lata barfota dagar. Resan borjade som alltid... med sma katastrofer. Forst blev katten sjuk, hade fatt en blodning i ogat sa sista arbetsveckan, da jag planerat att vara pa jobbet varje dag, blev det istallet att aka 8 mil enkel vag till narmsta djursjukhus tva ganger + saklart nattarbete for att hinna med det som var tankt. Som val ar hittades inget allvarligt fel och katten ('fina damen' pa bild i en av mina senaste bloggar) och medicinen hjalpte. Som om det inte vore nog med detta sa stoppade pelletsbrannaren (som vi nyligen servat for att undvika stopp under var franvaro) nagra timmar fore avresa (las 3.30 pa morgonen!) Jaa det var inget som kunde atgardas av min man i rodrappet sa vi fick skifta om till el och sedan ringa efter en god van fran flygplatsen och be honom aka hem till oss och fixa felet. Ingen bra start. Pa plats i Bkk skulle vi motas av en chauffor som vi kanner man han fick forhinder och skickade en annan forare. Vi hittade en man med en skylt med texten Mr Kaj pa (min man heter det) sa vi foljde med honom mot hans bil. Efter en stund borjade han prata om Pattaya men vi skulle ju till Ban Phe - det var fel Mr Kaj och fel chauffor! Ha ha ha kan skratta nu men det var inte kul da efter att ha varit pa resande fot i nastan ett dygn. Jag menar, hur stor ar sannolikheten att det finns 2 st Mr Kaj pa samma flight som dessutom hade en vantande chauffor?

Efter manga om och men ar vi nu iallafall pa plats i Ban Phe dar vi bor i VIP som vanligt. Vadret ar underbart med sol opch behagliga ca. 30 grader. har varit med Mape och hennes Lasse idag och bade Thorgu och Stoffer ar pa vag till Ban Phe :)

De kommande dagarna ska vi bara slappa och ta det lugnt + gora kortare utflykter, bl.a till ett narbelaget tempel dar man kan mata apor och Mabel och jag ska gora Pattaya nagon dag (jag misstanker att grabbarna stannar hemma... shoppa som ar sa kul!)

Den 30/11 blir det Safari World i Bkk och sedan vidare till Hua Hin dar vi ska besoka Rob (tidigare medlem pa RG)

Tyvarr har jag glomt kortlasaren och sladden hemma men ska forsoka fa tag pa en sa ni kan fa se hur harligt vi har det!

Kramar Marika
Kategori: Sol & Bad
Blogg: 1 inlägg