Söker tips om Albena

Av Annicac
16 juli 2010 10:13
Visningar: 1382
Vi reser till Albena om ett par veckor. Har aldrig varit där, eller i Bulgarien f.ö. Vill gärna ha tips på allt som är bra. Barn 11- 16 år. Har någon bra shoppingtips i Varna så är detta välkommet också.
Av Haikko
17 juli 2010 12:36
Tyckte det var sparsamt med saker att göra när vi var i Golden Sands som ligger bredvid Albena men att segla en dag runt kusten tyckte vi var riktigt skojj så det kan jag rekommendera.
Sen se upp med ficktjuvarna i Varna, riktiga proffs som härjar där.
17 juli 2010 12:40 (redigerad)
Nej usch, jag vill inte förstöra er resa, men Albena/Varna och Bulgarien i huvudettaget har varit min värsta reseupplevelse utan att överdriva, ja ficktjuvar, prostitution, otrevliga försäljare, se upp för växling på gatan/gör aldrig detta, man måste också ha i tankarna att detta är ett öststatsland, hoppas att ni får en bra resa

Jack
Av Jimmieh
17 juli 2010 15:10
Var där med familjen för ca 4 år sedan och vi bodde på ett hotell som hette Kaliopa. Vad jag förstod var det nyaste hotellet i området (byggt på 60-talet ).
Har säkert kommit nya sedan dess. Inredningen på våra rum var som taget ur en husvagn.

Det positiva då : Vad jag minns var vattnet och stranden väldigt fin.
Vill man ha sol och bad är stället helt perfekt.
Men måste hålla med tidigre skribent om att den " kriminela stämmningen" känner man av ibland.
Presic utanför hotellet fanns det en strandgång och vissa av inkastarna till resturangerna kunde vara
väldigt jobbiga. Vi blev krävda på mer pengar än vi skulle betala, men vad gör man?
Detta hände dock bara en gång under 2 veckor.
Verkar vara några stora män som bestämer allt där från resturanger till prostution.

Gud vad negativ jag lät :)

Pröva resturangerna i "utkanterna", fanns några fina där. Ölen var billig och god, Man kan ta fina kvällspromenader.
Kör vattenskoter, väldigt kul.

Men vill du känna något äkta genuint bulgariskt har du hamnat helt fel, detta är bara affärer.