VARNING FÖR WWW.BOOKINHOTELS.COM!!
Bokade hotel i Sydney, 2 rum, o betalade som vanligt med visa-kortet. När vi kom ner till hotellet fanns det ingen bokning! Pengarna är tagna från mitt konto enl kontoutdraget o när jag nu ska försöka få tag på dom så finns dom tydligen inte mera!!!??? Någon som vet nåt????
Tydligen skall man se upp med både hotels.se & bookings.com då dem enligt Ko inte visar sina priser med moms och andra tillkommande avgifter utan dessa kommer först i slutet av bokningen.
källa.
http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=394264
källa.
http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=394264
Ja, BOOKINHOTELS.COM tyx i alla fall ha ett klagomål till, vilket man kan se med Googles.
Ägaren till sajten (i alla fall domänen) är
Registrant:
Ozar Turizm Ltd Sti.
Prof Kazim Ismail Gurkan Cad No 2/2 Hamam Sok
Kardesler Han Cagaloglu Istanbul
Istanbul, Cagaloglu 34110
/PeterO
Ägaren till sajten (i alla fall domänen) är
Registrant:
Ozar Turizm Ltd Sti.
Prof Kazim Ismail Gurkan Cad No 2/2 Hamam Sok
Kardesler Han Cagaloglu Istanbul
Istanbul, Cagaloglu 34110
/PeterO
Citerat från zentra:
Tydligen skall man se upp med både hotels.se & bookings.com då dem enligt Ko inte visar sina priser med moms och andra tillkommande avgifter utan dessa kommer först i slutet av bokningen.
källa.
http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=394264
Ja, det är ju lite lurigt att avgifter tillkommer, men när jag bokar hotell i utlandet så förväntar jag mig inte att de ska följa svenska regler. Visserligen ser ju Hotels.se ut som en svensk sajt men man ser ju ganska tydligt att man går över till den utländska sajten Hotels.COM.Tydligen skall man se upp med både hotels.se & bookings.com då dem enligt Ko inte visar sina priser med moms och andra tillkommande avgifter utan dessa kommer först i slutet av bokningen.
källa.
http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=394264
PeterO
http://www.booking.com/ har inget med detta att göra. Det är bookinhotels.com det gäller!
Citerat från PeterO
Ja, det är ju lite lurigt att avgifter tillkommer, men när jag bokar hotell i utlandet så förväntar jag mig inte att de ska följa svenska regler. Visserligen ser ju Hotels.se ut som en svensk sajt men man ser ju ganska tydligt att man går över till den utländska sajten Hotels.COM.
Själv tycker jag att oavsätt vart sidan ligger så bör priset som visas vara det man skall betala för det är trots allt det svenska marknaden man vänder sig mot när man använder sig av domänen .se men det är så individuellt hur man tycker vissa tycker om överraskningar i slutet av bokningen andra inte, men att det skulle vara en typiskt svensk lag nja finns flera länder i europa som har samma lag.
Klagomål mot bookinhotels.com har funnits sedan 2008 själva företaget finns sedan 2003 av olika slag allt från att folk under sin vistelse har fått sina rum avbokade till att det inte funnits någon bokning.
Letar man på nätet så hittar man många fler konstiga historier om just denna sida.
Man kan läsa mer här
http://getsatisfaction.com/wego/topics/fraudulent_hotel_websites_surfaced_by_wego_searches
Annars så kan läsa på http://www.arn.se/Behover-du-rad/
Internationell e-handel
Har du problem med köp du gjort av något företag utomlands via Internet, e-handel, finns möjlighet att i vissa fall kunna klaga och få en tvist prövad. Detta kan göras via webbplatsen www.econsumer.gov.
Denna webbplats har skapats av konsumentmyndigheter i 24 medlemsländer, däribland Sverige, som ingår i nätverket International Consumer Protection and Enforcement Network (ICPEN).
Vilka länder som detta gäller
http://www.econsumer.gov/english/about/overview.shtm
Ja, det är ju lite lurigt att avgifter tillkommer, men när jag bokar hotell i utlandet så förväntar jag mig inte att de ska följa svenska regler. Visserligen ser ju Hotels.se ut som en svensk sajt men man ser ju ganska tydligt att man går över till den utländska sajten Hotels.COM.
Själv tycker jag att oavsätt vart sidan ligger så bör priset som visas vara det man skall betala för det är trots allt det svenska marknaden man vänder sig mot när man använder sig av domänen .se men det är så individuellt hur man tycker vissa tycker om överraskningar i slutet av bokningen andra inte, men att det skulle vara en typiskt svensk lag nja finns flera länder i europa som har samma lag.
Klagomål mot bookinhotels.com har funnits sedan 2008 själva företaget finns sedan 2003 av olika slag allt från att folk under sin vistelse har fått sina rum avbokade till att det inte funnits någon bokning.
Letar man på nätet så hittar man många fler konstiga historier om just denna sida.
Man kan läsa mer här
http://getsatisfaction.com/wego/topics/fraudulent_hotel_websites_surfaced_by_wego_searches
Annars så kan läsa på http://www.arn.se/Behover-du-rad/
Internationell e-handel
Har du problem med köp du gjort av något företag utomlands via Internet, e-handel, finns möjlighet att i vissa fall kunna klaga och få en tvist prövad. Detta kan göras via webbplatsen www.econsumer.gov.
Denna webbplats har skapats av konsumentmyndigheter i 24 medlemsländer, däribland Sverige, som ingår i nätverket International Consumer Protection and Enforcement Network (ICPEN).
Vilka länder som detta gäller
http://www.econsumer.gov/english/about/overview.shtm