Vart skall jag åka i mars???

Av Atlas
29 nov. 2006 00:44
Visningar: 327
Hej, har tänkt att smita från min 40 års kalas i början av mars månad,
men vet inte vart. Har någon bra tips vart man kan åka då, vi har nog
bara möijlighet att vara borta 1 vecka högst 10 dagar. Älskar sol och bad.
Men kan även tänka mig annat.
29 nov. 2006 14:43
Senegal är ju nytt för oss svenskar.
Har tänkt mig dit själv i slutet av feb början på mars
Av Tj
29 nov. 2006 18:51
Ett billigare alternativ är Marocko.
Lagom långt att åka för en vecka.
Fin badstrand o billigt krims krams på marknaden..
God och billig mat.
Hyr en bil och åk till Rosa staden .
Hoppas ni får kul på 40 års dagen.. : )
Av Ankh
29 nov. 2006 20:32
Fuerteventura!! En av Kanarieöarna, men betydligt lugnare än de andra öarna. Underbara stränder, betyligt mindre exploaterad. ! Vi firade min 40 årsdag där och det var alldeles underbart..................Ska åka dit i mitten på mars och återuppleva lite. Ha en trevlig resa!
1 dec. 2006 22:15
Hej atlas!
Jag skulle nog vilja slå ett slag för Madeira det är väl kanske inte först och främst ett sol och badresmål även om vi när vi var dit i år vid den tid du beskriver hade kanonväder ca 22-27 grader i skuggan , jag vet inte om vi hade osanolik tur med vädret men vi var väldigt nöjda med vår resa dit.
Jag såg att du varit till Azorerna tidigare och jag har även varit där men jag kan väl inte säga att man kan likna Madeira fullt ut med Azorerna, det är väl en något mer dramatisk natur på Madeira och vädret är väl litet stabilare än på Azorerna dessutom så tycker jag personligen att maten är bättre även om maten var helt okey på Azorerna.
Funchal som huvudstaden på Madeira heter är en kanonfin stad att promenera runt i med Catarinaparkens fina grönska och lidoområdet med saltvattensbadet och strandpromenaden är en verklig pärla för att inte tala om den vackra naturen och de otroligt vackra levadavandringar man kan göra om man är intresserad av vandring,antingen som enklare korta vandringar eller mer krävande långturer i en verkligt dramatisk natur.
Prisbilden är väl ungefär som alla ställen inom Eu ca80%-90% av svenska priser litet beroende av vad det gäller.
Att hyra bil och åka runt på ön är en prisvärd upplevelse som rekomenderas.
Vart du än hamnar så får jag väl önska er en trevlig resa och ett roligt födelsedagsfirande.
Om du vill se bilder därifrån så finns det ganska många på min sida.
mvh.Bosse
Av Atlas
5 feb. 2007 17:38
Resan går till Egypten, El Gouna.
Resan är bokad, vi åker iväg 1mars.
Har någon resetips vad man inte får missa där.
Som sagt skall bara vara borta 1 vecka, och har tänkt ta en
dagstur till Luxor eller Kairo, vad skall man satsa på.