Resväg Gatwick-Wembley

7 maj 2014 14:01
Visningar: 798
Hej!
Reser till London i sommar och undrar om någon vet hur man enklast tar sig från flygplatsen till vårt bokade hotell Premier Inn i Wembley, och ungefär hur lång tid det tar?

Tack på förhand!
7 maj 2014 14:03
Jag har tänkt mig att vi åker Gatwick express från flygplatsen så frågan gäller väl egentligen resväg mellan stationen i London och hotellet! :-)
Av Marilcj
8 maj 2014 08:55
Smidigast o billigast, boka GatwickExpress hemifrån på nätet så är det bara ta första bästa av deras tåg o ni slipper lösa bilj på plats och är ni 3 el mer som åker tjänar ni bra på att boka på nätet, ca 350kr T/R per person, men via nätet har de boka 3 betala för 2 och ibland andra rabatter.
Framme på Victoria Station byter ni bara till tunnelbanan o Victoria Line till Green Park och där till JubileeLine rätt ut till Wembley.

Tänker ni ta er in till centralare delar av London en del är det all ide o skaffa ett Oystercard, kolla deras hemsida, när vi var över 1 v tog vi 7dagars och tjänade en del på det, annars finns det kontantkortsversion oxå där man laddar på de belopp man åker för, ni bor ju i ytterzonerna så de kostar en del att åka fram o tillbaka.
Lämnar ni sen in Oystercardet på Victoria innan ni flyger hem igen får ni "panten" för kortet tillbaka, ca 50 kr.
När vi var över en weekend enbart för en konsert just på Wembley löste vi endagarsbiljetter bara för de zonerna vi skulle åka så har för mig wembley ligger i zon 4 o resan tog 40 min fr BakerStreet som är precis innan Green Park

Expresståget tar ca 45 min har jag för mig, blandar ihop dom då vi flugit till Standsted oxå nån gång, sen ungefär samma tid m tunnelbanan.
8 maj 2014 10:25
Tack så mycket för det utförliga svaret!!

Tar det verkligen 40 min in till centrala London från Wembley!? Jag läste rec om hotellet och då har folk skrivit 15-20 min från hållplatsen som ligger precis utanför hotellet. Hade jag vetat att det var så mycket som 40 min hade jag nog inte bokat hotellet trots att jag fick ett väldigt bra pris. Kanske ska boka om till ngt mer centralt.....
Av Marilcj
9 maj 2014 09:06
Tog väl inte riktigt 40 min fr Baker Street ut till Wembley utan hela vår ressträcka fr Lancaster Station m tunnelbanan o sen några minuter att byta perrong....men ligger hotellet ända ute i Wembley så kan du räkna med 40 min tunnelbana in till Oxford, Picadilly o däromkring.
GreenPark som är smidigast för er o byta vid när ni kommer fr flyget tar 25-30 min
Av Marilcj
9 maj 2014 09:10
Vi bor alltid runt Paddington, Bayswater, Lancaster, dels för de är gångavstånd till mycket, har dubbla tunnelbanelinjer inom 5 min så man tar sig smidigt fram och HydePark in på knuten.
Betalar Max 900kr/natt för 2 inkl frukost o slipper långa tunnelbaneresor utan befinner oss hyfsat bra centralt.
9 maj 2014 10:14
Tack så mycket!
Jag har kollat lite runt Bayswater och Paddington, får se om vi bokar om. Har bott på Hilton Metropole i Paddington en gång och det var ju fantastiskt! Jättehöga priser mitt i sommaren dock.
Väljer vi Wembley så får det bli Travelcard zon 1-4 så vi kan åka begränsat till hotellet och även inne i London. Vi har med oss vår 6-åring så det blir nog inte så mycket promenerande med de små benen. Dessutom är han väldigt sugen på att åka dubbetdäckare!!
Av Marilcj
9 maj 2014 15:10
Ja Hilton är ju inte de billigaste precis!
Vi har bott på enkla men fräscha Lancaster Hotel några gånger o även Corus Hotel Hyde Park, lugnt område, favorit puben The Swan runt hörnet, Metro några 100 m bort o Hyde Park rakt över gatan, men även Corus går upp i pris sommartid.
Kompisar bodde med barn på nått hotell i Paddington som hade Avon i namnet, ett litet familjärt m wi-fi, engelsk frukost o familjerum, enda jag kommer ihåg var att de var bra o billigt, 7-800kr/natt/rum