South Seas Miami Beach

8 juni 2013 22:01
Visningar: 531
Vi ska tillbringa en vecka i Miami i slutet av september, har tittat på ett hotell som heter South Seas Hotel. Är det någon som har bott där och har lite feedback om hotellet?
9 juni 2013 10:44
Citerat från Pepwes11:
Vi ska tillbringa en vecka i Miami i slutet av september, har tittat på ett hotell som heter South Seas Hotel. Är det någon som har bott där och har lite feedback om hotellet?
Har inte bott dä men kan säga att läget är bästa möjliga, tittar man på tripadvisor så får det 3.5 vilket brukar vara hyfsat, man kan tänka på att saker som bra läge ger högre betyg så själva hotellstandarden kanske är lite lägre än ett hotell med 3.5 på ett dåligt läge.
Själv skulle jag inte tveka att boka där om jag hittade ett överkomligt pris.
Av Mdivall
11 juni 2013 09:29
Har bott på grannhotellet och det jag såg av South Seas var positivt. Jag ser inga hinder med att boka det!
Av Rebzett
26 aug. 2013 11:06
Hej, ni har gjort ett väldigt bra val. Vi bodde på South Seas första gången 2011 och när vi åkte tillbaka i år för att gifta oss i SoBe valde vi att checka in hela bröllopssällskapet här. Poolområdet är fantastiskt, lagom stor pool, och ett område med hängmattor om man vill slappa i skuggan. Hotellet är fräscht, prisvärt och centralt. Men det bästa med hotellet är ändå servicen och personalen, det är en gemytlig familjär känsla och man blir behandlad som om man här hemma där. Ta en öl i baren innan ni går vidare ut så lovar jag att ni får en trevlig upplevelse och troligtvis en del nya vänner.

Hoppas ni får en underbar resa till en fantastisk plats :)
26 aug. 2013 15:14
Citerat från Pepwes11:
Vi ska tillbringa en vecka i Miami i slutet av september, har tittat på ett hotell som heter South Seas Hotel. Är det någon som har bott där och har lite feedback om hotellet?
Hej. har inte sett tråden tidigare.
Bodde där dec 2009. Poolområdet riktigt bra med egen utgång till stranden. Ni åker på lågsäsong, om nu Miami har lågsäsong, vilket innebär att det inte blir så trångt vid poolen och solstolarna.
Bra frukost (för att vara USA). Rummen var helt OK för priset. Dyr parkeringsavgift, de tog 30 USD per natt och då gällde den bara mellan 22-08 tror jag. Ligger vid 17 gatan vilket innebär att det är nära till Lincon road men tar en stund att promenera till Ocean Drive.
26 aug. 2013 15:36
Det finns gott om allmänna parkeringar som är billigare än hotellen, tror de tar en $19 nuförtiden, se här http://lincolnroadmall.com/where-to-park/
Det är som sagt perfekt läge på hotellet, ca. 10 min promenad till Ocean Drive och precis intill (5 min) Lincoln Road Mall.
Av Paulina
26 aug. 2013 16:03
Hej!

Jag har bott på South Seas och tyckte det var ett bra alternativ. Läget är klockrent vi upplevde hotellet som rent, fräscht och bra service. Frukosten var dock ingen höjdare, men det är ju lite så i USA. En donut och kaffe! Bättre att äta ute på en frukostrestaurang då!

Jag skulle absolut kunna tänka mig att bo där igen.

Hoppas ni får en härlig resa till underbara Florida!

/Paulina
26 aug. 2013 16:13
Litet tips om ni åker taxi söderut : som jag kommer ihåg det var det enklare (snabbare) att be chauffören ta Washington Avenue istället för Collins Avenue. Collins är mkt trafikerad, särskilt på kvällarna. Kunde lätt bli stående 10 min på samma ställe. Att promenera ned till 5:e gatan kunde ta bortåt en halvtimme.
26 aug. 2013 16:14
Citerat från Paulina:
Hej!

Jag har bott på South Seas och tyckte det var ett bra alternativ. Läget är klockrent vi upplevde hotellet som rent, fräscht och bra service. Frukosten var dock ingen höjdare, men det är ju lite så i USA. En donut och kaffe! Bättre att äta ute på en frukostrestaurang då!

Jag skulle absolut kunna tänka mig att bo där igen.

Hoppas ni får en härlig resa till underbara Florida!

/Paulina
Hej. då har de kanske försämrats för vi kunde välja bagels med olika pålägg, youghourt, kaffe, kakor och frukt samt olika juicer.
Av Paulina
26 aug. 2013 16:17
Hej Nisse524,
Då har det nog snarare förbättrat frukosten, för det var ett bra tag sedan jag var där!
Så det låter ju bra!

/Paulina