Tipslista till alla tävlande.

Av Tubbe
7 apr. 2010 19:34
Visningar: 471
Lycka till och må bästa "fiskare" vinna

Här kommer tipsistan för att bli årets reseinsperatör.

1. Uppträd alltid på ett sådant sätt att du inte blir kritiserad.
2. Hoppa gärna in i diskussioner som är kontroversiella och säg "att man
inte ska bråka. Här på RG ska allt handla om resor".
3. Om någon tar upp ämnen prostitution och pedofili i Thailand så säg "att
det inte har med turismen att göra".
4. Skicka in lite bilder till RG. Men de får inte vara dåliga men inte
heller för bra. De ska vara lagom. Välj bilder med omsorg, solnedgångar,
katter, glassätande barn, ölflaskor och sandstrand med människor långt bort.
5. Kommentera sedan bloggar och bilder generöst.
Fraser att använde för bilder: Oj vilken vacker bild. Det känns verkligen
som om jag är där, du måste verkligen ha en bra kamera som kan ta så bra
kort, vackra färger, vilken dramatisk dimma (gäller bara för suddiga
bilder).
6. Samma teknik kan du använda då det gäller bloggar.
Då kan du säga: "Oj vilken fantastisk resa. Genom att läsa vad du har
skrivit känns det nästan som jag rest med dig", eller "Jag avundas dig
verkligen".
7. Sen kan du också hoppa in i diskussionerna med små meningslösa tips utan
att kunna något. Det uppskattas alltid och kan aldrig avslöjas.:
Till exempel om det är någon som undrar över Milano så kan du som van
resenär svara frågeställaren: "Jag tycker du ska åka för i Milano har de
värdens bästa glass. Gå bara till den glassbaren som ligger bakom
stationen!.

Må Gott // Rickard och heder åt B.H
Av Bibby
7 apr. 2010 21:30
Ha ha ha, så jävla klockrent!!!!

Ett par tips till;

Om någon är lite "out of line", kalla honom gärna rasist eller be han lämna RG omedelbart

Skicka desperata PM till alla som kan tänkas rösta på dig, eller nä, till ALLA

Tala om hur många som besökt din "sajt", kanske nån blir impad
7 apr. 2010 22:04
Tubbe å Bibby, rannsaka er själva och ta en funderare på vad ni tillför på RG, Jag bara väntade på att en av er skulle skapa denna diskussion och att sedan den andra skulle kommentera, Snacka om förutsägbara!
Mitt enda inlägg i denna diskussion.
Ingemar_e
Av Bibby
7 apr. 2010 22:30
Citerat från ingemar_e:
Mitt enda inlägg i denna diskussion.
Ingemar_e
Lovar du? ;-)
7 apr. 2010 22:36
>Citerat från ingemar_e:
Tubbe å Bibby, rannsaka er själva och ta en funderare på vad ni tillför på RG, Jag bara väntade på att en av er skulle skapa denna diskussion och att sedan den andra skulle kommentera, Snacka om förutsägbara!
Mitt enda inlägg i denna diskussion.
Ingemar_e
ja, Ingemar - smaken är ju som baken dvs delad. Troligtvis har du inte samma sorts humor som Tubbe och ditt svar verkar snarast grälsjukt. Vad är du ute efter? Personligen tyckte jag att Tubbes lilla parodi var ofantligt rolig, men så passar den mer min sorts humor.

//BL
Av Tubbe
7 apr. 2010 22:40
Citerat från ingemar_e:
Tubbe å Bibby, rannsaka er själva och ta en funderare på vad ni tillför på RG, Jag bara väntade på att en av er skulle skapa denna diskussion och att sedan den andra skulle kommentera, Snacka om förutsägbara!
Mitt enda inlägg i denna diskussion.
Ingemar_e
Hej Ingemar

Inne på din egen sida skriver du (del av citat )

Kan ta en rejäl diskussion, men accepterar oftast resultatet av diskussionen även om det inte alltid utvecklades i min riktning.
Eller det gäller inte längre ?
/R
7 apr. 2010 22:50
Citerat från ingemar_e:
Tubbe å Bibby, rannsaka er själva och ta en funderare på vad ni tillför på RG, Jag bara väntade på att en av er skulle skapa denna diskussion och att sedan den andra skulle kommentera, Snacka om förutsägbara!
Mitt enda inlägg i denna diskussion.
Ingemar_e
Jo... glömde säga att det finns ett litet ord som heter "ironi". Slå gärna upp det.

Hälsn.
BL
Av Mjorumm
7 apr. 2010 23:00
Ironi var väl något som Sokrates använde sig av
Av Bibby
7 apr. 2010 23:01 (redigerad)
Citerat från ingemar_e:
Tubbe å Bibby, rannsaka er själva och ta en funderare på vad ni tillför på RG, Jag bara väntade på att en av er skulle skapa denna diskussion och att sedan den andra skulle kommentera, Snacka om förutsägbara!
Mitt enda inlägg i denna diskussion.
Ingemar_e
Jag vet inte vem du är, kollar aldrig andras profiler.... då de flesta verkar så tråkiga.... och det leder mig in på vad jag och Tubbe gör, vi FÖRSÖKER göra RG lite roligare men tycks vara ett omöjligt uppdrag, men det är vad vi tillför RG.
Sök gärna på humor, kul, ironi, självdistans, rolig, "har-inte-en-flaggstång-uppkörd-i-ars..et"

EDIT:
Jag fick ditt PM men svarar aldrig på hotfulla och otrevliga PM, så vill du ha svar så ut med frågan här!!
7 apr. 2010 23:10
Fan har jag prickat in den där listan så perfekt ha ha! det gäller bara att man inte avviker för mycket nu då när det drar ihop sig till slutspurt så man inte faller utanför ramen kanske skulle börja kommentera bloggar och bilder för brinnande livet nu då , talanglösa tips är man ju redan en mästare på he! he!
8 apr. 2010 09:13
Nu är de elak Tubbe och du, Bibby, du är så bråkig. Hujedamig.
Av Elgona
8 apr. 2010 12:29
VAD HAR DENNA TRÅD ATT TILLFÖRA??
ATT ANVÄNDA TIDEN TILL ATT IRRITERA ,O KASTA SAND PÅ VARANN SÅ MENINGSLÖST...
HA EN GO DAG
MARIA
Av Moltas
8 apr. 2010 15:01
Finns inte ett uns ironi i Tubbes inlägg. Har man läst honom sedan tidigare så var det precis som Ingemar E skriver väntat.
Rent löjligt att förringa de som gått till final i denna tävling.
Avundsjuka eller kanske bara grälsjuka är det enda trådskaparen har i sin låda.
Av Tubbe
8 apr. 2010 15:30
Citerat från moltas:
Finns inte ett uns ironi i Tubbes inlägg. Har man läst honom sedan tidigare så var det precis som Ingemar E skriver väntat.
Rent löjligt att förringa de som gått till final i denna tävling.
Avundsjuka eller kanske bara grälsjuka är det enda trådskaparen har i sin låda.
Ang ironi eller inte................. så är smaken som baken.
Och de som följer mina 7 tips kommer att få fler röster än de som inte är aktiva på RG under röstperioden, tro inget annat.
Om du sen tolkar det som att jag förringar deltagarna.............så är det inte min menig. Jag tror säker att de som är utvalda är bra kandidator ( med en eller två undantag)
som jag gärna bytat ut mot Bengtar och Robbowan som är mina favoriter.

Men som jag brukar säga ..i min värld får man tycka som man vill.

/ R

Ps jag följer själv inte punkterna ,och absolut inte punkt 1...och vad hände då ? jo jag gick inte till final. Somliga straffare Gud direkt ds
8 apr. 2010 15:57
Tubbe: Själv tror jag att jag fick en röst (från brorsan förhoppningsvis, annars j-vlar) och då har jag ändå varit en ganska snäll gosse det senaste året.
Av Tubbe
8 apr. 2010 18:07
Citerat från robbowan:
Tubbe: Själv tror jag att jag fick en röst (från brorsan förhoppningsvis, annars j-vlar) och då har jag ändå varit en ganska snäll gosse det senaste året.
Jo du har blivit mycket snällare. Kommerdu ihåg när vi var väldigt unga och våra samtal om Mallroca och Thailand.

Lite märkligt är att en del på RG är aggresiva för en enkel tipslista, både på forumet och per PM. Och helt ärligt så förstår jag inte varför.

När Vi hade våra fighter så var det med glimten i ögat.
Inte konstigt att det blir krig o elende när det finns riktiga surgubbar/surkärringar.

/ R
9 apr. 2010 11:39
Citerat från tubbe:
Citerat från robbowan:
Tubbe: Själv tror jag att jag fick en röst (från brorsan förhoppningsvis, annars j-vlar) och då har jag ändå varit en ganska snäll gosse det senaste året.
Jo du har blivit mycket snällare. Kommerdu ihåg när vi var väldigt unga och våra samtal om Mallroca och Thailand.

Lite märkligt är att en del på RG är aggresiva för en enkel tipslista, både på forumet och per PM. Och helt ärligt så förstår jag inte varför.

När Vi hade våra fighter så var det med glimten i ögat.
Inte konstigt att det blir krig o elende när det finns riktiga surgubbar/surkärringar.

/ R
Ack ja, när man var ung...

Jo, ironi och rå jargong verkar vara lite på utdöende. Nu är min största rädsla att övertydlig humor ska komma tillbaka totalt.

Jag ruttnade lite på diskussionerna efter att en medelålders kvinnlig medlem (som för övrigt är nominerad) sa att jag var prostitutionsivrare efter att jag sagt att det är lika illa med de medelålders kvinnliga torskarna i t ex Gambia som det är med de manliga torskarna i Thailand. Hur hennes hjärna kopplade den vet jag inte men där gick min gräns...
Av Bibby
15 apr. 2010 00:17
Víll lyfta denna...

Kloka skribenter!!
15 apr. 2010 03:42
Med så många vise män med långa skägg torde väl annat vara omöjligt.
Av Tubbe
15 apr. 2010 19:43
Hej

Här kommer lite halvleksinformation angåend tips listan.

Listan var mitt sätt att tipsa de nominerade, som ALLA deltagarna fick möjlighet att ta del av. Det ska vara lika för alla
Jag sammanfattar listan som att de flesta tyckte att de var en rolig och givande lista, men en del har vissat sitt missnöje både öppet i tråden,
och genom otrevlig PM.
En del har blockat mig...........och en del startar nya medlemskap ...tycker till ..............och säger sen upp sitt medlemskap.
Men till er som har surnat till ...vill jag säga att de är grattis för mig.........

Som den goa ,öppna, ödmjuka ,storhjärtade kille jag är så avsluta jag med orden.......................Må Gott // Rickard och heder åt B.H........som liten ledtråd

Och en del var smarta och förstod att jag avsåg ikonen BOBBY, som tyvärr inte finns med oss längre.
T.ex Robowan ............trots sin låga ålder ......................och Bibby.............som har huvudet på skaft.

Bobby skicka listan till mig med frågan om jag ville publicera den, vilket jag gärna gjorde.
Bobby och jag hade bra kontakt efter RG upptäckt att Bobby var lite för "vass" för att de skulle kunna "styra" honom och valde att "kicka" ut honom.

Hur som haver så är det lite roligt att de som nu beklagar sig mot mig och min lista är Bobbys gamla lärjungar, således går de emot sin egen .....mästare,
vilket INTE hade hänt om Bobby ståt som trådskappare.

Så heder åt B.H // må Gott Rickard

Av Homeros
16 apr. 2010 06:56
Hahaha!!! Så jävla bra!!
16 apr. 2010 10:36
Citerat från homeros:
Hahaha!!! Så jävla bra!!
...ja, å va´mycke´de´hadde me´resor att göra :o(, jävla trams.....
Av Homeros
16 apr. 2010 12:13
Citerat från skeppohoj:
Citerat från homeros:
Hahaha!!! Så jävla bra!!
...ja, å va´mycke´de´hadde me´resor att göra :o(, jävla trams.....
Jag tycker faktiskt synd om folk som inte kan dra lite på smilbanden...Så allvarligt var det ju inte..Trista typer..
Av Theelf
16 apr. 2010 13:04
Riiiiiipect Tubbe!

Trevlig helg!

önskar

TheE
16 apr. 2010 18:52
Satan! jag tyckte jag uppfyllde alla kriterier på listan med råge är dessutom fan så fiskeintresserad och likförbannat så blir man inte ens bland dom tre betet måste ha vart skämt eller nåt ,måste nog mäska bättre till nästa år hörde att förstapris då skulle bli en vildmarksvecka vid riddarfjärden med helpension på mc donalds vid hissen, nattetid ingår guidade turer med dinosauriejakt på ortens mest suspekta inneställen fan vad jag längtar ..
nä skämt åsido garttis ni som placerade er bland dom tre jag är bara avundsjuk he! he!
Av Mpc
16 apr. 2010 20:37
Laplander den var go fem poäng till dig
18 apr. 2010 13:37
Hur tänker du egentligen Homeros? humor hör inte hemma här vi försöker faktiskt bygga upp ett helt igenom seriöst och humorfritt forum och så kommer det nån spjuver och förstör allt det vi byggt upp under flera år,glöm inte att vi är svenskar och förväntar oss att ni uppträder så också vi är väl vuxna tråkiga människor eller hur?och det ska bara finnas serösa faktadiskussioner här usch på er!
skäms och vet hut vi ska prata resor här inte ha roligt he he!.
Citerat från homeros:
Citerat från skeppohoj:
Citerat från homeros:
Hahaha!!! Så jävla bra!!
...ja, å va´mycke´de´hadde me´resor att göra :o(, jävla trams.....
Jag tycker faktiskt synd om folk som inte kan dra lite på smilbanden...Så allvarligt var det ju inte..Trista typer..
Av Homeros
19 apr. 2010 06:06
Jag vet laplander..Det var illa av mig att tycka att det var kul..Skäms gör jag och ber om ursäkt. Vet inte vad som flög i mig och varför jag skrev som jag gjorde..:) Det ska inte ske igen...........
Citerat från laplander:
Hur tänker du egentligen Homeros? humor hör inte hemma här vi försöker faktiskt bygga upp ett helt igenom seriöst och humorfritt forum och så kommer det nån spjuver och förstör allt det vi byggt upp under flera år,glöm inte att vi är svenskar och förväntar oss att ni uppträder så också vi är väl vuxna tråkiga människor eller hur?och det ska bara finnas serösa faktadiskussioner här usch på er!
skäms och vet hut vi ska prata resor här inte ha roligt he he!.
Citerat från homeros:
Citerat från skeppohoj:
Citerat från homeros:
Hahaha!!! Så jävla bra!!
...ja, å va´mycke´de´hadde me´resor att göra :o(, jävla trams.....
Jag tycker faktiskt synd om folk som inte kan dra lite på smilbanden...Så allvarligt var det ju inte..Trista typer..