Starka skämmande bilder i från Bangkok

Av Ukunda
17 maj 2010 22:18
Jag saknar ord för att skriva hur förfärligt det är....
Följer detta med stigande förtvivlan för det thailändska folket.
Av Mjorumm
17 maj 2010 22:25
Jag tror inte vi kan finna ord för de fasansfulla som händer där
Hoppas de kan bli ett slut snart,och att de inte ska trappas upp
17 maj 2010 23:04
Håller med om det fasansfulla.
Vi kanske dock ska vara tacksamma att det är ThaiIand och inte diktaturstaten typ Kina eller liknande stater där dessa händelser hade skett i tysthet utan inblandning av besvärliga journalister som kan rapportera.
Känner många thailändare efter mina besök där och det minsta de önskar är att vi slutar att resa till Thailand.
En otroligt stor del av dess befolkning är ju väldigt beroende av turismen.
Vi ska veta att det är många som inte väljer de "anpassade" turiststråken.
Ingemar
Av Bibby
18 maj 2010 00:27
Citerat från ingemar_e:
Håller med om det fasansfulla.
Vi kanske dock ska vara tacksamma att det är ThaiIand och inte diktaturstaten typ Kina eller liknande stater där dessa händelser hade skett i tysthet utan inblandning av besvärliga journalister som kan rapportera.
Känner många thailändare efter mina besök där och det minsta de önskar är att vi slutar att resa till Thailand.
En otroligt stor del av dess befolkning är ju väldigt beroende av turismen.
Vi ska veta att det är många som inte väljer de "anpassade" turiststråken.
Ingemar
Vad yrar du om?
Så det som hände i Beijing 1989 skedde i tysthet???
Av Joakimn
18 maj 2010 07:23
De resor som vi gör till landet klingar pengar i mångas kassor så självklart vill inte dessa att vi slutar resa dit, men vems pengpung fylls på av våra resor??
Jo, det är definitivt inte rödskjortornas..Det är detta protesterna handlar om i slutändan.Dom vill vara delaktiga av våra och den Thailändska stadskassans penninga.
Så våra resor har betydelse i denna problematik och vi bär ansvar..vi kan påverka.Thailand är en diktatur och bör ändras. Kanske skall man tänka lite innnan man åker dit och stödjer denna diktatur.
19 maj 2010 16:26
Hemska bilder från det vänliga turistlandet!
Av Begesk
25 maj 2010 10:56
Citat från Karinlovik: " Hemska bilder från det vänliga turistlandet!"

Ja, dessa bilder finns kvar på näthinnan och det "vänliga turistlandet" har uppvisat ett annat ansikte.