Vad gör DU när det regnar??

Av Journey
9 juli 2008 09:48
Visningar: 5927
Svensk sommar kan tyvärr ibland innebära dåligt väder. Många åker utomlands, men många stannar hemma.
Jag skulle vilja veta vad ni medlemmar väljer att göra när det regnar. Har ni några roliga tips?

Med vänliga hälsningar;

Josefine Kollberg
Reseguiden.se
9 juli 2008 10:16
Jag gör som engelsmännen gör när det regnar. Vad gör dom då? Jo, dom låter det regna. ;-D.

Det händer faktiskt att vi går ut, men är vi hemma sitter jag vid datorn och kollar Reseguiden.

Gilla
Av Jojes
9 juli 2008 11:06
Jag brukar bli på dåligt humör och sur när det regnar. Men efter regn kommer alltid solsken B-) och då blir jag glad igen ;-)
Av Journey
9 juli 2008 11:17
Ja regn är inte alltid kul. Men har ni tips på aktiviteter man kan roa sig med? Skulle vara roligt med tips!

/Josefine
Av Mpc
9 juli 2008 11:18
Fins inget dåligt väder utan bara dåliga kläder sagt av en golfare (mpc)

och tar fram sen en bok eller så lysnar jag på musik
Av Memmie
9 juli 2008 11:19
Om det är ett stilla sommarregn är det mysigt att dra på sig regnstället och gummistövlarna och ge sig ut och promenera. Det luktar ju så gott med sommarregn! Eller också sätter jag mig i läsfotöljen med en bra bok eller tar tillfället i akt att tända levande ljus och dricka te, för det gör man ju inte så ofta sommartid.

Om man känner sig riktigt hurtig kan man passa på att gå till Liseberg då. När jag jobbade på Liseberg var vi alltid irriterade på "familjen Galon" som dök alla regniga dagar och tvingade ut oss underbetalda stackare i regnet för att släppa på dem på karusellerna. Men onekligen ganska smart av dem, för kötiderna var väsentligt kortare än vanligt. Men man får räkna med att det kan göra lite ont när regnet piskar en i ansiktet i 70 km/h.

Och man kan ha filmmaraton! Antingen hemma eller på bio. Bergakungen är oslagbar, där kan man vara en hel dag och bara gå ut och fika eller äta i restaurangen mellan filmerna.
Av Jessib
9 juli 2008 11:44
Jag låtsas att det regnar:)
Av Charina
9 juli 2008 13:39
Jag läser eller så bakar jag lite bröd. Ut med hunden fast det regnar går ju med....
Av Charina
9 juli 2008 13:41
Hade jag haft min oäkta hälft här oxo så hade det kanske blivit lite ekivoka aktiviteter *önska*
9 juli 2008 14:47
Jag har ju alltid mina bästa vänner; hunden och datorn.
Men annars är ambitionen att rensa garderoben, tömma källaren, stryka tvätt och plantera om blommorna sådana där dagar. Jag är dålig på att läsa men det händer också.
9 juli 2008 16:19
Hej,
Älskar att lyssna när det regnar om jag ska sova...det är som en sömtablett för mig ;o)
//Gabriel
Av Buddha
9 juli 2008 18:33
Det bästa jag vet en regnig dag är att läsa en bra bok.......eller så kan man ju ta en tur till ngn loppis, marknad och strosa runt . Fika på ngt mysigt ställe är ju inte heller helt fel..........bara för figuren då !!!! : )
Mv h Anette
9 juli 2008 22:20
Fram till för ca ett år sedan hade jag min schäferhane på nästan 50 kg. Då var det inga problem med bra eller dåligt väder.
Det finns de som säger att golfare och fiskare struntar i vad det är för väder och det kan jag väl nästan skriva under på.
Har dessutom förmånen att bo vid havet och när det blåser och regnar är det faktiskt rätt skönt och vackert vid Skälderviken.
Av Tj
9 juli 2008 22:22
Rotar fram en skön dvd...eller alltid något som ska fixas inomhus...
Av Candy
9 juli 2008 22:32
I bland önskar jag att det skall vara riktigt skitväder med regn. Då kan jag sysselsätta mig med det jag tycker om, men nestan aldrig gör på en solig dag. Bakar 200 kanelbullar (svisj säger det och 50 är borta med 3 tonårskillar och diverse kompisar som känner lukten av nybakat och säger att deras morsa aldrig bakar, man känner sig som en präktig morsa och det känns ju tillfälligt bra) Göra smycken. Fast då får ingen i familjen mat om jag sköter den delen, glömmer tiden. Röjer allmänt runt i pappershögar och det bästa av allt. Kollar på resor....
Av Amerita
11 juli 2008 09:36
Förra sommaren regnade det litegrann som vi alla vet. Jag fick en del besök och givetvis ville jag visa dem hur fint det är på denna plats så jag hade mina små guidade turer iaf, fast i ösregn- det var en speciell upplevelse. Synd är att sikten blir lite sämre, men annars är det ju bara vatten och man blir lite blöt, men vad gör det? Likaså om jag själv är bortrest, jag gör oftast det jag planerat, om det är möjligt, det kanske inte riktigt går i tropiska regn alltid. Det är inte lönt att bli på dåligt humör för att det regnar, det regnar ändå!
11 juli 2008 15:04
Är det bara hyfsat varmt i luften kan jag gilla det som omväxling...
Av Isabell
11 juli 2008 23:06
Tar på sig regnkläder, går en långpromenad. Väl hemma i stugan, lägenheten,tältet, på hotellet eller vad du nu bor.
Ta ett bad eller en dusch( Svårt om du tältar)
Ät en god middag, drick lite vin, läs en bra bok . DET ÄR SEMESTER.
Eller: gå, segla eller åk till Pipers i Hamburgsund och ta en glass det funkar i alla väder.
Av Lucas2-
11 juli 2008 23:25
Det är när det regnar man kan göra allt det där som man brukar välja bort när solen skiner. Besöka muséer, hembygdsgårdar eller andra lokala sevärdheter. Ingen kommer givetvis att nämna ordet shopping, men ger man sig ut till shoppingcentra en regnvädersdag funderar man på om det inte finns några som jobbar. IKEA har rush när regnet vräker ner! En regnig dag är ofta idealisk för fotografering. Träffa någon som man inte sett på länge och prata bort några timmar på ett trevligt fik, eller rent av på restaurang. Med den mångfald av olika länders kök som finns i Sverige är det i vart fall på lite större orter enkelt att göra en matresa.
Jag har hunden, bakar och gör det mesta av det andra vardagliga som övriga tipsat om, men tycker inte det är de roliga tips som Journey efterlyser.
Av Candy
12 juli 2008 09:43
Citerat från lucas2:
Det är när det regnar man kan göra allt det där som man brukar välja bort när solen skiner. Besöka muséer, hembygdsgårdar eller andra lokala sevärdheter. Ingen kommer givetvis att nämna ordet shopping, men ger man sig ut till shoppingcentra en regnvädersdag funderar man på om det inte finns några som jobbar. IKEA har rush när regnet vräker ner! En regnig dag är ofta idealisk för fotografering. Träffa någon som man inte sett på länge och prata bort några timmar på ett trevligt fik, eller rent av på restaurang. Med den mångfald av olika länders kök som finns i Sverige är det i vart fall på lite större orter enkelt att göra en matresa.
Jag har hunden, bakar och gör det mesta av det andra vardagliga som övriga tipsat om, men tycker inte det är de roliga tips som Journey efterlyser.
Men smaken är som baken och det vi alla har tyckt är roligt är ju personligt för var och en. Och det skulle väl vara konstigt om alla tips var roliga för alla:-)
12 juli 2008 11:47
Citerat från lucas2:
Det är när det regnar man kan göra allt det där som man brukar välja bort när solen skiner. Besöka muséer, hembygdsgårdar eller andra lokala sevärdheter. Ingen kommer givetvis att nämna ordet shopping, men ger man sig ut till shoppingcentra en regnvädersdag funderar man på om det inte finns några som jobbar. IKEA har rush när regnet vräker ner! En regnig dag är ofta idealisk för fotografering. Träffa någon som man inte sett på länge och prata bort några timmar på ett trevligt fik, eller rent av på restaurang. Med den mångfald av olika länders kök som finns i Sverige är det i vart fall på lite större orter enkelt att göra en matresa.
Jag har hunden, bakar och gör det mesta av det andra vardagliga som övriga tipsat om, men tycker inte det är de roliga tips som Journey efterlyser.
Jaha, skulle det vara roliga tips?? :S
Jamen då klär jag mig i bikini och dansar i regnet!
Av Charina
12 juli 2008 11:53
Tipsen jag lämnat är sådant JAG tycker är roligt. Vad Journey tycker har jag ingen aning om....
*sällar mig till regndansen*

*skippar däremot bikinin*
Av Lucas2-
12 juli 2008 20:33
Svar till Aquaholic och Charina:
Dansa på flickor små, surare lär ni inte bli!
12 juli 2008 21:36
Citerat från charina:
Tipsen jag lämnat är sådant JAG tycker är roligt. Vad Journey tycker har jag ingen aning om....
*sällar mig till regndansen*

*skippar däremot bikinin*
Skippar som i naken eller skippar som i tar på sig nåt annat!?
12 juli 2008 22:03
Utmärkt väder till att redigera allka gamla foton som ligger och väntar
17 juli 2008 17:33
Citerat från charina:
Tipsen jag lämnat är sådant JAG tycker är roligt.
*sällar mig till regndansen*

*skippar däremot bikinin*
Jag kommer ihåg en sommar, under kriget, då jag var sommarbarn hos en familj i Sörmland. Då var jag 10 år och jag och flickan på 5 år, som jag skulle vara tillsammans med, gjorde just som Charina skriver. Vi skippade bikinin (om vi överhuvudtaget hade nån) och dansade regndansen i ljummet regn efter en het dag.

Gilla
17 juli 2008 21:40
De är ju aldrig kul när de regnar men jag brukar dra till gymet eller gå på bio.
Av Charina
18 juli 2008 12:34
Citerat från aquaholic:
Citerat från charina:
Tipsen jag lämnat är sådant JAG tycker är roligt. Vad Journey tycker har jag ingen aning om....
*sällar mig till regndansen*

*skippar däremot bikinin*
Skippar som i naken eller skippar som i tar på sig nåt annat!?
Skippar något så avstår man helt.