Vart är denna video filmad?

19 jan. 2015 16:06
Visningar: 269
Någon som har någon aning vart denna kan vara filmad? Ser helt magiskt ut, jag behöver verkligen en solsemester nu..
https://www.youtube.com/watch?v=mNUL2TbnZEU
Av Krolle
20 jan. 2015 14:50
Jag skulle chansa på MIami! Hur som så är det en helt fantastisk låt, grymt bra tips! Men verkar inte finnas på Spotify?
Av Hawaii
20 jan. 2015 16:12
LA helt uteslutet. Finns inga kokospalmer i Californien. Kanske Floridas västkust?
20 jan. 2015 17:37
Citerat från Hawaii:
LA helt uteslutet. Finns inga kokospalmer i Californien. Kanske Floridas västkust?
Tur att vi har en riktig palmexpert här! :-)

Ulrikaisak du får kanske plocka fram Google Earth, gå över kusterna och spana efter de två "tvillingtornen"...
Av Dirgis
21 jan. 2015 22:04
Jag har skrivit tidigare till Simon och väntar på svar:
Av Dirgis
22 jan. 2015 22:35
Har fått svar om var videon är filmad; På Ibiza
Av Hawaii
23 jan. 2015 02:35
Kanske en del av den har inspelats på Ibiza (delarna med enbart vatten och människor) men delar av den har garanterat inspelats på annan ort.

Fakta:

Precis i början ser man en Airbus A380 som landar, med kokospalmer till vänster om planet.
Det finns ingen Airbus A380 trafik på biza, och det finns garanterat inga höga kokospalmer på Ibiza eller någonstans i Spanien eller den delen av Medelhavet.

2:24 och 2:56 in i videon ser man en grupp (ung. ett dussin) höga kokospalmer igen. Se kommentar ovan.