Sök billigaste resa..Inte på Reseguiden!

Av Homeros
13 mars 2010 09:39
Visningar: 634
Varför hittar inte Reseguidens sökmotor de billigaste resorna? Sökte precis på en enkel resa till Kos den 17:e Juni och fick fram ett pris på 2437kr med två byten och en restid på 12h och 50min...

Gick därefter in på Easyjets hemsida där jag hittade ett helt annat pris..897Dkr , ett byte och en restid på 6h..Bokade självklart direkt men undrar varför inte Easyjet ligger med bland bolagen som motorn söker i..

Ett tips iallafall till er som ska ut och resa..Kolla in Easyjet..Ofta bra priser och smidigt med onlineincheckning..Kom precis hem från London efter en resa med de och allt fungerade prima..

Titta gärna in på Tarzan Beach i sommar..Ligger där och lapar sol och öl i lite mer än tre veckor..

Ha det gott!!
13 mars 2010 10:50
Citerat från budgetresenaren:
Då kan jag även passa på att tipsa om den här guiden till hur man flyger billigt. http://budgetresande.se/konsten-att-flyga-billigt/
Bra artikel som jag instämmer i.

Till Homeros fråga.

RG har kompletterat med urval på alternativa resedatum i sin sökfunktion. Bra att medlemmarnas kritik gör att det utvecklas här. Kommer Easyjet att finnas med snart?
Numera kommer både Ryanair och Norwegian upp i sökmotorn vilket inte var fallet för inte alltför länge sedan.

Sökmotorer ser jag enbart som ett led i mitt letande. Jag går alltid till flygbolagens sidor, är flexibel med resedatum och kontrollerar både reguljärflyg och charterflyg där man kan boka enbart flyg.
15 mars 2010 11:56
Hej Homeros.
Easyjet är med i listan över sajter vi söker på.

Det vore jättebra om du kunde specificera vad du sökte för avreseort, samt antal vuxna så kan vi testa om det är nåt fel i deras integration.

MVH
Kristoffer Zaar
Utvecklare
Reseguiden.se
Av Homeros
15 mars 2010 14:46
Citerat från kristoffer_zaar:
Hej Homeros.
Easyjet är med i listan över sajter vi söker på.

Det vore jättebra om du kunde specificera vad du sökte för avreseort, samt antal vuxna så kan vi testa om det är nåt fel i deras integration.

MVH
Kristoffer Zaar
Utvecklare
Reseguiden.se
Hej hej..

Sökte på en enkel resa från Köpenhamn för bara mig...

Mvh Homeros
16 mars 2010 17:04
Hej hej..

Sökte på en enkel resa från Köpenhamn för bara mig...

Mvh Homeros
Hej.
Jag är lite förbryllad. Vad vi kan se i vår ruttkarta som vi får från EasyJet så flyger de inte sträckan Köpenhamn-Kos.
När jag dubbelkollar på deras hemsida så ser det inte ut som man kan boka en resa till Kos från Köpenhamn utan att ta sig till tex London först.

Däremot upptäckte vi att EasyJet har begränsat vår ruttkarta, så vi har tagit kontakt med dem för att förbättra deras integration.

MVH
Kristoffer Zaar
Av Marilcj
16 mars 2010 18:35
Tycker aldrig man hittar de billiga resorna här via Reseguiden!

Senaste åren har vi alltid kollat både här och via andra sökmotorer och dessvärre för Reseguiden så hittar man alltid billigare o kortare flygtid på andra ställen!
Budjet är ett av alternativen bla. som dessutom är väldigt smidiga att ha att göra med om något händer!

Mari
Av Homeros
16 mars 2010 19:31
Citerat från kristoffer_zaar:
Hej hej..

Sökte på en enkel resa från Köpenhamn för bara mig...

Mvh Homeros
Hej.
Jag är lite förbryllad. Vad vi kan se i vår ruttkarta som vi får från EasyJet så flyger de inte sträckan Köpenhamn-Kos.
När jag dubbelkollar på deras hemsida så ser det inte ut som man kan boka en resa till Kos från Köpenhamn utan att ta sig till tex London först.

Däremot upptäckte vi att EasyJet har begränsat vår ruttkarta, så vi har tagit kontakt med dem för att förbättra deras integration.

MVH
Kristoffer Zaar
Hej..

Nej du har helt rätt..Det är ett byte precis som jag skrev..I London, Gatwick..

Men det blir fortfarande mer än hälften så dyrt än det billigaste alternativet jag fick på reseguiden ock kortare restid..

Hälsningar Homeros
Av Tubbe
21 mars 2010 23:21
Tyvärr så händer det att man får denna typ av svar när man söker. Har hänt några gånger

---------------------------
Meddelande från webbsida
---------------------------
Ett fel uppstod, vänligen försök igen om en stund.
---------------------------
OK
---------------------------
22 mars 2010 11:02
Citerat från tubbe:
Tyvärr så händer det att man får denna typ av svar när man söker. Har hänt några gånger

---------------------------
Meddelande från webbsida
---------------------------
Ett fel uppstod, vänligen försök igen om en stund.
---------------------------
OK
---------------------------
Speciellt igår! Fick upp detta meddelande tusen gånger samt massor med "timeout" inblandat, så jag vet inte hur ni har det med kunskapen inom detta område.
25 mars 2010 15:01
Citerat från tubbe:
Tyvärr så händer det att man får denna typ av svar när man söker. Har hänt några gånger

---------------------------
Meddelande från webbsida
---------------------------
Ett fel uppstod, vänligen försök igen om en stund.
---------------------------
OK
---------------------------
Får också samma "resultat" vid sökning, mycket irriterande.
Av Tubbe
25 mars 2010 15:11
Hej

Iof så spenderar man inte några pengar ,när sidan inte kan visas. ;O))

/ R
Av Tubbe
25 mars 2010 15:15
Och det hade varit bra av RG om de hade kommit med en förklaring/kommentar..............om man nu vill ta hand om sina medlemar vill säga
eftersom VI hjälper RG att.................. existera med alla våra restips.
Kanske finns en väldigt enkel förklaring.

Kunskap är makt./ R
Av Tomas - Utvecklare Reseguiden.se
25 mars 2010 15:57
Hej!

Meddelandet "Ett fel uppstod, vänligen försök igen om en stund. " kan uppkomma om det blir för många besökare på en gång i sökmotorn, tyvärr kan det uppkomma även om vi jobbar kontinuerligt för att klara av ökande besökarantal. Kommer det en eller upprepade gånger så är ni välkomna att maila till (Logga in för att se e-postadress) och bifoga länk där problemet uppstår så ska vi undersöka det närmare.

mvh
Tomas
Reseguiden
25 mars 2010 17:02
Vad menar ni sk experter, ni vet tydligen om problemet och jobbar på det, så vad betyder "titta närmare"?
Av Tomas - Utvecklare Reseguiden.se
25 mars 2010 18:00
Vår felsökning underlättas om vi får information när och var felet uppkommer, samt i vissa fall vilken webbläsare/operativsystem ni använder. Se tidigare inlägg för mer information.

Frågeställaren har fått sitt svar i denna diskussion och stänger för ytterligare svar. Är det andra frågor som ni vill ha svar på personligen så kontaktar ni Reseguiden direkt eller startar en ny diskussion om det är något som ni tror fler är intresserade av att diskutera.

mvh
Tomas
Reseguiden
Diskussionen är stängd för nya svar