Trpanj

Av Malinst
17 feb. 2009 08:17
Visningar: 539
Vi åker till Kroatien i sommar och funderar på att stanna ett tag i Trpanj på Peljesac-halvön. Vi tycker det ser mysigt och lagom stort ut för oss, men skulle gärna vilja höra från någon som varit där. Tacksam för alla synpunkter!
Av Zoca
17 feb. 2009 11:12
Hej Malinst!
Peljesac halvön är bra val för en avkoplande semester ,fast det är en halvö det känns som man är på en riktig ö ,vingårdar ,lugnet ,orörd natur och många vikar hittar man där ..Själv var jag i Divna för några år sedan det är en autocamp en liten bit från Trpanj mot Duba(tror att det heter så)fantastiskt bad och jäte fin strand och många från trpanj kommer dit och badar bra tips för liten utflykt...Duba har också fin strand...Dubrovnik är nära samt Korcula och är värda besök eller varför inte Mljet naturparken...Peljesac är mest känd för sina viner.., Plavac är gott men man kan välja sin egen favorit det är många familjer som tiilverkar vin på efter Hvar soligaste ställe Peljesac halvön..
trevlig resa mvh Zoca
Av Annans
17 feb. 2009 13:36
Jag har varit flera gånger på Peljesachalvön, det är fantastiskt. Mitt favoritställe är Trstenik, liten by men ack så charmig. Trpanj är trevligt, lite småaffärer, lagom strand och bra restauranger. Du kan kolla mina bilder från Kroatien då de är uteslutande från Peljesac.
Gillar ni havets läckerheter har ni kommit rätt, musslor och bläckfisk är ett måste, rödvin är underbart. Det finns många fina ställen på hela Peljesac, Ston, Mali ston, ja ni kommer att hitta flera guldkorn.
anna
Av Malinst
17 feb. 2009 19:19
Tack för era svar, det blir nog en vecka någonstans på Peljesachalvön. Jag har kollat en del på Trstenik också, tycker det ser väldigt fint ut men att det kanske är för litet (även om vi gillar små lugna ställen), vi åker med två barn (10,12) och har ingen bil med så vi kanske blir lite isolerade där.
Vilket ställe på Peljesac tror ni passar bäst för oss?