Tips på Koh Samui och Koh Tao

16 dec. 2015 23:04
Visningar: 165
Hej,

jag och min fru (vi är 30 år) tänkte åka till Thailand i början på mars och har siktat in oss på Koh Samui och Koh Tao.

Det vi söker är efter lite tips. Vi vill ha nära till restauranger(inte hotellrestauranger) och kanske shopping om det finns. Vi vill ha det relativt lugnt, dvs inte bo mitt bland ställena där alla 20åringar festar :). Om möjligt så vill vi ha det så barnfritt som det bara går.
Fina stränder med klart vatten är också ett plus(vilket av vad ajg läst på koh tao omöjligt att misslyckas med)
Tips på ställen på både Koh Samui och Koh Tao mottages gärna.

Jag har letat i veckor nu, men jag hittar bara fina resorts som verkar ligga lite off och det är så svårt att bedömma hur off dom faktiskt ligger.

tack på förhand!
Av Megsi
28 dec. 2015 21:28
Koh Samui tycker vi inte så mycket om, men Koh Tao är jättemysigt bodde på Sairee när vi var där på Palm Leaf resort i en bungalow precis vid stranden. En liten bit att gå in till själva byn men inget avstånd att tala om. Restaurang som vi tyckte var bäst hette typ hot chilli något med chilli iallafall jättegod mat. Inte mycket barn på Koh Tao mest ungdomar. Vi hyrde moppe och badade mest på en fantastisk liten strand på andra sidan med två restauranger och även några rum bungalows man kunde hyra och stranden och snorklingen var helt otrolig där.
29 dec. 2015 19:31
Citerat från Steffokeffo:
Hej,

jag och min fru (vi är 30 år) tänkte åka till Thailand i början på mars och har siktat in oss på Koh Samui och Koh Tao.

Det vi söker är efter lite tips. Vi vill ha nära till restauranger(inte hotellrestauranger) och kanske shopping om det finns. Vi vill ha det relativt lugnt, dvs inte bo mitt bland ställena där alla 20åringar festar :). Om möjligt så vill vi ha det så barnfritt som det bara går.
Fina stränder med klart vatten är också ett plus(vilket av vad ajg läst på koh tao omöjligt att misslyckas med)
Tips på ställen på både Koh Samui och Koh Tao mottages gärna.

Jag har letat i veckor nu, men jag hittar bara fina resorts som verkar ligga lite off och det är så svårt att bedömma hur off dom faktiskt ligger.

tack på förhand!
Hej skriver här namn på hotell på koh tao . Prisklass 200-1000 kr natt.
Koh tao cabana hotell. 4 stjärnigt. Ca 1000 kr natt.
Koh tao coral grand resort 3 stjärnigt ca 500 kr natt.
Dusit buncha resort 3.5 stjärnigt ca 450 kr natt.
AC2 resort 3.5 stjärnigt ca 400 kr natt.
Simple life resort 3 stjärnigt ca 400 kr natt.
Asia resort 3 stjärnigt ca 200 kr natt.

Jag skulle rekomendera att ta några nätter på ett hotell och några på ett annat. Dusit buncha resort ligger avskilt med egna villor med vacker utsikt. AC2 ligger med gångavstånd till allt på stranden i Sairee beach.
Sairee beach på västra sidan är öns centrum. Men åk gärna med scooter till andra stränder. Finns otroligt bra snorkling mm där på ön.

På samui är det inte lika bra men bo i chaweng på nordöstra delen . Där finns mkt i den staden. Även flygplats.