Vegetarisk mat i Orlando, Clearwater och Sanibel?

1 juni 2015 18:03
Visningar: 368
Halloj!

Någon som känner till bra matställen för vegetarianer i Orlando och Clearwater?

Vet att många restauranger- såklart- har vego på menyn, men erfarenheten säger att det oftast är så mycket bättre vegetarisk mat på renodlade vegetariska/veganska ställen.

Tar tacksamt emot alla tips, från billiga lunch-hak till kvällsrestauranger som serverar vegetarisk mat.
2 juni 2015 07:58
Jag hade svårt att hitta bra veggoställen i Florida men indiska restauranger brukar jag försökq hitta, de har alltid bra vegomat på menyn. På Int. Drive i Florida fanns en.
Vi åkte runt och letade bra restauranger på flertalet ställen i Florida, men som sagt, deras veggoutbud är för sorgligt.
2 juni 2015 08:50
Citerat från Havannaa:
Jag hade svårt att hitta bra veggoställen i Florida men indiska restauranger brukar jag försökq hitta, de har alltid bra vegomat på menyn. På Int. Drive i Florida fanns en.
Vi åkte runt och letade bra restauranger på flertalet ställen i Florida, men som sagt, deras veggoutbud är för sorgligt.
Tack för svar! Trist att de inte har så många vegetarisk restauranger! Trodde att Florida hade allt ;-)
Bra tips om indiska restauranger!

Hur åt ni? Hade vanliga ställen även vegoutbud eller är det indiskt som gäller?
Av Birgere
2 juni 2015 08:54
Nu är jag inte vegetarian själv men äter gärna vegetariskt speciellt indiskt.
Jag har däremot vänner som påstår att Veg-utbudet i Florida är riktigt bra.
Man kan naturligtvis inte irra runt o leta utan här får man ju ta hjälp av google.

Sök på tex "Best Vegetarian Restaurants in Orlando" så brukar man hitta Yelp, TripAdvisor, 10Best osv osv med en massa direkta bra tips.
2 juni 2015 10:33
Tjena,
jag håller med birgere att man inte skall leta på måfå för bästa resultat.
Jag använder mig alltid av Yelp respektive TripAdvisor för att få tips om bra utbud vare sig det gäller restauranger, barer, hotell eller sevärdheter. Framförallt är det som fördömt att hitta bra ställen längs Int Drive- man får ge sig ut i "kranskommunerna" tycker jag.
T ex :
http://www.tripadvisor.com/Restaurants-g34515-c40-Orlando_Florida.html#MAPVIEW

Som du ser ligger de utspridda men har ni bil är det ju ingen match. Jag antar att du med Orlando menar områdena kring parkerna och inte Orlando stad.

Detta tycker jag själv verkar lovande i Clearwater (Beach):
http://www.tripadvisor.com/Restaurants-g34141-c40-Clearwater_Florida.html

På Yelp är möjligen recensenterna yngre vilket har stört endel RG-medlemmar när jag tidigare framhållit Yelp. Trots att jag möjligen är dubbelt så gammal så har det aldrig bekymrat mig. Både TA och Yelp har hjälpt mig. Man får ju lära sig att läsa på rätt sätt helt enkelt. Problemen har snarare varit att välja i utbudet!
2 juni 2015 15:36
Tack Birgere och Nisse2ears för tips om Yelp (har laddat ner appen nu) och Trip Advisor. Ska lära mig att söka och hitta där nu.

Känns jobbigt att åka och leta med tanke på avstånd och en familj som behöver mat fort som f-n när blodsockret sjunker....
2 juni 2015 15:58
Citerat från Dartanjang:

Tack Birgere och Nisse2ears för tips om Yelp (har laddat ner appen nu) och Trip Advisor. Ska lära mig att söka och hitta där nu.

Känns jobbigt att åka och leta med tanke på avstånd och en familj som behöver mat fort som f-n när blodsockret sjunker....
Precis, det är ju det. När man börjar leta när hungern slagit till blir det sällan bra. Och jag äter ändå kött och har större urval.
Av Ziesta
3 juni 2015 09:17
Hej,

Jag är också vegetarian men dessvärre har jag inte varit i någon av de städerna.. Jag brukar alltid kolla på sidan Happy Cow när jag ska till något nytt ställe. Ibland kan recensionerna dock ha några år på nacken så bäst att googla restaurangnamnen/kolla hemsidan så att restaurangen finns kvar och undersöka öppettiderna.
http://www.happycow.net/north_america/usa/florida/orlando/

Ett annat tips är att försöka hitta någon lokal bloggare som är vegetarian och brukar skriva om matupplevelser.. :-)
3 juni 2015 11:08
Kolla vrg.com. Är alla i familjen vegetarianer?Tänkte mer på att om bara någon är det så kan man ju välja en bra restaurang med olika alternativ. ibland äter vissa fisk(? är man veg då?)) om så är fallet så har ni mycket att välja på i FL.
7 juni 2015 16:03
Dartanjang,

Sök upp Natures’s Food Patch som ligger på 1225 Cleveland Str. i Clearwater (ej på ön Clearwater Beach). Lätt att hitta och köra dit.

Där kan du handla bra vegetariska varor och även äta på deras lilla restaurang som ligger inne i affären. Du kan även ta med dig färdiga rätter för att äta senare. Min fru var stamkund där när vi bodde på CB och vi besöker den varje gång vi är på plats. En mycket bra affär.

Gunnar, St. Augustine, FL
25 juni 2015 21:45
Tusen tack för svar! Nu känns det lite hoppfullare att vara vegetarian i Florida :-)

Ska kolla happy cow och har lagt in Natures’s Food Patch i telefonen!
Av Zinkan
17 juli 2015 23:11
Lite sent kanske, men vi råkade gå in på en vegetarisk restaurang med buffé. Fantastiskt gott! Sweet Tomatoes hette den. Fanns på många ställen och vi som är inbitna köttätare valde att äta där fler gånger.
6 sep. 2015 21:40
Citerat från Zinkan:
Lite sent kanske, men vi råkade gå in på en vegetarisk restaurang med buffé. Fantastiskt gott! Sweet Tomatoes hette den. Fanns på många ställen och vi som är inbitna köttätare valde att äta där fler gånger.
Tack för tipset!
26 dec. 2016 22:20
Citerat från Zinkan:
Lite sent kanske, men vi råkade gå in på en vegetarisk restaurang med buffé. Fantastiskt gott! Sweet Tomatoes hette den. Fanns på många ställen och vi som är inbitna köttätare valde att äta där fler gånger.
Vrålsent svar.... Men SUPERTACK för tipset! Så_himla_god_mat! Buffé som hela familjen gillade! Till slut valde vi att boka vår resa efter Sweet Tomatoes-restaurangerna :-) Rekommenderas varmt!
Supertrevlig ägare också!