Vad brukar ni bunkra och ta med hem från eran semester ?

Av Mpc
21 mars 2008 09:59
Visningar: 109
Själv så tar jag med mig kryddor i från dom ställen jag har varit i o nu för till felet är det curry pasta samt Chili tiger balsan i olika styrker sen brukar jag in handla en liten fl sprit i från orten ,samt kläder om det inte kosta för mycket.
Av Veiken
21 mars 2008 11:09
Jag tar alltid med mig en massa broschyrer som jag läser när jag kommer hem. På så sätt reser jag två gånger! :)
Lite av broschyrnörd kan man säga.
Veiken
21 mars 2008 11:40
Jag håller med Lapplander: Minnen. Hittar man sedan något som är speciellt från just det landet eller orten, så kan det också slinka med.
Av Evalena
21 mars 2008 13:26
Jag brukar spara t.ex. entrébiljetter, etiketter från öl-och vinflaskor, (viktigt att ortsnamnet finns med!), bitar av kartor m.moch sätta in dem i en klippbok när jag kommit hem. Som ett litet komplement till minnen och foton.
21 mars 2008 15:07
Jag köper alltid vykort på alla ställen vi besöker, även mindre orter vi åker förbi, jag kommer aldrig hem från en semester utan ett antal vykort!
Dessutom köper jag alltid en eller två små souvenirer som kan pryda mitt rum med! Kan även hända att jag tar med mej godis, kakor eller något liknande hem!
21 mars 2008 15:10
Håller med Laplander. Minnen!
Klickar kamera så mycket jag orkar,
så man kan fylla på när det man har i huvet börjar tyna.
Nu med digi-kameran och ett hyggligt minneskort är det ju bara att
trycka så man får "foto-finger" utan att det kostar skjortan.
Sen häller man upp lite tax-free att ljumma på medans man rensar upp
i fotoskatten. Kastar dubletter, tripletter, quad...., fixar till horisonter od.
När detta är klart är det dax för ett återbesök hos Dr Tax-free..
Under tiden är bilderna på väg ner på en cd,
som därefter åker in i DVD'n för en liten klassisk "diabilds"-visning.
Häpp! Nu är man ju nästan tillbaka på resmålet...
Minnas minnas...
/Putterst