Vad har ni för erfarenhet av ospecificerat?

9 sep. 2008 12:06
Visningar: 22618
Jag har just lagt in ett långt inlägg på tråden Vilken charterarrangör är bäst/sämst? Jag har då beskrivit en hemsk upplevelse vi var med om då vi reste ospecificerat till Gran Canaria. Jag kopierar in en del av mitt inlägg här

Droppen kom då vi åkte till Gran Canaria igen och hade köpt en ospecificerad resa. Aha säger ni, köper man ospecificerat får man stå sitt kast. Och vi visste helt och fullt att man inte kan ha några krav när det gäller en sådan resa. Men vi hade inte räknat med det som mötte oss! Vi fick ett rum på ett hotell som var väldigt fint i Puerto Rico. Det låg högt uppe på höjden med terasser och jättefin utsikt över bukten. Det var bara det att vårat rum låg på baksidan, i skuggan, precis bredvid där hotellanläggningens stora soprum och garage för trädgårdsmaskinerna låg. Det hade väl också gått an, vi hade ju kunnat traska iväg till poolen för att få sol. Men rummet var så unket och kallt och källarlikt och det luktade fruktansvärt illa i det . Som en jordkällare ungefär. Väggarna var fuktiga och lade man handen på dem blev det ett handavtryck en liten stund i den fuktiga betongen. Hela rummet var också fullt av mögel upptäckte vi snart. Gardinerna var alldeles grå-svarta på baksidan, toalettpapperet var fullt av svarta mögelprickar osv. Vi kom dit sent på kvällen och vi sov faktiskt en natt i rummet. Min man, som har astma, blev jättedålig under natten och framemot morgontimmarna var han tvungen att gå ut på den iskalla altanen för att få luft. Här kan vi inte stanna tänkte vi och när det blev morgon hyrde vi en bil och gav oss ut på hotelljakt. Vi hade tänkt hyra ett rum och betala för det själva. Men det var inte så enkelt. Vi provade på massor av ställen och möttes av samma svar: Tyvärr vi är fullbelagda, vi har hyrt ut alla våra rum till resebyråerna. Till slut insåg vi att vi måste få hjälp av Apollo att få ett annat boende. Men när vi tar kontakt med reseledarna kommer en kille på besök i vårt lilla källarrum. Han sniffar och säger att det här är väl inget problem, det mögel ni har i det här rummet är ju av den ofarliga sorten!
Nu började vi drabbas av en lätt panikkänsla. Vi åker upp till Apollos kontor och barrikaderar oss där och kräver hjälp, säger att vi kan betala extra för ett bättre rum och pratar med alla andra turister vi möter och dom tycker ju såklart allihop att det är fruktansvärt att vi ska bo i ett mögelhål. Till slut blir det hela pinsamt för reseledarna och de säger att den här saken ska lösas, vi kan åka tillbaks till rummet och vänta på besked. Sagt och gjort, vi beger oss hem och inget händer. Det börjar bli kväll och ingen hör av sig. Då ringer vi till Apollo-kontoret och får höra att dom tyvärr inte har något annat rum åt oss, men möjligtvis lite senare under veckan...
Nu flyger hin håle i min man. Han går upp till den urtjusiga lobbyn, pratar med peronalen i receptionen och förklarar att eftersom allt har blivit så här är han nu tvungen att sova i sofforna i lobbyn eftersom han annars kommer att kvävas i mögelrummet. Han talar också om att han kommer att klä av sig och ta med en av våra solhandddukar att använda som täcke när han ska sova. Personalen blir klart störda och ett ivrigt telefonerande sätter igång. Och kan ni tänka er, efter ungefär en timme dyker en mycket sur Apollo-guide upp och säger åt oss att hoppa in i hans bil för nu ska vi få ett nytt rum!!!
Vi hamnade på ett litet hotell och vårt rum låg nästan inne i baren/discot. Vårat sovrumsfönster öppnades rakt in i discot så man kan ju säga att det var vissa störande ljud. Men vi var jättelyckliga att ha undkommit möglet och vi trivdes ganska bra där i oväsendet.

Jag sitter nu och funderar om vi är de enda som hamnat i en sådan här knipa i samband med ospecificerad resa. Hur har boendet varit om ni bokat ospecat? Har ni kunnat byta upp er om ni ogillat boendet? Finns det någon som t.ex. hamnat i en stor sovsal, utan egen dusch, långt ute på bondvishan osv? Törs man boka ospecat?

GB
9 sep. 2008 13:32
Hej.
vi har aldrig råkat ut för några dåliga rum när vi tagit ospec. resa ( vi har till och med hamnat på Fyrstjärniga hotell med kanonlägen direkt vid stranden ) vilket vi gjort många gånger men så har vi aldrig tagit det under högsäsong heller, det är ju då det är störst risk att man råkar ut för dåligt boende när " allt" är uthyrt, då tar de väl till alla medel för att skaka fram boende åt ospec.gästerna kan jag tro och då är det säkert lätt att man hamnar i nån "jordkula utan både toa o tvättmöjligheter eller som i ert fall allmänt skabbigt boende.

Åker man ospec. under lågsäsong så finns det ju en hel del billigt boende att välja på för resebolagen och det finns ju ingen anledning till varför hotellet ifråga som bolaget valt åt just oss skulle lägga oss i ett dåligt rum om de har en massa rum lediga.
bosse.
Av Tj
9 sep. 2008 14:36
Tog ospecat nu till Cypern...visste inte alls var vi skulle hamna.
Hotellet var helt ok,äcklig pool men nära till havet.
Dock var det ju inte högsäsong.
Av Klara2
9 sep. 2008 15:30
Vilken tråkig händelse, ni var ute för. Det är bara att beklaga. Även om man inte kan förvänta sig samma standard, så ska ju inte hotellrummet vara en hälsofara, som i Ert fall. Vilken tur, att det löste sig till slut.

Jag och min make har åkt ospec. en gång och det var förra sommaren. Vi åkte till Mallorca och hamnade på ett bra mellanklasshotell i Cala do`r. Vi hade betalat ett par hundralappar extra, för att få toalett och dusch på rummet. Även toalettpapper fanns där, vilket inte är självklart, när man åker ospec. Dessutom ingick frukost, luftkonditionering och gratis internetuppkoppling. Vi åkte med fritidsresor fredagen den 13 juli, mitt i högsäsong och blev helnöjda.

Klara
9 sep. 2008 15:51
Jag har åkt ospec till både Bulgarien och Tunisien och har hamnat på jättebra hotell både gångerna. Men det kunde lika gärna kunna ha varit tvärtom, det är sånt man får ta. Som sagt, åker man ospec får man faktist ta konsekvenserna, visst kan låta taskigt. Men man har betalat så pass lite till jämförelse med andra resenärer så man får ta vad man får och inte vara så kräsen.. Absolut, kanske inte det roligaste o få ett sånt boende som ni nu fick, men sånt händer. Och man är väl medveten om det innan avresa!

Ursäkta. Men jag tycker att har man minsta lilla KRAV så boka en specieficerad resa istället! Jag tänker iaf fortsätta åka ospecat! =)
Av Elgona
9 sep. 2008 15:52
hej
Åkt ospec många gånger både ensam o med sällskap..för det meta har det varit ok, tom kanon,tex en gång på teniriffa då bi fick en svit med bubbelbad,en annan gång var det en katstofal lägenhet där ingenting fungerade..

värst är det noga att resa ospc ensam då har man ju ingen aning om vem man ska dela rum med...
en gång på kos,kom min rumskamrat hem när jag gick upp,hon hade kommit föra tt festa o jag för att ha de lugnt o skönt....
detta var hur jobbigt som helst..
jag packade ohop o drog till kalymnos resten av tiden...
det har också varit motsatt,vid några tillfällen har de fungerat ok....

åket man ospc kan de bli hur som helst...men man hoppas ju alltid på det bästa o mest är de ju så...
ml
Av Klara2
9 sep. 2008 17:10
Det kan ju faktiskt vara saker som inte fungerar, trots man har valt en specificerad resa. En incident hände oss för ett par år sedan, när vi åkte till gran canaria. Vi hade bokat terasslgh. i Meloneras. På flygplatsen i Las palmas blev vi mötta av två reseguder, som upplyste oss om, att hotellet hade dubbelbokat och vi skulle få nöja oss med dubbelrum. Då skulle vi förvisso blivit kompenserade med frukost eller middag och fri hyrbil en dag. Vi åkte ut och tittade på hotelrummet. Det var så litet, att vi knappt kunde andas. Vi var där nere, för vi skulle fira min makes 60-årsdag och då ville vi ju ha det vi hade betalat för.

Jag ringde upp servicekontoret och sade till dem, att vi ville byta bums. Vi skulle trots allt stanna i två veckor. Två timmar senare ringde de från servicekontoret och berättade, att de hade fixat fram en 2-rumsbungalow i Maspalomas. Den var jättefin. När vi kom ut till Maspalomas, visade det sig, att det var flera som hade råkat ut för exakt samma sak på samma hotellanläggning. Det gäller att ha munnen med sig och inte finna sig i vad som helst.

Jag får faktiskt säga till resebolagets fördel, att de var väldigt hjälpsamma. Det var ju faktiskt inte deras fel, utan hotellets. Dessutom reklamerade vi, när vi kom hem, eftersom bungalown i Maspalomas var inte lika dyr som lgh. i Meloneras. Därmed fick vi mellanskillnaden på 3000 kronor tillbaka.

Klara
13 sep. 2008 11:35
Av de svar som kommit i denna tråd kan jag se att de flesta varit nöjda med sina ospecificerade resor. Att det är ett vågspel är ju alla medvetna om. Men det är nog som Laplander skriver att om man inte reser under högsäsong så är risken för totalkatastrof ganska liten.

Jag måste säga att jag är imponerad av Elgonas mod att boka ospecat som ensamresande! Men egentligen är ju problemet detsamma för en ensamresande som bokat specificerat boende också. Tror jag i alla fall, jag har aldrig provat själv. Har man inte betalat extra för enkelrum kan man väl hamna tillsammans med vem som helst?

Man kan ju få tag på riktigt billiga resor om man köper ospecat. Vi har också gjort det många gånger, och ett tag var vi helt övertygade om att det var det allra bästa. Varför betala så mycket mer när man ändå får acceptabelt boende och t.o.m. kan få riktigt fina rum. Men efter den händelse jag beskrivit i inledningen har vi inte vågat göra det igen. Just känslan av att få ett obeboeligt rum och sedan inte på något sätt kunna få möjlighet att "köpa upp" sig eller betala för ett helt nytt boende.

GB
13 sep. 2008 19:26
Citerat Gbenskar:

Man kan ju få tag på riktigt billiga resor om man köper ospecat. Vi har också gjort det många gånger, och ett tag var vi helt övertygade om att det var det allra bästa. Varför betala så mycket mer när man ändå får acceptabelt boende och t.o.m. kan få riktigt fina rum. Men efter den händelse jag beskrivit i inledningen har vi inte vågat göra det igen. Just känslan av att få ett obeboeligt rum och sedan inte på något sätt kunna få möjlighet att "köpa upp" sig eller betala för ett helt nytt boende.

Jag kan mycket väl förstå att man gruvar sig för att åka ospec. resa igen när man "gått på pumpen" som i erat fall och man upplever att man stångar sig blodig när man försöker få upprättelse.

okey att man riskerar att hamna på ett mindre attraktivt hotell när man åker ospec. men det står absolut inte någonstanns i det finstilta att man ska behöva riskera hälsan på ett mögligt eller svinkallt rum bara för att resebolagen ska slippa flyga med tomma flygstolar,
de är ivarje fall skyldiga att inkvartera sin resenärer i åtminståne drägliga och inte hälsovådliga rum även om de är enkla till utförandet så det är nog som i erat fall att man kanske lär bli litet obekväm om man inte får någe gehör för rättmätiga klagomål...
Bosse.
Av Marika
14 sep. 2008 00:14
Ha ha haa! Måste säga att jag gillar dina mans påhitt med att hota att sova i lobbyn - avklädd! Det knepet ska jag komma ihåg om jag råkar ut för samma sak nån gång.

Har bara bott ospec. en gång och då hamande vi på ett nybyggt jättefint hotell i Marmaris. Enda nackdelen var att det var en bit från stranden men det tog vi med en klackspark, det gick ju Dolmus för en billig peng.

Nu för tiden så går det ju oftast att boka specificerade sista-minuten-resor. Skulle jag boka sista-minuten,
skulle jag alltså lägga till några kronor och välja specificerat före ospecificerad sista-minuten.
14 sep. 2008 09:08
Ett bra alternativ är ju att ta bara flygresan genom charterbolaget och sen boka boendet själv över internet, du vet var du hamnar och kommer ofta undan verkligt billigt men det är klart det funkar ju naturligtvis bäst när det inte är absolut högsäsong.
14 sep. 2008 11:02
Hej!
Har tagit ospecat hur många ggr som helst o det har aldrig varit några problem. Inte ens de jag delat rum med. Varit jätte-trevliga personer.
Toppen var när min son o jag tog en ospecad resa till Florida. Tog sovsal i o m att vi skulle bila runt, så tyckte vi inte det var sååå noga med boendet. Skulle ju ändå inte vara där så mycket.
Men döm om vår förvåning, när vi fick en lägenhet i Miami beach direkt på stranden med egen pool. Trodde först det var något fel, så vi var beredda att bli förflyttade. Men icke! Hade en helt underbar semester i 2 veckor:-)
Har för övrigt bokat ospecat både i Israel, Egypten, Cypern, Madeira o fler, o alltid fått kanonhotell:-)
Har för det mesta åkt med Ving eller Fritidsresor.
Hoppas ni får bättre tur nästa gång!!!
Av Energi
14 sep. 2008 14:34
Går ju även att ta en sista minuten med specificerat hotel och det brukar bara skilja ett par hundralappar mot en ospcifierad resa.
Av Late
14 sep. 2008 19:08
Jag har aldrig råkat ut för skithotell när jag åkt ospeceat. Tvärtom mycket bra hotell. Givetvis har jag aldrig åkt under högsäsong
14 sep. 2008 19:50
De allra flesta verkar ju ha bra erfarenhet av ospecificerat. Att ha hamnat i totalkatastrof verkar ingen, mer än vi, ha råkat ut för. Det är ju bra att resebolagen uppenbarligen inte gör på det viset så ofta. Sista minuten med specificerat hotell har vi bokat flera gånger på senare tid och så lär det bli för vår del i framtiden också.
GB
Av Lucas2
14 sep. 2008 23:14
Jag tror inte det är så vanligt numera det går så illa som för trådskaparen, men går man 30-40 år tillbaka i tiden innan flygstolarna fanns var ospecificerat ett högriskprojekt. Spies var rätt duktiga på det här. "Uselt 8-bäddsrum" var vad man utlovade och det höll man med råge, men att det var i en barack ute på vischan utan anslutningsbuss sade man inget om. En annan gång i Marocko, samma resebyrå, fick jag ta hjälp av tre andra resenärer för att förflytta Spies-guiden från hans kontor till verkligheten så att vi fick ett anständigt rum (ibland är det inte så dumt att ha tyska turister i närheten). Värst var dock den gång i landade i Malaga, också det en avsomnad resebyrå, och fick veta att det inte fanns några rum. "Vi fär inte sälja enbart flygresor, men ni tror väl inte att vi kan hålla med rum också för dessa priser". -Det var inte bättre förr!
15 sep. 2008 14:27
Vad jag vet så är ving bra att åka med om man skall åka ospec. Har en kompis som jobbar där och dom brukar inte skicka sina kunder till sunkiga ställen! när jag åkte ospec till mallorca med ving så hamnade jag på 4 stjärnigt hotell precis vid stranden. Och detta var under högsäson i juli månad. VI fick dock byta hotell under halva veckan men då till ett annat 4 stjärnigt hotell som var mycket trevligt . Bara massa plus. har åkt ospec till turkiet också under auguti månad, Men kunde då välja att betala till för att hamna i alanya. Fick även då ett bra rumm. Det skiljer nog sig mycket mellan olika resebyråer.
Om man läser villkoren ordentligt så står det både det ena och det andra om att man kan bli tilldelad ett rum som inte ingår i bolagets vanliga sortiment...så lite förberedd får man väll vara MEN Även fast man betalar så pass mycket mindre för en ospec resa så ska man väll inte behöva bo i ett rumm med mögel! herregud det var det värsta jag har hört!!
Av Vivica
15 sep. 2008 17:52
Ospecifierat använder man sig av om man inte absolut måste bo på precist ställe. Och vi finner faktiskt ett nöje i att upptäcka något nytt som man kanske inte hade hamnat på om man valt själv. Otur kan ju ha men ännu så länge har det funkat för oss. Och som sagt åker man inte under högsäsong brukar det inte vara någon svårighet att byta upp sig om det inte känns riktigt bra. Hotellen brukar vara serviceminded så det kan man fixa själv vid receptionen. Kanske ett mindre tillägg men det kan det ju vara värt. Och som sagt skall man inte tillbringa semestern på hotellrummet är ju en ren säng och badrum huvudsaken.
Av Satuk
23 sep. 2008 09:19
Min erfarenhet är (vad andra har berättat och själv upplevt) att Apollo har de sämsta hotellalternativen när man åker ospec. De har inga egna hotell, och har ofta hotell bara utanför deras ordninarie katalog, de har mycket mindre antal rum förhandsbokade än de stora Fritidsresor och Ving. Dessutom har F-r och Ving många egna hotell där de ofta vill inkvartera - de kostar de inget och de vil gärna ha återkommande gäster.

Vi har bäst erfarenhet av Ving, nu har vi bokat en resa med Fritidsresor till Egypten och hoppas vi har tur den här gången också. För tur ska man ju också ha... Bra tips också att åka lite off-säsong där de stora lägenheterna står tomma (inga barnfamiljer). Absolut bästa tiden är att åka till Medelhavet precis efter skolorna har börjat.

Jag skulle inte våga åka ospec med Apollo, har hört alldeles för många skräckhistorier precis som den här.
23 sep. 2008 09:46
Men jag undrar fortfarande om det är någon som försökt byta upp sig när man köpt en ospecad resa och varit missnöjd med boendet. Har det i så fall varit möjligt.
Det var nämligen en tanke vi hade tidigare att blir det för djävligt betalar vi extra för ett bättre rum. Men egentligen både äter man ju kakan och har den kvar i så fall. Först köpa en superbillig resa som innebär en chansning och är man missnöjd kan man ställa allt tillrätta med lite pengar. Jag förstår om resebyråerna inte gillar sådant beteende.
GB
23 sep. 2008 11:02
Vi har åkt ospec. två gånger tidigare.
Första gången var med Solresor till Mallorca för några år sedan och hamnade på ett lägenhetshotell direkt på stranden i Alcudia med havsutsikt från balkongen och vi åkte i mitten på augusti, under högsäsong, så då hade vi väl tur. En annan gång åkte vi ospec. med Apollo till Tunisien i juni månad för några år sedan och hamnade även där på ett strandhotell - orten Hammamet, däremot fick vi ett mörkt litet rum på bottenvåningen med mögel i badrummet, vägglisten höll på att lossna och diverse små(stor)kryp inne på rummet hela veckan. Vi försökte byta upp oss mot ett rum som inte låg på bottenvåningen och med balkong mot havet, men de sa att det inte fanns något annat ledigt rum. Semestern var ju trevlig ändå, i och med att vi bara sov på rummet och gjorde många utflykter och den ospec. semestern var ett riktigt fyndpris, men det visar ju också att man kan få dåliga rum när man åker ospec.

Däremot hade jag aldrig trodd att researrangörer kunde erbjuda sådana dåliga rum, som GB fick bo i under semestern. Visst, man ska inte ha för stora krav när man reser ospec., me det ska ju inte heller vara nån hälsofara.

Vi har inte rest ospec. på våra senaste resor främst pga att vi tycker det är skönt att kunna planera våra resor ett tag i förväg och vi vill gärna vara borta lite längre och sista-minuten till safariländer i Afrika är ju inte direkt något sista-minuten resemål, men skulle vi fundera på att resa på en kort sol&bad resa till Europa nån gång igen, så skulle vi nog prova att resa ospec. igen!
Av Satuk
23 sep. 2008 16:26
Gbenskar skrev: "Men jag undrar fortfarande om det är någon som försökt byta upp sig när man köpt en ospecad resa och varit missnöjd med boendet. Har det i så fall varit möjligt. "

Jag vet ett fall när min mans bror åkte med sin familj till Egypten med Apollo och hamnade på ett skrutthotell, och efter mycket tjat lyckades, mot betalning, byta hotell. Ytterligare ett exempel om varför jag inte åker ospec med Apollo.

Vi har aldrig själv behövt försöka byta men finns det plats så går det säkert. Problemet som sagt är ju att Apollo har väldigt lite hotell och rum jämfört med andra researrangörer och inga egna hotell.
23 sep. 2008 17:55
Den här tråden var väldigt nyttig för mig. Stort tack till Gbenskar för att du startade den! Jag har tänkt på att köpa en sista minuten med ospec. och var på väg att välja Apollo, men nu tänker jag tvärtom! Dessutom hade jag tänkt att resa ensam och dela ett dubbelrum. Tack till alla som berättade om sina erfarenheter! :)
Av Buddha
23 sep. 2008 18:36
Åkte ospecad resa till Bulgarien förra året, med Apollo..........kom till ett kanonhotell och fick ett familjerum med balkong, två badrum m m. Så vi var iaf mycket nöjda med Apollo. Det var första gången jag åkte ospec, kan tänka mig att göra det igen. Har hört av kompisar att man kan byta upp sig om man inte gillat boendet, fast då har dom fått betala en del......
Anette
23 sep. 2008 19:02
Men är det någon som verkliger har fått köpa upp sig till ett bättre rum? Som gjort det själv och inte hört i andra hand att det går bra.

Vi hade nämligen också hört att man kan köpa upp sig, men när det kom till kritan var Apollo väldigt oförstående och sa att det inte fungerade på det viset. Jag vill bara säga att den händelse som jag beskriver i inledningen till den här tråden hände vecka 4. Sent i januari alltså och visst är det högsäsong nere på Kanarieöarna då men det var inte jul eller sportlov eller något sådant.
GB
14 maj 2009 17:14
Researrangörerna har lärt sig...de ser att det finns en
massa folk som letar efter ospecificerade sista minut.
Som konsekvens blir det mer och mer riktiga skit hotell
redan från början; jag menar att de går och letar efter
hotellägare som accepterar att få väldigt lite betalt och
berättar för dem att de kommer att tjäna pengar för att
folk kommer att köpa en massa sprit vid baren; så, som
turist, om man endast dricker 1-2 pilsner, som jag gör,
kan man bli utfryst.
Jag har alltså pratat med folk på vissa turist orter och
kan därför dra slutsatsen att det finns en hel del ospec.
som är direkt hälsövådliga och är därför inte ens (enligt
min mening) värda en tusen lapp!
Apollo är klart värst; med Ving och Fritidsresor andra kan
man våga chansa.
Av Umbriel
16 maj 2009 00:10
Hej!

Jag har åkt ospecat 3 ggr och fått bra hotell. Två ggr till Side i Turkiet med Ving och ena gången hamnade jag på 3* med 0 meter till stranden. Andra gången 1 km från stranden 3,5*. Tycker att hotellen i Turkiet håller medelstandard... 3* är helt okej, men inte så att man hurrar över det. Dock mycket bra för det låga priset! Dessa resor var i maj resp. september, så typ lågsäsong på bägge.
Senast tog vi ospecat till Thailand med Fritidsresor och vad jag hade hört innan så är 2* där som 4* hemma. Vet ej om det stämmer... Men vi fick iaf 3,5* där och det kändes som 5*. Helt underbart med andra ord. Detta var mitt i högsäsongen.
Jag kan ju jämföra med en kompis till mig som bokade flera månader i förväg till Thailand, men som bytte hotell där nere mot en mellanskillnad på ca 1200 kr eftersom det var ödlor och krabbor (!) i och vid rummet... Man verkar alltså kunna få det "sämre" då också ibland. Det beror nog helt på...
Jag vågar helt klart ta ospecat igen, men håller mig nog till Fritidsresor framöver då min (enda) erfarenhet av dem var så pass bra.

Umbriel
16 maj 2009 13:16
Jag åker nästan alltid själv (singel och alla kompisar i familjeskapartagen) och skulle inte våga åka ospec med risken att dela rum med någon okänd. Jag skulle helt enkelt inte kunna koppla av, och vad är det då för semester? Önskar jag hade det mod andra i tråden uppvisat...

Jag har åkt ospec en gång, med enkelrumslöfte, till London. Det var världens minsta rum på ett pakistanskt drivet hotell utan trappor. Men det gjorde inte så mycket, i London är man ju ändå mest ute och turistar. En stor fördel var att hotellet låg vid Paddington, en tunnelbane/pendeltågshub, så jag hade hela London inom kort räckhåll. Perfekt!.
10 juli 2009 19:26
Jag har åkt ospecat med Apollo vid ett flertal tillfällen. Bla Egypten, Montenegro & Kreta.
Jag har alltid varit nöjd, och jag kan absolut tänka mig att åka med Apollo igen, trots att jag aldrig fått något superlyxigt boende. Boendet har varit 2- eller 3-stjärnigt och vid nått tillfälle har jag haft rum ut mot trafikerad väg som stört en del. Men med tanke på priset har det varit helt klart värt pengarna. Jag aldrig betalat mer än 1500 kr per person.

/Teresita
18 feb. 2010 23:38
Jag har åkt flera ggr ospecat. Apollo till Bulgarien innan skolan slutade i Maj två veckor med två barn
fick ett jättebra rum på ett stort hotell i deras ordinarie.
Min man och jag åkte med Apollo till Bulgarien men i högsessong fick ett jättedåligt hotell ,som vi köpte upp oss till
ett bättre boende som även det var utanför deras ordinarie , många som bytte då.
För några år sedan var jag och mina två barn ute med två vänninnor till Kreta vi fick två lägenheter på samma
läg hotell inom Vings ordinarie trestjärniga hotell. Satt och kollade hur det såg ut med bokningarna på internet
och sa till mina vänninnor att det hotellet blir det nog, och så blev det.
Det billigaste och med minst antal stj och inte fullbokat då.
Åker till Cypern i Mars -April nu med Ving ospecat få se hur det då blir med boendet, vi har även med oss en 13 åring är
tre pers och stannar två veckor. Det är verkligen inte sesong där då, hoppas på bra boende min gubbe är väldigt orolig
så hoppas på tur!!! Skiljer 6 000kr på specat våra bilj går på 4000 st