Surfning/jobb i Bali!!!! =)

Av Emmapih
20 juni 2012 10:46
Visningar: 837
Jag ska jobba hela sommaren, sen har jag inget planerat inför hösten. Jag är riktigt sugen på att dra iväg några månader, tanken var att sticka med vännen, men det var inte riktigt läge för det nu kände hon. Så därför prövar jag detta forumet som är helt nytt för mig.

Jag är riktigt sugen på att testa en massa nya saker. Vill lära mig surfa, stå på händer, dyka, äta främmande mat. För att kunna leva utomlands krävs det atat jag har pengar så därför skulle jag vilja blanda nöje med jobb. Jobba i något café, eller på stranden i en surf shop vilket lockar enormt!

Söker helt mellan åldrarna 19-25=)
20 juni 2012 12:01
Är intresserad av samma sak, sysslar med vindsurfing och vill resa utomlands för att komma till bättre vatten, se världen lite och jobba. Men har ingen att resa med och det är svårt att bara ge sig iväg själv. Är dock lite osäker på om man verkligen kan få jobb där nere och livnära sig, har ingen aning om hur det går till, därför inget planerat än. Men tror jag ska resa ner runt december i så fall, tjäna ihop lite mer pengar under hösten :)
Av Mooa87
27 juni 2012 20:54
Hej. Jag ska åka till Bali nu den 1/7, dock bara 2 veckor. men du ska inte dit förrän hösten eller? /Moa
Av Emmapih
28 juni 2012 12:47
Hej Mathiilde! Första gången tycker jag det är extra nervöst att åka själv. Mina vänner åker utomlands i samband med au pair. Men jag vill mer åka av min egna skäll och hitta jobb på egen hand. Jag jobbar hela sommaren nu, sen till hösten tror jag nog att jag sticker om jag har tillräckligt med pengar..
Av Emmapih
28 juni 2012 12:47
Hejsan Mooa87! Min tanke är att sticka ett lite längre än bara två veckor =)
29 juni 2012 19:25
Hej Moa! Jag ska också ned till bali den 1/7 själv och surfa. Jag ska flyga från arlanda thai airways vid 14:30 Om du vill ha resesällskap kan du ta mitt nr 0708988493:)
Ha det gott!
1 juli 2012 13:43
Hej Emmapih!
Jag är precis som du sugen på att dra iväg någonstans till hösten! Har länge velat lära mig att surfa och tänkte också att man skulle jobba lite under tiden för att ha råd. Hur låst är du på Bali? Eller skulle du t.ex. kunna tänka dig Västindien i liknande resa?
Av Emmapih
1 juli 2012 17:17
Nämen hejsan Robert702!

Härligt att vi båda är nybörjare på surfning då ;) Jag är inte speciellt låst, kan tänka mig att resa runt, men frågan är ju om pengarna är något problem. Tanken är ju att börja på ett ställe och då tjänat ihop tillräckligt med pengar där så att man har möjlighet att resa runt =)