Vågar vi vänta på flygbiljetter- Mexico ell Thailand???

Av Ales
17 feb. 2018 21:22
Visningar: 261
Vi vill helst åka till Mexico, men tittar även på Thailand. Vi kikar på slutet av december, helst vid den 15/12- 30/12. Lite svårt att ta ut barnen från skolan innan.
Nu till frågan:
Vi hittar inga bra biljetter till Mexico, men hittade riktigt bra biljetter till Thailand med Emirates.
Vågar vi vänta med att köpa biljetter till M eller ska vi slå till, är så rädd att missa biljetter till Phuket med Emirates??
Vad hade ni gjort?
Har flygbolagen släppt alla biljetter än??
17 feb. 2018 21:59
Vad har ni hittat för priser? När jag letade slog vi till när det kostade under 7 000 kr (och utan mellanlandning i USA). Men med American Airlines borde ni kunna hitta biljetter under 6 000 kr.
Av Ales
17 feb. 2018 22:06
Citerat från Worldofmarie:
Vad har ni hittat för priser? När jag letade slog vi till när det kostade under 7 000 kr (och utan mellanlandning i USA). Men med American Airlines borde ni kunna hitta biljetter under 6 000 kr.
20 tkr för 4 personer med ett dygn i Dubai (vilket vi ser som ett plus;) på ditvägen och 3 timmar mellanlandning i Dubai på hemvägen
Av Ales
17 feb. 2018 22:09
Citerat från Worldofmarie:
Vad har ni hittat för priser? När jag letade slog vi till när det kostade under 7 000 kr (och utan mellanlandning i USA). Men med American Airlines borde ni kunna hitta biljetter under 6 000 kr.
Förlåt insåg nu att du menar till Mexico- riktigt dåliga tider på mellanlandning - 20 - 25 timmar flygtid- för 26-28 000 för 4;(
Hade det varit bra tider hade vi nog tagit det ändå...
18 feb. 2018 10:41
Citerat från Ales:
Citerat från Worldofmarie:
Vad har ni hittat för priser? När jag letade slog vi till när det kostade under 7 000 kr (och utan mellanlandning i USA). Men med American Airlines borde ni kunna hitta biljetter under 6 000 kr.
Förlåt insåg nu att du menar till Mexico- riktigt dåliga tider på mellanlandning - 20 - 25 timmar flygtid- för 26-28 000 för 4;(
Hade det varit bra tider hade vi nog tagit det ändå...
OK, vi hade flygtid på 11 timmar så förstår att du väljer bort det!
Men Air France har väl bra tider? Dyrt kanske.
Av Lotta29
18 feb. 2018 21:46
Vi ska med till Mexico men med en mellanlandning i Florida i 1 vecka, jag tror inte alla flygbiljetter har släppts ännu så vi kommer vänta till april/maj innan vi köper.
Av Ales
19 feb. 2018 09:55
Citerat från Worldofmarie:
Citerat från Ales:
Citerat från Worldofmarie:
Vad har ni hittat för priser? När jag letade slog vi till när det kostade under 7 000 kr (och utan mellanlandning i USA). Men med American Airlines borde ni kunna hitta biljetter under 6 000 kr.
Förlåt insåg nu att du menar till Mexico- riktigt dåliga tider på mellanlandning - 20 - 25 timmar flygtid- för 26-28 000 för 4;(
Hade det varit bra tider hade vi nog tagit det ändå...
OK, vi hade flygtid på 11 timmar så förstår att du väljer bort det!
Men Air France har väl bra tider? Dyrt kanske.
Ja tyvärr.. är det en mellanlandning och någorlunda bra tider (11 timmar är rena drömmen) så är det uppe i 30 000 för 4...
Av Ales
19 feb. 2018 09:57
Citerat från Lotta29:
Vi ska med till Mexico men med en mellanlandning i Florida i 1 vecka, jag tror inte alla flygbiljetter har släppts ännu så vi kommer vänta till april/maj innan vi köper.
Jag är inte så bra med att ha is i magen tyvärr;( känner nästan att jag vill boka bara för stt få det gjort och det vi hittade var riktigt bra pris!!
Dock är det nästan lite ledsamt att vi inte ska till Mexico när vi har planerat så länge...
Av Ales
20 feb. 2018 11:24
Citerat från Lotta29:
Vi ska med till Mexico men med en mellanlandning i Florida i 1 vecka, jag tror inte alla flygbiljetter har släppts ännu så vi kommer vänta till april/maj innan vi köper.
Jag tog ditt tips på fullaste allvar och nu har vi bestämt att vi tar Mexico (det var ju ändå första val) ;)

Jag hittade bra flygbiljetter till Miami 13/12-30/12 för ung 15 500 till oss fyra, och runt 7 000 tor Miami- Cancun.
Låter det som bra pris eller kommer det vara förmånligare i april maj tror du??
Vi var i Miami förra sommaren så Esta är fixad!;)
Av Lotta29
19 mars 2018 22:35
Citerat från Ales:
Citerat från Lotta29:
Vi ska med till Mexico men med en mellanlandning i Florida i 1 vecka, jag tror inte alla flygbiljetter har släppts ännu så vi kommer vänta till april/maj innan vi köper.
Jag tog ditt tips på fullaste allvar och nu har vi bestämt att vi tar Mexico (det var ju ändå första val) ;)

Jag hittade bra flygbiljetter till Miami 13/12-30/12 för ung 15 500 till oss fyra, och runt 7 000 tor Miami- Cancun.
Låter det som bra pris eller kommer det vara förmånligare i april maj tror du??
Vi var i Miami förra sommaren så Esta är fixad!;)
Vi har gjort exakt likadant och vi fick biljetter till Miami för 11500kr och för 6000kr till Mexico, vi åker senare än er, den 28/12. Vi köpte våra nu för jag tyckte många av flygen blev fullbokade så jag ville inte chansa.
Av Ales
20 mars 2018 10:19
Citerat från Lotta29:
Citerat från Ales:
Citerat från Lotta29:
Vi ska med till Mexico men med en mellanlandning i Florida i 1 vecka, jag tror inte alla flygbiljetter har släppts ännu så vi kommer vänta till april/maj innan vi köper.
Jag tog ditt tips på fullaste allvar och nu har vi bestämt att vi tar Mexico (det var ju ändå första val) ;)

Jag hittade bra flygbiljetter till Miami 13/12-30/12 för ung 15 500 till oss fyra, och runt 7 000 tor Miami- Cancun.
Låter det som bra pris eller kommer det vara förmånligare i april maj tror du??
Vi var i Miami förra sommaren så Esta är fixad!;)
Vi har gjort exakt likadant och vi fick biljetter till Miami för 11500kr och för 6000kr till Mexico, vi åker senare än er, den 28/12. Vi köpte våra nu för jag tyckte många av flygen blev fullbokade så jag ville inte chansa.
Skönt;)
Är ni 4 också?
Då återstår det roliga nu- att planera resan;)
Lycka till!
Av Lotta29
20 mars 2018 12:42
Vi är 3 st så vi fick det lite billigare 😁
21 mars 2018 08:12
Litet tips. Det låter som om ni köper separata biljetter för Miami och sedan vidare till Mexiko. Tänk då på att flygbolagen inte har något ansvar om ni missar er anslutning vidare från Miami så se till att lägga in bra med tid mellan flygningarna alternativt betala resorna med kort som eventuellt täcker kostnaden för om ni skulle missa er anslutning.
Av Ales
21 mars 2018 11:00
Citerat från Lotta29:
Vi är 3 st så vi fick det lite billigare 😁
👍🏻
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Lotta29
22 mars 2018 17:24
Citerat från Silverfang:
Litet tips. Det låter som om ni köper separata biljetter för Miami och sedan vidare till Mexiko. Tänk då på att flygbolagen inte har något ansvar om ni missar er anslutning vidare från Miami så se till att lägga in bra med tid mellan flygningarna alternativt betala resorna med kort som eventuellt täcker kostnaden för om ni skulle missa er anslutning.
Vi ska vara i Florida i några dagar när vi reser ner och har 5 timmar på oss när vi ska hem, så vi är inte oroliga över det.