Vancouver

15 apr. 2013 16:47
Visningar: 542
Hej, jag planerar en resa till Vancouver för mig och min sambo för ett par veckor under februari/mars nästa år men det är lite saker jag undrar över om någon kan hjälpa mig.

1. Min sambo älskar hockey så jag vill planera in att kolla på en nhl-match. Jag undrar om grundserien fortfarande håller på i under den tid vi ska vara där så vi inte riskerar att missa nhl för att vancouver cannucks kanske åkt ut? Hur tidigt innan en match släpps biljetter ungefär? Kan man räkna med att de spelar hemma någon gång om man är på plats ca två veckor?

2. Vi tänkte besöka vancouver, whistler samt vancouver island. Jag hur det är med bussar till de olika platserna? Funkar det bra eller skulle man behöva hyra bil till vissa ställen? Tänkte även åka ut till capilano suspension bridge

Sen har jag en allmän fråga då jag aldrig bokat en resa helt ensam förut.

3. Vad ska en reseförsäkring täcka för att man ska vara säker? Är det något mer än sjukvård, inställda plan och borttappat bagage?

Tack på förhand // Erika
15 apr. 2013 16:52
Jag har en till fråga. Vi tänkte åka på whale watching i Victoria på Vancouver Island. Jag undrar om någon har något mer tips på något man bör se eller göra på ön eller någon mer ort man bör besöka när man är där?
Av Macho
31 juli 2013 23:45
Hej.
Det har just blivit klart att NHL gör ett uppehåll under OS nästa år i Februari.
Vet inte dom exakta datumen men det kan du säkert kolla upp.
Synd om ni är där just under OS.

MVH Macho
2 aug. 2013 09:39
Nej som tur är hinner matcherna börja igen medan vi är där, men nu väntar jag bara på att de ska släppa biljetterna
Av Macho
3 aug. 2013 08:13
Hej igen.
Det går att köpa biljetter redan nu till matcher i Feb.
Kolla på www.us-hockey-tickets.com
Det ser ut som att det börjar bli ont om platser redan.

MVH Macho
4 aug. 2013 22:07
Jaha, jag har gått via nhl.com som kopplar vidare till amerikanske varianten av ticnet och där finns det ingenting än. Har du köpt från denna sida tidigare så man vet att man köper från en "riktig" återförsäljare?
Av Macho
5 aug. 2013 10:00
Hej.
Jag har inte köpt från den sidan eller någon annan sida.

Du kan väl starta en ny tråd här på RG och höra om det finns några synpunkter på dom.

Macho