Rethymnon

13 mars 2010 15:55
Visningar: 1939
Hej!
Alla ni som känner er hemma i Rethymnon, tipsa mig om din favorit restaurang, pub/bar där!

Trevlig helg,
Jessan
13 mars 2010 18:43
Det är några år sen vi var i Rethymnon, så mitt tips är inte helt dagsfärskt. Jag vill i alla fall tipsa om Manolis Place, som det numera finns på tre olika platser. Den första ligger intill hotell Melmar. Där får man god mat och trevligt mottagande.

Sen var vi på ett ställe som heter Taverna Vassalos uppe i gamla stan. Kostas, som ägaren heter, serverade Mixed Grill. Antingen fisk- eller kötträtter. Det var för två personer. Med vin var det väldigt billigt. Det är ju inte lönt idag att berätta vad det kostade 2004 och 2005, för priserna har absolut ändrat sig.

Så fanns det ett svenskt konditori, som hette Svea. Det låg tvärsöver Apollos platskontor. Man serverade "hembakt" svenskt bröd och det var riktigt trevligt där. Vi brukar förvisso inte besöka "svenskkrogar", för vi vill helst ha inhemsk mat och liknande.

Hoppas att du får lite hjälp av detta inlägget.

Gilla
Av Anna__
16 mars 2010 10:12
Hej! Inne i gamla stan, bland gränderna, finns (åtminstone för 3 år sedan) en restaurang som heter Stavros. Nästan varje kväll när vi var där var det inhemsk grekisk musik och sång på ovanvåningen/terassen av två grekiska jätteduktiga killar. God mat var det där också. Fanns dock någon mer restaurang vid hamnen med samma namn som man inte ska blanda ihop.
Hälsn.
Anna
24 mars 2010 13:20
det var länge sedan jag var i Rethynimon 1998,men då var dte toppen.bästa nöjesliv om man ville ha nöje. Hardrock cafe låg nära hamnen,de spelade även äldre discomusik.sedan fanns dolphin också nära hamnen,disco för lite yngre publik.Maten var i toppklass,jag rekomenderar man äter av dte grekiska köket.drinkar på ett utestället kostade då 30 kronor men dte har nog ändrats en hel del sedan euron.bodde nära starnden på ett hotel som var i mellanklass batis. Shopping fanns det gott om köpte jättemycket kläder,skot och bikini och några prynadsaker
24 mars 2010 13:30
Var där i september 2009.

Tycker du ska besöka thalassa taverna. Jättegod mat och en super trevlig ägare. Han är verkligen jättebra. Verkligen värt ett besök.
Längre bort på samma gata ligger en pub/bar där hans kompis jobbar. Nicko heter kompisen. Minns ej vad baren hette. Mycket värt ett besök det med. Dit gick jag och min sambo varje kväll/natt innan vi gick till sängs.

Vart i stan ska ni bo?