Vilken del av warszawa ska man bo i?

16 juni 2016 07:06
Visningar: 7194
Hejsan. Jag undrar vilken del av staden som är bäst att bo i? Åker dit i mitten i juli och stannar från tisdag till fredag. Jag åker med min syster och hennes 14 åriga dotter.
Vi vill strosa omkring och titta på allt och inget.
Sitta på uteserveringar och ta en öl och käka.
Sen vill vi se nåt museum kanske och allt sånt som turister brukar göra.

Har dock inte kommit på öm det är bäst att bo i själva centrum eller om man ska leta hotell som ligger i gamla stan.

Någon som kan hjälpa mig med detta?
Mvh andreas
Av Mcenroe
16 juni 2016 11:59
Hej Andreas,

Jag gillar gamla stan och området längs gatan Nowy Swiat. Har ju ingen aning om vilken budget ni reser på så här kommer tre olika alternativ. Har faktiskt bott på alla tre och tyckte om dem allihop. Och de ligger bra till för en trevlig vistelse i Warszawa - tycker jag.

Budget: Hotel Harenda
Internationell hotellkedja: Sofitel Victoria
Boutique/lyx: Mamaison Regina

Hoppas att något faller dig och ditt sällskap i smaken!

J.
16 juni 2016 18:48
Citerat från Mcenroe:
Hej Andreas,

Jag gillar gamla stan och området längs gatan Nowy Swiat. Har ju ingen aning om vilken budget ni reser på så här kommer tre olika alternativ. Har faktiskt bott på alla tre och tyckte om dem allihop. Och de ligger bra till för en trevlig vistelse i Warszawa - tycker jag.

Budget: Hotel Harenda
Internationell hotellkedja: Sofitel Victoria
Boutique/lyx: Mamaison Regina

Hoppas att något faller dig och ditt sällskap i smaken!

J.
Tack så mycket för tipsen :) budget är inte så noga men det kommer inte bli något problem. Det verkar finnas väldigt mycket hotell med bra priser där. Har i alla fall kommit fram till att man bor ganska bra om man bor i närheten av universitetet. Gångavstånd till både centrum och gamla stan och allt man vill ha.

Vi har dock problemet att välja hotell bara. alla har sina för och nackdelar så det är omöjligt att välja :)
Av Mcenroe
17 juni 2016 11:41
På a) svarar jag längre bort än man kanske kan tro. Bilden förmodligen tagen med teleobjektiv som "tryckt ihop" bilden.
På b) svarar jag Kulturpalatset eller kanske Hotel Intercontinental. Möjligtvis Mariott Hotel.

J.
17 juni 2016 19:07
Citerat från Mcenroe:
På a) svarar jag längre bort än man kanske kan tro. Bilden förmodligen tagen med teleobjektiv som "tryckt ihop" bilden.
På b) svarar jag Kulturpalatset eller kanske Hotel Intercontinental. Möjligtvis Mariott Hotel.

J.
funderar på om det är någon av broarna som ligger söderut. Kollat google earth och det verkar stämma bättre. men vad vet jag :)
Det jag reagerade på var att det syns inga andra broar i bilden vilket visar att det inte är någon av broarna i norr.