Vilken ö i Västindien?

Av Bibban
25 apr. 2006 22:19
Visningar: 274
Hej alla ressugna,

Jag och min pojkvän planerar att åka på en vintersemester i två veckor. Då vi har varit mycket i Florida och även varit på Cayman Islands, Mexico och Jamaica, så är det Västindien som vi vill åka till. Vi vill sola och bada, men samtidigt ha något att göra, som utflykter och lite shopping. Var någonstans i Västindien rekommenderar ni? och varför?

Jättetack!
Av Oggah
25 apr. 2006 22:29
Vet inte om det här är så mycket till svar,
men Dominic är iaf den mest oberörda ön i västindien, du måste ta en båt dit på 3 timmar från någon annan ö. Det är vad jag har hört, ute på resande fot ;)

Edit: Ge mig några tummar upp på mina bilder från Ukraina :)
30 apr. 2006 23:05
St Lucia är en fin ö med underbara bad och man kan göra utflykter till Les Pitong, vulcanbergen, där du kan steka ett ägg på stenarna. Shoppingen är det inte så mycket med. Eller Grenada, också fina stränder, vacker natur med kakaoodlingar, papaya, avocado, kryddor. Det finns även ett gammal fängelse, som är i en fästning på ön, shoppingen är inte så dum. Kläder, bl.a. St Barth, fd svenskön, där finns mycket att se med gatuskyltar på svenska, flera fästningar, bl.a. Oscar. Lyxbåtar i hamnen. Bra stränder, men dyrt.
2 maj 2006 17:52
Har rest runt i Vastindien och sett en massa oar. Min favorit ar Tobago. Den har kvar sin charm. Det finns gott om sma trevliga hotel och pensionat att valja mellan. Maten ar god, det finns harliga frukter och sa skaldjur, forstas. Ett annat underbart stalle ar Jungfruoarna. Dar finns manga sma oar med harliga strander. Shopping finns dar ju inte forstas. Med bat kan man upptacka strander som du inte behover dela med andra...