Tandläkare i Bangkok

17 maj 2007 21:15
Visningar: 2446
Är det någon som har varit hos tandläkare i Thailand? Behöver fixa några kronor och har hört att de är duktiga och billiga i Thailand. Tips??
18 maj 2007 18:09
Hej,

Jag har varit hos tandläkaren i Bangkok. Jag gick bara in där och bokade tid och fick dagen efter.
Det kostade mig 100 sek för en vanlig undersökning. Lite pengar att spara iaf.
Det finns hur många kliniker som helst, så det är väl bara att gå runt och testa nån som ser ok ut.
Lycka till!
Av Mape
18 maj 2007 20:18
Hej Det är verkligen att rekommendera,vi gör numera alla tandläkarbesök i Thailand,första gång i Bangkok,hitta en vid tunnelbanestationen
"ASOK" låg runt hörnan när man kom ner från rulltrappan.Men det finns överallt,bara att titta in,sist var jag och fick 2st "Kronor" i framtänderna,mycket fint arbete betala för allt 18000thb ca.3.700sek det gjorde jag på Bangkok hospital Rayong de har tandläkareavdelning
det finns även i Bangkok,Pattaya,Rayong tror de har i Phuket med,är inte säker. Lycka till! Mvh Mape
Av Legusta
18 maj 2007 22:44
Jag har skrivit och forskat lite om sjukvård, tandvård i Thailand. Det är billigt du finner en del att läsa i min spalt "vård och hälsa".

PS ! Du behöver inte åka så långt om du bara vill ha billig tandvård Polen eller Baltikum duger också, men man kan kombinera tropikerna, sol, bad och en hel del annat som du söker.

Källa: http://www.sannegarden.net/c4422/halsa.htm
Av Detaka
21 sep. 2007 17:48
Det finns mycket duktiga tandläkare i Phuket också.
Av Legusta
22 sep. 2007 15:07
Ja kanske någon som såg veckans reportage del 5 ifrån "Packat & Klart", kolla upp reprisen så får du tips på hur det ser ut på lyxkliniken i Phuket och ändå hur billigt det är. Nästa repris Onsdagen den 26/9 kl.17.00 på TV1 (banda in om du vill se).