Zanzibar + safari

27 juni 2018 03:17
Visningar: 116
Hej!
3 juli åker vi till Zanzibar.
Jag har inte bokat något hotell eller någon safari. Jag tänkte att jag bokar 2 nätter i Stone Town och sedan åka upp till nungwi i 4 dagar. Där tar mina idéer slut.
Vill helst åka till arusha för att åka på safari där ifrån. 1-2 dagar safari räcker för oss.
Några idéer hur vi ska göra?
Känns som att det blir dyrt att åka flyg och sedan ta in på hotell i arusha för att sedan dagen där på bli upphämtade från hotellet.
Nu babblar jag massa. Men jag känner mig lite stressad. Det blev lixom en spontan resa detta.
27 juni 2018 19:16
Hej!

Hur länge ska ni vara borta?
Safari 1-2 dagar är väldigt lite i Tanzania. Det är långa avstånd och mycket att se. Kanske bättre att bara satsa på Zanzibar om ni har lite tid.
Ni kan visserligen flyga till Arusha men det tar flera timmar därifrån till någon av de berömda nationalparkerna.

Det går också att flyga till Seronera (tror jag att det heter om jag minns rätt ) som ligger i Serengeti men vet inte om ni kanske måste mellanlanda i Arusha.

Mvh
M
27 juni 2018 20:09
Vi blir borta 10 dagar.
Safari i 2 dagar är väldigt bra. Då vi vill aktivera oss än att sitta i en bil o kolla på djur.
27 juni 2018 20:26
Det finns "walking-safaris".

Kanske kan Mikumi national park passa er. Ni kan ta båten från Stone Town till Dar es Salaam. Därifrån är det ca 29-30 mil med bil. Jag har inte besökt den parken själv men med så kort tid kan det kanske fungera.

https://www.safaribookings.com/mikumi?_menu

Lycka till.

Mvh
M