| Skriv kommentar | Alla kommentarer![]() |

Strip säger till Celineanderson:
Hej! Ser att du skickat spam-meddelande till många. Kontakta gärna mig igen om du vill ha kontakt! /Sabina
27 december 2019 09:34

Strip säger i Queen_as diskussion "HJÄLP!! 19 ÅR och ska BACKPACKA I ASIEN HELT SJÄLV!!":
En vecka i bangkok känns lite mycket. Ett par dagar räcker. Kambodja är typ bästa landet jag varit i, älskade allt. Landade i phnom pehn och tog taxi ner till sihanoukville (undvik den staden), sen båt ut till Koh rong samloem, grannö till koh rong som är rätt känd. Koh rong samloem är mindre och mer oröd. Sjukt fin. Bodde på ett partyhostel och hade askul. Sen ett par dagar på Otres beach som typ...
7 december 2017 18:54

Strip säger i Landls diskussion "Alkohol (sprit) på Bali?":
Hej!
Alltså, jag ska också ner till sydostasien nu om 2 veckor och känner typ samma sak som du. Och ja jag tror absolut att det förekommer att dom blandar ut med skit, inte bara på bali. Men tänker att det borde vara okej på större hotell och kanske restauranger som verkar hålla en viss standard? Är säkert okej nästan överallt, men själv så hatar jag att behöva noja. Jag kommer nog hålla mig ti...
11 mars 2017 00:02

Strip säger i sin diskussion "Allt du vet om casablanca!!":
Hej!
Har du varit i marocko förut? :) vilka städer innan i så fall? Jag hade inte valt eller rekommenderat casablanca om man inte varit i landet flera gånger.. men det är ju min egen åsikt liksom, absolut inget fel att välja casablanca men jag tycker att det finns annat som är mer värt att se. Jag älskar marocko på alla sätt, och har därför ingenting emot casablanca - men finns andra ställen s...
7 februari 2017 16:09

Rebeccacecilia säger i Strips diskussion "Allt du vet om casablanca!!":
Hej!
Hur var Casablanca? Hittade resor dit och blev intresserad, aldrig tänkt att åka dit tidigare men blev nu mycket nyfiken.
Med vänlig hälsning
Rebecca
2 februari 2017 18:12

Lallarebecca säger i Strips diskussion "Allt du vet om casablanca!!":
Du kan hitta min guide bl.a. här: http://www.sadiqa.se/marocko/en-personlig-guide-till-casablanca
Dock har den ju som sagt några år på nacken och sedan den skrevs har ju t.ex. spårvagn tillkommit i stan, samt en ny stor galleria i Ain Diab, och även cornichen har byggs ut mycket. Jag kan dock inte uttala mig om dessa då jag inte har besökt just Casa på ett tag.
Vad gäller boen...
1 mars 2016 12:08

Strip säger i sin diskussion "Allt du vet om casablanca!!":
Tack för ett bra svar!!
Ja det låter ungefär som jag hade tänkt mig. Tror att det kanske är lättare att tycka om och förstå staden om man vet ungefär vad man får.
Jag har antagligen hittat din guide om den ligger ute på internet haha, men du får gärna skicka om jag skulle ha missat! :)
Okej jag tror att det jag menar med nya medinan är habous, men då ska jag se till att inte missa det o...
1 mars 2016 06:48

Lallarebecca säger i Strips diskussion "Allt du vet om casablanca!!":
Casablanca är oftast en stad man lär sig att gilla tror jag - så var det även för mig.
Ja, det är bulllrigt, stort, skitigt, tung smog, galen trafik, inte så vackert, inte så "typiskt" marockanskt, men ger man det tid så tycker jag att man så småningom finner stadens charm.
Jag har spenderat en hel del tid i just Casablanca, men de senaste åren har jag hållt hus i Marrakech istället, så min...
29 februari 2016 23:12

Strip säger om artikeln "Hitta påskkycklingarna":
här är kyckling nr 1 :) http://www.reseguiden.se/forum/bilder/my-feet-tulum-mexiko-439379
27 mars 2013 11:19

Strip säger i Caridadms diskussion "Frågor kring långtidsvistelse i Spanien med barn (varav ett har särskilda behov)":
Hej hej. Jag bodde i Spanien ett år när jag var yngre, då bodde jag i Torrevieja som du säkert känner till, en timme ungefär från Alicante. Har lägenhet där så kan stället utan och innan, trivs jättebra, men det kan vara väldigt turistigt under sommaren. Men tycker absolut att Torrevieja passar för barnfamiljer, lugn stad osv. Tror det är mycket svenska barnfamiljer som väljer just Torrevieja, så ...
1 december 2012 23:13
Sida:12345678910111213141516Nästa