Simma med delfiner

Av Carinad
15 sep. 2008 09:39
Visningar: 23962
Jag har en son som fyller 18 år nästa år och han önskar sej en resa dit han kan få simma med Delfiner. Finns det någon som har några erfarenheter eller tips om detta?
15 sep. 2008 09:58
Hej, Jag har de bästa upplevelserna från delfinsim på Hawaii, Big Island. Helt fantastiskt. Det är så stor skillnad att simma med vilda delfiner jämfört med de i fångenskap eller sk. semi-wild. Jag har simmat med delfiner i Mexico, på Azorerna och på Hawaii. Jag har även mött delfiner i Indien, i Amazonas (rosa floddelfin) och i Spanien. Den klart mäktigaste upplevelsen är på Big Island, Hawaii.
Du kan ge bort i present ett möte med delfinerna på Kolmården, se Kolmårdens hemsida. Vill du ge bort ett minne för livet - då ska du ge bidrag eller present en riktig delfinresa. Det finns flera arrangörer se bla www.delfincoaching.se eller www.travelinside.se
Av Carinad
15 sep. 2008 10:18
Tack. har sett det med Kolmården , men tanken var att vi ska resa någonstans i hop. Åker till Egypten med hans stora syster som fyller 18 nu i oktober. Vill göra något liknande med honom. Ska undersöka de andra alternativen.
Av Anettis
15 sep. 2008 10:57
Hej Carinad
Vi var på Curacao i februari i år och simmade med delfiner. Där finns ett Sea Aqarium där man kan både simma med delfiner och andra djur.
Curacao är en Holländsk ö i Karibien så allt är eyropeiskt välordnat i en hälig kombination med de karibiska rytmerna. Passa gärna på att åka i feb när det är karneval.
Kolla deras hemsida.www.curacao-sea-aquarium.com
Av Lucas2
15 sep. 2008 11:08
Nu har du fått en hel del fina tips men jag vill i alla fall spä på med Discovery Cove i Orlando Florida (det finns andra längre söderut i Florida också). Discovery Cove är en heldagsupplevelse med delfinsim, simma med rockor m.m. Det är ganska dyrt, men allt ingår - mat och dryck, utrustning m.m. Om du går in på tråden om "Absoluta Thailandsfavoriter" så tipsar Legusta om delfinsim i Thailand. När det gäller de amerikanska delfinsimmen skall man ha i minnet att själva simtiden är mycket kort. Av de ca. 45 man får tillbringa med delfinerna är det bara någon minuts simtid.

Tips - ta en rejäl funderare på Curacao om det förslaget verkar passa beträffande delfinerna. Det är en fantastisk ö där hela Willemstadt är upptagen på FN:s lista över kulturarv.
15 sep. 2008 11:15
Vi simmade med delfiner på OceanWorld i Dominikanska Rep.
Av Lucas2
15 sep. 2008 11:20
Upptäckte just att det finns två "Absoluta Thailandsfavoriter" med samma trådskapare. Just nu är det den andra jag avser.
Av Carinad
15 sep. 2008 14:54
Det är jättebra att få lite olika tips. eftersom vi troligtvis bara kan åka en vecka pgav skolan är det bra om det inte är så långt att åka. thailand låter som om man borde vara där i två veckor.
Av Jesperw
15 sep. 2008 18:19
Bali, Miami eller Eilat om det är delfiner som gäller.

På Antigua har han möjlighet att simma med stingrockor.
Av Doris32
15 sep. 2008 18:42
Var på Malta i okt 2005 en vecka och där överraskade jag min dåvarande kille med delfinsim..
Dock inga vilda delfiner.. utan i en park med delfiner, sjölejon, papegojor och andra smådjur...
Först är det en show och efter showen kan man få simma med delfinerna... Då kostade det under 1000 lappen..
en länk till sidan för mer läsning.
http://www.holiday-malta.com/mediterraneo/swim_with_dolphins.htm

Sen har Malta en hel del mer att erbjuda... kolla gärna in mina bilder från resan..

*A*
12 apr. 2010 17:24
Detta kanske inte handlar om det som var startämnet, men när vi ändå snackardelfiner så undrar jag om det är nån som vet om och i såna fall ar man kan simma med delfiner på Gran Canaria. Jag är där nu och vill väldigt gärna förvärkliga drömmen om att få simma med delfiner. En sak till, ehm, jag är elva år med har tävlings simmat, tror ni att jag skulle ha en chans att få göra det, om det nu finns, trotts min ålder??

PS.
Ska åka hem om fem dagar så ett snabbt svar är vad jag behöver.
DS.
Av Anbean
12 apr. 2010 18:31
Kolla in colona divers i Egypten. Menar att de har en specifik tripp som tar en ut till ställen där det brukar vara vilda delfiner. Vi var och snorklade med dem när vi var i Egypten, men såg inga delfiner. Däremot var det andra som varit på en specifik delfintur med Colona samtidigt och de hade sett massor av delfiner. Är dock inte helt säker på om de hade lov att simma med dem, men det kan ju alltid vara värt att höra efter. Colona har svensktalande personal så skicka en e-mail till dem och fråga.

Jag tror även att de har delfinsimmning längre ner på sydkusten i Egypten, men jag kan inte hitta tillbaks till den hemsidan där jag såg det första gången. Sök på google.

Ett sista tips är Kaikoura i Nya Zealand. Där var jag själv och simmade med delfiner och det var en fantastisk upplevelse. Även om man inte får röra dem då det skadar deras yttre, så är det en otrolig upplevelse att dela vatten med dessa vilda och underbara djur.

Lycka till.
Av Tubbe
12 apr. 2010 19:55
Citerat från jossan15:
Detta kanske inte handlar om det som var startämnet, men när vi ändå snackardelfiner så undrar jag om det är nån som vet om och i såna fall ar man kan simma med delfiner på Gran Canaria. Jag är där nu och vill väldigt gärna förvärkliga drömmen om att få simma med delfiner. En sak till, ehm, jag är elva år med har tävlings simmat, tror ni att jag skulle ha en chans att få göra det, om det nu finns, trotts min ålder??

PS.
Ska åka hem om fem dagar så ett snabbt svar är vad jag behöver.
DS.
Hej

Har testat i Thailand. Normalt har du flytväst när du "simmar" i bassäng med Delfiner. Du är oxå i vattnet en vädigt kort tid då du blir "bogserad "av Delfinen.
Större delen står du på mattor i bassängen och Delfiner gör lite konster franför dig, simmar upp på mattan så du kan ge den fisk..osv....
Har således inte med simmkunnighet att göra...............men om det finns på Grand Canaria...vet ej. Tror att det borde vara ok med elva åringar

/ R