Semester i kreta rethymnon

Av Roua
11 juni 2012 13:17
Visningar: 2042
Det här är första gången resar jag o min man till kreta Rethymnon.

Är det fint där ? vad ska man hittar där ?
11 juni 2012 17:46
Vi har varit i Rethymnon 2 ggr annars är jag mest av den åsikten att det är kul att se nya ställen. Nu var det ju 15 år mellan första och andra gången vi var där.
Rethymnon har en lååååång strand, tyvärr är den bara rak, inga bukter in eller träd eller spännande grottor utan just bara en strand, men det är fint. Den är smal på vissa ställen och det är ju lite trisst att ligga just där. Behållningen på stranden är farbron som kommer med sin flakmoppe och säljer munkar, de med vanlij i är bara sååå goda! Det roliga är att det var samma gubbe 2010 som 15 år tidigare. Stan är jättemysig! Finns allt från krimskrams shopping till bra shopping som man använder även efter resan. Många mysiga restauranger. Vi fastnade för en som heter Loggia och ligger inne i gamla stan i en gränd, man ser den inte utanför men de har en skylt ute på gatan där det står Loggia, har ni tur hittar ni den. Men det finns massor av matställen att välja på. Det man ska undvika enligt mej är turistfällorna i hamnen, charmiga inkastare som lovar massa gott men bara du har satt dej så är det bara buissnes :(
Summan är väl att staden är jättemysig, stranden...nja sådär, finns bättre.