Trist

26 aug. 2016 23:19
Visningar: 144
Är det bara jag eller har sidan blivit tristare? Tycker inte det är lika kul att gå in här mer, vet ej, men tappat lusten och det är inget bra längre med dessa breda sidor mm. Jag gillar inte heller att folk får sätta in vilka bilder som helst som om det vore någon raggningshak med putande ankläppar. Det är väl en resesida och då ska det väl vara resebilder inne med text och bild som visar vad det föreställer och gärna en plats. Vet inte hur många år jag ifrågasatt detta men inget händer och nu senast fick jag mail om att man får sätta in bilder på sig själv!? Ja men herregud gör om sidan till en dejtingsida då! Och dessa himla många likadana bilder eller felvända bilder? Ja jag vet som sagt inte, är det bara jag eller är jag bar sur?
MVh
Av Bibby
29 aug. 2016 20:57
Ungefär vad jag skrev här....

http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/facebook-vs-reseguiden-45599

Vad är en resebild? Måste väl inte vara en stenhög eller tempel va?
En resa är så mycket mer, mat, dryck, personliga möten, mm. Personligen så skyr jag allt gammalt som stenar och tempel, mm som jag anser vara själlöst. Älskar übermoderna storstäder och hatar natur.
Av Birgere
31 aug. 2016 00:48
Citerat från Bibby:
Älskar übermoderna storstäder och hatar natur.

o va f...n gör då då i din avatar :-D ;-)
Av Bibby
2 sep. 2016 20:28
Citerat från Birgere:
Citerat från Bibby:
Älskar übermoderna storstäder och hatar natur.

o va f...n gör då då i din avatar :-D ;-)
Hehe.... du vet det där med regler och undantag... ;)

EDIT: Om det är något riktigt spektakulärt så går det bra. Detta är världens 3:e (4:e?) största vattenfall och ett av få där man kan gå bakom det.
Påskön var också ett undantag.
Ett par reservat i Sydafrika och Namibia också.

Nästa resa är Kong Kong och Macau (igen i år), då ska det frossas i moderniterer och skyskrapor.
Avslutas sen i Ankeborg.
9 juni 2017 12:23
Gammal tråd men likaväl aktuell till och från.

Det här med bilder - jag förstår ju att begränsningar resp handlingar som kräver handpåläggning skulle hindra många att lägga upp bilder ö h t, men jag har ju hellre en mindre och begränsad samling bilder som någon lagt tid och tanke på än en enormt flöde av kameratömning utan beskrivning eller eftertanke.

Att göra beskrivning och andra uppgifter obligatorisk och kanske begränsa antalet bilder man kan tömma skulle minska skräpbilder och dubletter.

Jag personligen bläddrar aldrig i ett album här som har 100-200 bilder. Det tar för lång tid. Hur fina de än är tappar jag fokus och intresse efter ett tag.
19 juni 2017 23:02
Ja du Nisse, jag har tappat orken helt för det är så jävla tråkigt att bläddra bland trista bilder. Precis som du säger så vore det ju mycket trevligare att bläddra bland bilderna när det inte är 30 elva likadana bilder och bilder på folk som ingen mer än fotografen känner eller självporträtt som om det vore en dejtingsida. Och att man var tvungen att skriva om bilden var det är och vad det föreställer, annars kunde man inte lägga in och dessa felvända bilder sen också. Nej jag orkar inte mer, har påpekat detta i så många år men RG skiter totalt i detta. Är mycket sällan här numera......
Av Birgere
20 juni 2017 14:58
Citerat från Canada2000:
Ja du Nisse, jag har tappat orken helt för det är så jävla tråkigt att bläddra bland trista bilder. Precis som du säger så vore det ju mycket trevligare att bläddra bland bilderna när det inte är 30 elva likadana bilder och bilder på folk som ingen mer än fotografen känner eller självporträtt som om det vore en dejtingsida. Och att man var tvungen att skriva om bilden var det är och vad det föreställer, annars kunde man inte lägga in och dessa felvända bilder sen också. Nej jag orkar inte mer, har påpekat detta i så många år men RG skiter totalt i detta. Är mycket sällan här numera......
😱, det var ord o inga visor det 😜
21 juni 2017 08:16
Man kanske skulle lyssna mer på det lilla som trots allt skrivs i denna bortglömda del av forumet.

Har inga bilder längre, främst p.g.a. RGs regler om rättigheter till material som läggs upp, varför vill folk skänka allt till RG...

Tittade lite hastigt igår på Nerja Spanien och visst finns det fina bilder och bilder som visar hur det ser ut på ställen (första bilden man såg när man gick in på "bilder" var dock just en "selfie" på någon okänd, dessa bilder översvämmar mycket riktigt tillsammans med bilder på familjen och liknande som ingen behöver se.

Det jag däremot reagerade mest på var att efter 5 bilder stängde jag ner då bildvisningsfunktionen är totalt värdelös, inget helskärmsläge vad jag kan hitta. När man centrerat en bild så man ser den på skärmen så klickar man på "nästa" och man är tillbaka på toppen av sidan, bara att gå igenom samma sak igen. Alltså omöjligt att snabbt bläddra igenom bilder, de "felvända" bilderna gör ju ingen gladare.....

Kanske något att pyssla med under Midsommarhelgen RG?
14 juli 2017 18:00
Nu ser jag något som RG skriver i ett privat pm och bla. detta: • Resealbum har blivit en mer integrerad del av bilder. En bild måste från och med nu tillhöra ett album. Detta för att skapa ett sammanhang kring bilden och göra det enklare att ta del av hela resan. ?? Varför då? Ett album? Så man kan alltså inte längre lägga in en bild från sina bilder som man INTE har i något album??? Nej nu blev det ännu värre......suck....
17 juli 2017 09:13 (redigerad)
Citerat från Canada2000:
Nu ser jag något som RG skriver i ett privat pm och bla. detta: • Resealbum har blivit en mer integrerad del av bilder. En bild måste från och med nu tillhöra ett album. Detta för att skapa ett sammanhang kring bilden och göra det enklare att ta del av hela resan. ?? Varför då? Ett album? Så man kan alltså inte längre lägga in en bild från sina bilder som man INTE har i något album??? Nej nu blev det ännu värre......suck....
Kan bara hålla med, man kan inte lägga in bilder i diskussionerna men ville för skojs skull visa en bild som var relevant i tråden men av föga värde i övrigt :-)
Då var man plötsligt tvungen att skapa ett album med plats och beskrivning innan man kunde lägga denna enda bild där. Hoppas verkligen att man jobbar på något nytt och bättre för som det är nu är det få funktioner på RG som är användbara.

Bildvisningen som sagt tidigare hopplös, hanteringen av bilder likaså.

Hyrbilssökningen som var bland de bästa förr är nu totalt förstörd.

Hotellsökning är väl hyfsat snygg men funktionsmässigt, filter, utbud, mm. är underlägsen de flesta bokningssidor.

Forumet, ja det funkar hyfsat även om lite moderering inte skulle skada, nu verkar det vara helt beroende av att användarna anmäler. Men, är det bara jag som känner att intresset avtar och det blir lite dödare med tiden, ett fåtal som skriver samma svar gång på gång..... Hoppas det bara är sommarlathet, RG är ju snart det enda reseforumet som har någon aktivitet.

Edit: En sak jag lagt märke till är att man tagit bort valet av sortering när man söker i forumet, förr kunde man sortera efter relevans eller "senaste", ännu en försämring :-(

Flygsökningen är väl det som funkar bäst i mina ögon men tyvärr inte för mer avancerade sökningar, open jaw, flera destinationer, olika flygplatser på ut och hemresa o.s.v..

Charter och övrigt tittar jag inte ens på.... Bloggar, aldrig tittat på, artiklar/reseguider, kanske läser en per år.....