Tips om bra hotellbokningssajt

Av Annl
18 juli 2011 06:49
Visningar: 954
Hej,

Vill tipsa om att Expedia.se är en väldigt bra sajt att boka boende på med följande historia:

Vi är på roadtrip i USA under en månad och har bokat boende på hotell och i condos via olika bokningssajter.

I New Orleans hade vi bokat ett hotell genom Expedipa och fått klartecken från dem att allt var OK.

När vi kom till New Orleans och skulle checka in blev det strul och hotellet kunde inte hitta vår bokning - vare sig på namnet eller på bokningsnumret.

Vår "räddning" var att vi kunde ringa till Expedia och att de kunde faxa hotellets egen boknigsbektäftelse tillbaka till hotellet och därmed "bevisa" att vi hade rätt (hotellet var fullbokat och därför kunde vi inte lösa det hela genom att bara betala ett rum på nytt och sen cleara det hela i efterhand).

Ännu bättre i detta avseende är Sembo som har en speciell "jourtelefon" vilket innebär att man slipper att stå i telefonkö med alla andra, vilket är fallet med Expedia...

MEN om man bokar boende med andra bokningssajter så finns det inget nummer över huvud taget som man kan ringa och vän av ordning undrat vad vi skulle ha gjort i det läget....

Bra att veta som sagt.....

Trevlig resa!
18 juli 2011 10:23
Visst är det bra att man kan prata med någon när saker och ting börjar strula? Särskilt med tanke på att det mesta bokas på nätet...
Ett litet tillägg: Expedia är inte ensam om att erbjuda ett tel nr man kan ringa, många andra sajter gör det. Sedan är inte heller deras hotellpriser de lägsta rent generellt. Dock har de ett sort utbud och av någon anledning, just på bokningar i USA har de bra priser.
/M.
18 juli 2011 13:14
Att Expedia är stort på USA tror jag har att göra med att de är samarbetspartner med Travelocity som är stort i USA :)
Av Annl
18 juli 2011 15:20
Visst är det som du Mondiano skriver att Expedia inte alltid är billigast men av någon anledning så är de oftast väldigt prisvärda då det gäller boende i USA har jag märkt.

Och det som är bra med dem är att du kan förfina sökningen och t.ex. ange att du har pool och wifi som krav.
19 juli 2011 19:00
Som en gammal hotellmedarbetare kan jag informera om att Hotels.com och Expedia är samma företag och de har en prisgaranti. Det får inte finns samma hotell (och samma rumstyp och datum) billigare på någonannan site på internet. Skulle du finna detta så får du tillbaka mellanskillanden från Expedia/Hotels.com. Expedia/Hotels.com har själva väldigt bra koll på att de har de lägsta priserna. Jag var med om att på det hotellet jag jobbade på fick en påminnelse när vi hade samma rum och datum ute till lägre pris någon annanstans på internet och var tvugna att gå in och höja priset enligt det avtalet hotellen skriver på Expedia/Hotels.com.

Jenny