Aktiviteter

Skriv kommentarAlla kommentarer
Tinto
Tinto säger om Greklands bild "Aten":
Så himla mysigt det ser ut!
1 januari 2013 02:12
Tinto
Tinto säger i sin diskussion "Riomaggiore/cinque Terre tips!! ":
Hej¨ Acotrisse igen!! ´Verkar som ni hade en toppen resa. Jag var ju på alla dessa ställen utom Bergamo, men det får jag ta senare. Akvariet i Genova var verkligen värt ett besök så om ni ngn gång har vägarna förbi, tveka inte. Vi bodde inte nere vid hamnen utan lite mer uppe i centrum, Best Western Metropoli hette det, mkt god frukost och okej hotelrum. Cinque Terre har sina förrdelar oli...
3 augusti 2012 22:11
Acotrisse
Acotrisse säger i Tintos diskussion "Riomaggiore/cinque Terre tips!! ":
Hej, resan var fantastisk ! Bergamo var jätte fint med kanon boende i en liten lägenhet med toppen läge i gamla stan. Bergamo rekommenderar vi verkligen! Iallafall den gamla delen. Helt klart weekend i Bergamo ligger på önskelistan igen. Tåget fungerade kanon Bergamo-Milano-Genova. Genova var mysigt på sitt sätt. Vi åkte "linbanan" upp i berget och gick ner och hade en mysig eftermiddag. Men vi ho...
5 juli 2012 22:41
Tinto
Åh hoppats ni haft en jättebra resa. Själv längtar jag bara tillbaka! :) I Genova så var jag faktiskt inne i akvariet, tyckte det var väldigt kul, är djurintresserad. Jag ska lägga upp ett album snart m bilder från min resa. Du kan ju ta en titt så känner du nog igen dig!:) /Tinto
4 juli 2012 21:11
Acotrisse
Hej, jätte tack för tips. Men nu är allt bokat.Vi åker om 1,5 dag !!! Det blir Bergamo ( 2 nt ) Genova, Vernazza, Riomaggiore ( 2 nt) , Milano. Vi åker precis tvärtom mot er. Milano-Genova och tillbaka från La Spezia-Milano. Vi skall bo i Genova i hamnen precis brevid Europas största akvarium. Vi ser fram mot Italiens match på Måndag kväll i Bergamo =) Sedan blir det Torsdag fm-Söndag i Cinque ter...
16 juni 2012 22:49
Tinto
Hej och tack för de bra svaren. Hade en jättefin resa, var i cinque terre i tre hela dagar, vilket är ett minimum enligt mig. Acotrisse, vi bodde som sagt i Riomaggiore, hyrde en lägenhet m terass på huvudgatan, de som hyrde ut hette Star Fish holidays, mkt mysig lägenhet, branta trappor upp ska jag bara säga. Vart ni än bor i cinque terre så får ni vara beredd på långa branta trappor i hus...
16 juni 2012 19:16
Acotrisse
Tinto hoppas du får en härlig resa. Jag har tyvärr inga tips ännu att ge. Men efter naturläget så omeds turister nu att spendera pengar i Vernazza så de kan bygga upp sin by igen.Jag och min dotter skall tillbringa 4 nätter i Cinque Terre runt midsommar och tar tacksamt emot tips om enkelt men charmigt boende. Vi har inte beslutat ännu om boendet skall bli på en och samma plats och vända tillbaka ...
1 maj 2012 09:28
Annl
Annl säger i Tintos diskussion "Riomaggiore/cinque Terre tips!! ":
Hej, Jag har varit två gånger i Cinque Terre (där Riomaggiore är en av fem små byar) men det var länge sen så dessvärre har jag inte något aktuell tips på restauranger. Men ett tips är att besöka alla dessa små byar och inte bara stanna i Riomaggiore. De små byarna är fantastiskt vackra och alla är olika. Man kan promenera mellan dem och man kan också åka tåg mellan dem. Riomaggiore är de...
30 april 2012 07:17
Annl
Annl säger i Tintos diskussion "Norra Italien-Milano-Verona-Venedig":
Tinto, Cinque Terre är sagolikt vackert -fem små byar som ligger på rad som ett pärlband men som sinsemllan är väldigt olika. Du kan vandra emellan alla byarna om du gillar det. Det går även att åka tåg. Vi bodde i Monterosso eftersom vi hade små barn och ville ha sandstrand men jag gillade Vernazza bäst, följt av Corngnilia (oj vad svårt det blev med stavningen) som hänger på bergskanten ne...
9 maj 2011 12:50
Stoffs
Stoffs säger i Tintos diskussion "Norra Italien-Milano-Verona-Venedig":
Hejsan! Vi genomförde en roadtrip i Italien förra sommaren och passerade bland annat Milano, Sirmione och Mestre/Venedig Du hittar resedagböcker med text, bilder och videos här nedan http://stoffs.blogspot.com/2010/08/roadtrip-ett-aventyr-i-europa.html Hoppas du hittar tips av värde! Trevlig resa
8 maj 2011 15:57