Sydamerika Höst/Vinter 2016

17 aug. 2016 05:39
Visningar: 97
Hej!

Har nyligen avslutat mina universitetsstudier och kommer i januari flytta till Dublin för att börja jobba. Men innan dess är jag riktigt taggad på att resa runt i Sydamerika ett par månader! Min tanke var att åka i början av oktober och sedan vara iväg ett par månader. Det jag kikat på hittills är:

Peru: Lima, Machu Picchu, Titicacasjön
Bolivia: La Paz, Yungas Road, Salar de Uyuni
Chile: Atacamöknen, Santiago
Argentina: Buenos Aires, Iguassofallen
Uruguay: Montevideo
Paraguay: Asuncion
Brasilien: Sao Paulo, Rio de Janeiro

Platserna som är nämnda ovanför är sånt jag blivit rekommenderad att besöka och sånt som sett fantastiskt ut när jag Googlat. Men är givetvis flexibel för andra idéer och förslag :)

Kom igen, det blir kul!
23 aug. 2016 12:38
Hej!
Planerar att flyga till Chile i mitten på september, för att sedan ta mig upp till Peru och sedan ner genom Bolivia till Argentina och Ushuaia och sen tillbaka till Santiago genom Patagonien. Skulle vara kul att ha någon att mötas upp med på vägen/ resa någon sträcka med! :)
21 sep. 2016 20:25
31-årig läkare som bor i Aalborg, Danmark, men som kommer från Skåne söker resepartner till Sydamerika efter jul. Jag har redan flygbiljett till Buenos Aires 26 dec och hem från Rio 22 eller 23 jan. Utöver det har jag bokat flyg till Patagonien (El calafate) 1 jan. Vill gärna vandra ”W” i Torres del Paine, i övrigt önskar jag besöka Bariloche och iguazu. Jag är dock öppen för din input om hur resan ev kan göras annorlunda.

Hör av er!