Resmål närheten Phuket

Av Lill
21 maj 2009 14:30
Visningar: 537
Hej,
Jag och familjen har bokat flyg till Phuket den 21 juni. Vi kommer vara borta i 2 veckor och nu funderar vi på vart vi vill tillbringa semester. Har ni några tips ? Vi har tidigare varit i Phuket och det tyckte vi var sådär, lite för livat och "gåpåiga" försäljare i vår smak. Vi har varit på Koh Lanta och det tyckte vi var toppen. Lite lugnare och "bara-vara-dagar".

Har läst att vädret är lite stabilare på östra sidan, så vi funderar på att flyga vidare till Koh Samui. Men sedan har vi blivit rekommenderade Khao Lak, fast det är ju västsidan, men nära och bra.

Så därför undrar jag nu, vad är era tips till oss (vi är två vuxna och två barn, 6+9 år) ?
Av Emma75
21 maj 2009 19:41
Jag rekommenderar Koh Samui. Som sagt är vädret bättre där på sommaren. Och det är inte lika turistigt som Phuket men ändå finns det saker att göra för barnen. Trevliga stränder, djurparker m.m.
Vi kan också rekommendera några hus som vi för tillfället själva hyr ut. Se mer info om dem och om oss på www.samuidreams.se
Just nu har vi riktigt bra "krispriser" och jag tror vi kan ha något ledigt den period ni kommer.
Av Lill
23 maj 2009 23:58
Nu har vi bestämt oss, det blir Koh Samui. Men nu till nästa beslut, vart ska vi bo ? Vi åker ju i juni, så då borde ju antalet turister vara lite lägre. Chaweng-stranden verkar ju väldigt fin, men samtidigt verkar den också mer livad. Gillar inte strandförsäljare i långa banor, en och annan är väl ok. Diskotek kan också kvitta. Vill bo vid stranden på ett hyfsat boende med pool, men lite utbud med restauranger m.m. får det förstås gärna vara. Tar tacksamt emot förslag.

Sedan har vi en fundering till. Åker med Fritidsresor till Phuket och funderar på att direkt åka vidare till Koh Samui. Det är ca 4h mellan planen. Skulle ni chansa på att det funkar eller skulle ni ta en natt i Phuket ?

Andra tips på utflykter eller era härliga minnen från Koh Samui tas tacksamt emot. Har surfat runt en del här på Reseguiden och hittat en del redan :-)