Vilken ålder är bäst att åka till Legoland?

Av Mikki
19 aug. 2008 09:58
Visningar: 13599
Vi har tänkt åka till Legoland nån sommar men vill vänta tills barnen är tillräckligt stora.
Ett par kompisar till oss tipsade oss om att det var en höjdgräns på 128cm på många attraktioner.
Mina barn är små till växten och i så fall måste vi nog vänta med att åka tills den yngsta är minst 8 år.
Jag vill ju inte heller att dom ska vara för stora när vi åker dig. Dom ska ju uppskatta lego som dom gör nu.
Min fråga är, vad har ni andra för erfarenheter?
Nästa sommar är mina barn 8 o 5 år. Vi är lite sugna på att åka reda då, vad tror ni?
Är dom för små?
Det är en lång resa (vi bor i Norrland) så vill verkligen vara säkra på att dom kommer att få ut något av besöket!
Av Mmea
19 aug. 2008 11:40
Jag tror att nästa sommar blir jättebra. Vi var på Legoland när vår dotter skulle bli 7 senare på sommaren om jag minns rätt. Hon och hennes kompis fick då göra det mesta - även om det fanns ett par saker hon inte fick göra, t.ex köra i bilskolan.

Vet inte vad som hänt på Legoland sedan vi var där (4 år sedan?) men har inget minne av att längden var någon problem på så många attraktioner. Vår dotter är mycket kort (når precis upp och nosar på understa BVC-kurvan).
Av Marilcj
19 aug. 2008 13:02
Ni gör nog helt rätt i att åka nästa sommar, väntar ni något år till är chansen stor att den äldsta i vart fall inte uppskattar resan!
Jag var själv 11 när jag var där som liten och uppskattade det inte alls, trots att jag stal lillebrors nya legosatser jämt, mina egna var 5,6 & 8 år när vi var där och de hade jättekul!
Av Elgona
19 aug. 2008 13:15
på legoland trivs alla,i alla åldrar
nästa sommar är perfekt
barnen är ju då också i en ålder då dom förstå legots fungtion..
Av Nickeb
19 aug. 2008 16:12
120 är gränsen och tro mig dom är stenhårda.
Av Mmea
19 aug. 2008 18:50
Var tvungen att kolla eftersom jag som sagt minns det som att min korta dotter kunde åka det mesta. Flera av de attraktioner som har 120 och 130 som längdgräns har andra gränder för barn som åker i vuxet sällskap. Titta på Legolands hemsida så ser du vilka regler som gäller för de olika attraktionerna och kan skapa dig en uppfattning om huruvida det "räcker till" för era barn.
Av Mikki
26 aug. 2008 08:49
Tack så jättemycket för alla svar!
Alla verkar ense om att en resa nästa sommar absolut inte är för tidigt, så nu ska jag börja planera för detta.
Roligt!!