Sol&bad resa i november? Var?

16 sep. 2010 22:24
Visningar: 33448
Hej!
Jag och min familj funderar starkt på att åka utomlands i början november och undrar vart det fortfarande är varmt! Afrika är det vi kollat mest på eftersom det fortfarande verkar vara ganska varmt och inte för dyrt att åka till.
Har ni några tips på var det är varmt i början av november och inte alltför dyrt att åka till/vara i?
/Linn
16 sep. 2010 23:11
Hej!

Åker själv till Kap Verde i början på november. Har aldrig varit där tidigare så det ska bli spännande men sol och bad lär det nog finnas gott om! :)
17 sep. 2010 10:05
Hej på dig!

Varför inte till Curaçao?!
Ligger i karibbien, ovanför Venezuela men tillhör Nederländerna.
Man behöver inte bo i ett hotell om man inte vill men ni kan hyra ett hus tillsammans.

Vi har själva gjort detta.
Kolla in på www.curacao-villas.com
Hälsningar från en riktig Caribbean vän.
17 sep. 2010 21:36
Jag skall vid den tiden resa till Langkawi, kanonfint
18 sep. 2010 17:18
Hej!
Som vanligt så tjatar jag om Oman. Solresor flyger till Salalah. Turkish Airlines har bra priser Sthlm/Gbg till Muscat med mellanlandning i Istanbul (stanna där ngn dag om Ni inte sett Ist förr), vidare med Oman Air från Muscat (här är det också kul att stanna ngn dag för att se på staden) till Salalah. Där är det ca 27 grader i november.
Testa annars Norwegian till Marocko.
19 sep. 2010 20:20
Jag skulle älska att åka till Västindien men det är alldeles för dyrt att åka dit för oss. Helst ska resan kosta under 20 000, max 30 000, alltså med flyg, hotell, mat osv.
20 sep. 2010 21:51
Vi i vår familj åker till teneriffa under de två första veckorna i november,vi åker med ryanair via Madrid och bokar boende själv via nätet och det går att få ihop en sån resa för 15000kr /två vuxna och två barn sen tillkommer naturligtvis fickpengar men för de 15000kronorna kan man faktiskt få ett enklare all-inclusivehotell och då klara man sig med ganska små summor som fickpengar.

Bokar man lägenhet utan a-i så kostar resa och boende bara 8.500.10.000kr för fyra så med fickpengar kommer ni nog utan problem undan med 20000kr totalt skulle jag tro utan allt för vidlyftiga utsvävningar,jämför det med charter under samma höstlovsperiod så kan ni nog se att det är rena klippet skulle tro att det skiljer minst 10.000kr.
jag kollade litet för roligt och om man reser med ryan 2-11/11och bokar det hotell på teneriffa som fritidsresor kallar för blue star oasis så kostar det via fritidsresor knappt 30000kr för oss för sju nätter men självbokat ca.19000kr för åtta nätter gissa vilket alternativ jag väljer he he!.

hoppas ni hittar nån trevlig resa kan tipsa om att det under de nämnda datumen även går att åka till gran canaria eller lanzarote för ungefär samma peng och just lanzarote kan jag rekommendera för en trevlig familjeresa.
mvh. Bosse.