Synpunkter kust till kust (Florida till Kalifornien via Colorado)

6 jan. 2019 18:27
Visningar: 41
Åker kust till kust i en cabriolet under maj månad. Har hittat väldigt många bra tips på denna sida och vill nu gärna ha synpunkter på vår rutt.

Dag 1-3 - Florida östkust (Miami)
Dag 4 - Shark Valley i Everglades
Dag 5-6 - Floridas västkust (Naples och ev. Sanibal Isl.)
Dag 7-8 - Disney World i Orlando (Future world)
Dag 9-13 - New Orleans i Louisiana inkl Atchafalayaträsket
Dag 14-15 - Texas (via Fort Worth och Amarillo/R66)
Dag 16-17 - Klippiga bergen i Colorado
Dag 18-21 - Canyon Tour genom Utah och Arizona (Canyonland, Bruce Canyon, Grand Canyon)
Dag 22-25 - Las Vegas i Nevada
Dag 26-30 - Los Angeles i Kalifornien

(Vi har kuskat runt i husbil i Sverige och är ganska rastlösa av oss. Disney World kanske går bort då det lockar bara en av oss två. Vi är mest ute efter kultur, naturupplevelser och sen gillar jag att fotografera.)
Av Marulk
6 jan. 2019 18:39 (redigerad)
Vilken härlig resa ni har framför er. Ett tips då du skriver att du gillar fotografera, kolla in Antelope Canyon utanför Page (måste förboka turen) och även Horse shoe Bend även den flodkurvan strax söder om Page.
När ni är i LV, ta en tur till Valley of Fire state park. Parken är som att vandra omkring hos the Flintstone family
Några bilder här på RG som kanske kan ge försmak 😉
6 jan. 2019 18:49 (redigerad)
Tack Marulk.

Jag ser att vi passerar Antelope Canyon när vi åker från Kayenta och Page. Så då får det bli ett stopp där också. Vet du hur lång turen är på?

Skriver även upp Horse shoe Bend och flodkurvan. + Valley of Fire state Park. :-)

Stort tack för tipsen!
Av Marulk
6 jan. 2019 19:10
Turen till Antelope Canyon går med jeep/lastbil o tar ngr timmar. Det finns några olika arrangörer men tror de alla är lika mycket seriösa. Det finns både upper o Lower Canyon , om jag inte minns helt fel så är upper den vanligaste turen medan Lower är mest för proffs fotografer. Jag kan ha förväxlat så läs på först 😉
Men det är grymt häftigt om än lätt svår fotograferat. Tack o lov för digital teknik för det blir många bilder o inte alla lika bra. Önskar jag hade gått fotokurs innan 🙄
6 jan. 2019 19:17
Ok, jag ska läsa på lite mer :-)